Майстерня "Нестор": діти як каталізатор для бізнесу

Чого харківські меблярі із майстерні "Нестор" хочуть навчитися у топ-менеджерів, що таке усвідомлена некомпетентність і навіщо майстерня "Нестор" прийшла у конкурс CEO4U проекту Unlimit Ukraine — у інтерв"ю із співзасновницею бізнесу, художницею Марією Борисовою

Харківська майстерня "Нестор" — виробник дитячих меблів та еко-іграшок із дерева. Виник цей сімейний бізнес подружжя Марії Борисової та Андрія Кокоріна як хобі. Андрій — будівельник, Марія — художниця, але свої вміння вони об"єднали задля створення меблів для своїх чотирьох дітей. Першим замовником була старша дочка подружжя Ася, для якої Андрій самостійно спроектував і виготовив ліжко. Асі так сподобались меблі, що вона попросила зробити таке ж іграшкове для її улюбленої ляльки Нестора. Саме так і з"явилась назва майбутньої майстерні.

Сьогодні Андрій власноруч проектує та збирає меблі з дерева, Марія займається розписом. У інтерв"ю Марія розповіла про те, як архітектура впливає на меблевий бізнес, що підштовхнуло митця стати бізнесменом і навіщо майстерня "Нестор" прийшла у конкурс CEO4U.

Чи знаєте ви, що таке менторство? Як ви його розумієте?

Я нещодавно дізналася, що таке менторство. Мене зацікавив такий підхід до навчання і розвитку. Практично весь час з моменту старту нашого бізнесу ми шукаємо компетентної допомоги, поради. Хотілося б, щоб ми набивали менше ґуль і у нас траплялося менше помилок.

Мали вже досвід менторства в якості учня або наставника?

Так був, адже я художник. Тож у юності у мене був вчитель, наставник, який передав мені багато знань, досвіду, вмінь. Але це — у мистецтві. У бізнесі ніколи з таким явищем не перетиналась.

Яким, на вашу думку, повинен бути ментор?

Звичайно ж, успішним у бізнесі. Також би хотілося, щоб він зміг відчути саме нашу специфіку і дати не загальні поради, а такі, які б нас просунули вперед.

Ми, так би мовити, знаходимося на стадії усвідомленої некомпетентності, тобто розуміємо, що нічого не розуміємо і готові це змінити. Ми добре робимо нашу продукцію: якісно, красиво і продумано. Дуже багато душі вкладаємо в неї, але просування, розвиток бізнесу — для нас одне велике питання.

Чому зацікавилися конкурсом CEO4 U ? Чого від нього очікуєте?

Наша участь у конкурсі цілком усвідомлена. Це чудово, коли професіонали передають свій досвід. Мені здається, в такому проекті має вийти щось цікаве. Чекаю від зустрічі з наставником, що ми разом сплануємо низку цілей. Ми зможемо поставити ті питання, які нас хвилюють і побачимо свої перспективи. Коли бачиш конкретну мету і знаєш шлях, до неї набагато легше йти. Я думаю, це буде крок уперед.

Топ-3 ваших бізнес-проблем

Щонайперше — складність в просуванні. В нас виникає багато питань. Де ефективніше давати рекламу, як продавати — онлайн або офлайн? Чи важливо брати участь у виставках та конкурсах? І хто повинен продавати ми самі або наша справа тільки виробляти? І чи можливо вийти на європейський ринок?

Друге — це відсутність великих грошових вкладень в зростання бізнесу. Ну і третє — у нас є певні фінансові питання, наприклад, як формувати ціну на виріб та послуги, яку встановлювати націнку, щоби бізнес був прибутковим.

5 фактів, які відрізняють ваш бізнес від конкурентів

1. Перше і головне — в нашій сімейній майстерні є розуміння, якими повинні бути дитячі меблі. Як з професійної, так і з практичної точки зору. Ми з Андрієм — батьки чотирьох дітей. Є, на кому перевірити.

2. У нас склалася невелика, але відмінна команда: у Андрія є досвід роботи (в тому числі, за кордоном) в різних галузях будівництва та столярного виробництва, та з різними матеріалами. Я художник, декоратор, живописець. Моя мама, відомий український архітектор, дизайнер Ольга Борисова, теж в нашій компанії.

3. Відмінна якість роботи. Це головний пріоритет нашого бізнесу, і заслуга Андрія — він просто не може робити інакше. Так само працюють провідні європейські бренди дитячих меблів: відмінний дизайн + відмінна якість + натуральні безпечні матеріали. Це формула, яку ми взяли за основу.

4. Ми не копіюємо аналоги, а створюємо оригінальний дизайн, плануємо також залучати інших цікавих українських дизайнерів.

5. Є натхнення і бажання цим займатися, вчитися, розвиватися, рости.

Розкажіть коротко про свій бізнес — звідки ідея, як починали, як розвиваєтеся, хто аудиторія

Це наш перший бізнес, досвіду підприємництва до нього не було. Все почалося з мрії Андрія. Він розповідав, як в дитинстві його тато будував дачу своїми руками. І ось цей запах стружки, відчуття дерева, живого матеріалу запам'яталося на все життя. Потім були перші євро-ремонти в Красноярську, робота з мармуром в Індії під керівництвом архітектора Роже Анже, храмова реставрація та столярні роботи в Києві. Але по-справжньому нас підштовхнули до ідеї створення майстерні наші діти. Звідси і назва — Нестор, на честь ляльки старшої дочки, для неї і були зроблені перші меблі — ліжечко. Перші проекти — меблі для власних дітей.

Зараз працюємо над двома комплексними рішеннями дитячих кімнат, меблями для приватного дитячого садка і виробляємо меблі серійно. Наша аудиторія — це небайдужі, усвідомлені батьки, для яких важливе середовище, в якому живуть їхні діти. Вони віддають перевагу натуральним матеріалам і сучасному дизайну.

Яку проблему ви хочете вирішити в конкурсі CEO4 U і які кроки вже робили для її вирішення?

Хотілося б розставити пріоритети, розробити стратегію просування, подивитися на свій проект зі сторони.

Як бачите свій бізнес через кілька років?

Якщо взяти найсміливіші мрії, хотілося б виростити нашу майстерню так, щоб механізм працював сам, а нам залишилася найцікавіша і креативна робота. Зустрітися зі своєю аудиторією більш глобально, відкрити шоу-руми, вийти на європейський ринок. Те, що ми робимо і продовжуватимемо удосконалювати — дизайн, функціональність, інновації в світі дитячих меблів.