"Сенсорія": бізнес повинен не лише приносити прибуток, але й бути корисним для суспільства

Співзасновники компанії "Сенсорія" Юлія Свиридюк і Зулія Сезоненко впевнені, що власна справа має не лише приносити прибуток, а, в першу чергу, буде корисною суспільству

Компанія "Сенсорія" виробляє товари для сенсорного розвитку, такі як обтяжені ковдри, обтяжені жилети, обтяжені іграшки, сенсорне яйце, підвіс-гніздо, сенсорні кулі та інші. Ці вроби допомагають налаштувати зв'язок із власним тілом та гармонізувати сенсорні імпульси, розвивають координацію, моторику, покращують м'язовий тонус, підвищують рівень концентрації й уваги, сприяють заспокоєнню. Вони є помічними при безсонні, неврозах, депресії, аутизмі, хворобах Альцгеймера, Паркінсона. У конкурсі СЕО4U Юлія прагне через досвід ментора побачити свою справу з нового боку.

Що для вас означає менторство?

Менторство в нашому випадку — це можливість представникам бізнесу, що лише стають на ноги, отримати професійну підтримку від професіоналів. Ми ще не мали досвіду такої комунікації, дуже чекаємо на нього.

Яким, на вашу думку, повинен бути ментор?

Досвідченим, інноваторським, зацікавленим.

Чого ви очікуєте від менторства?

Очікуємо отримати оцінку компанії на сьогодні, визначити слабкі місця, перспективи та пріоритетні шляхи подальшого розвитку. Ми потребуємо погляду зі сторони. Досвід — рушійний ресурс. Нові виклики — це новий досвід. Люди — носії досвіду. Ось чому ми вирішили взяти участь у проекті.

Які проблеми сьогодні є ключовими для вашого бізнесу?

Хотіли б уникнути слова "проблеми", оскільки певні труднощі на будь-якому шляху — це нормальне явище, невід"ємна складова розвитку. Вони роблять нас сильнішими й досвідченішими.Насправді наші труднощі швидше лежать в площині державного і суспільного ставлення до людей з особливими потребами. Насьогодні наші вироби, на жаль, не доступні частині нашої цільової аудиторії, що її дійсно потребує (зокрема, державним і комунальним корекційним центрам). Відповідно, прибутки компанії не є стабільними і восновному направлені на розвиток і розробки.

Ще існує загальна проблема фінансової недоступності молодим підприємцям на ранний стадії розвитку бізнесу процедури сертифікування виробів. Але всьому свій час.

Що відрізняє вас від конкурентів, та чи є вони?

Наша сфера на українському ринку є досить вузькою, а продукція — унікальною. Конкурентів на вітчизняному ринку практично не маємо. Та невелика частка, яка існує сьогодні, є скоріше співучасниками великого процесу.

Наш бізнес межує з благодійністю. Є ті, хто потребує наших виробів та ті, хто може допомогти їм. Наразі намагаємося сприяти поєднанню цих двох ланок.

Як народилась ідея соціально-орієнтованого бізнесу "Сенсорія"?

Довгий час ми з однодумцями міркували над ідеєю справи, що не просто приноситиме прибуток, а, в першу чергу, буде корисною суспільству.

Ідея Сенсорії "знайшла" нас 10 місяців тому у вигляді звернення від благодійного фонду. То був запит про можливість пошиття обтяжених ковдр для центру для дітей з особливими потребами, оскільки ми мали доступ до невеликих швейних потужностей.

Далі почалося дослідження теми обтяжених виробів і їхнього застосування, зокрема, в корекційній педагогіці при роботі з людьми з особливими потребами. Потім було знайомство з методикою сенсорної інтеграції і застосуванням її інструментів в корекційній педагогіці. Ми вивчали світовий досвід використання подібних виробів, знайомилися й консультувалися з українськими корекційними фахівцями. З"ясували, що вони дуже потребують інструментів для роботи з порущеннями функціонування сенсорних систем, що найчастіше спостерігаються в людей з особливостями розвитку. Адже впорядкування віддчуттів людини й зовнішніх подразників таким чином, щоб людина з особливими потребами могла адекватно діяти в різних ситуаціях, є базовим і надважливим етапом корекційної роботи. Тут і стають у пригоді вироби для сенсорної інтеграції.

Після цього розпочався захопливий процес розробки й виробництва. І ось тепер у нашому арсеналі є обтяжені ковдри, обтяжені жилети, обтяжені іграшки, сенсорне яйце, підвіс-гніздо, сенсорні кулі, еластичні панчохи для тіла та інші вироби для сенсорної інтергації. Не стоїмо на місці — випробуємо, вивчаємо відгуки, консультуємося й постійно працюємо над вдосконаленням наших виробів і розробкою нових.

Наша аудиторія — це передусім педагоги й психологи, зокрема, корекційні фахівці. Також це батьки (в тому числі батьки дітей з особливими потребами), що використовують наші вироби вдома.

Які найбільші перемоги відбулись за цей час?

Кожний крок, що робить бізнес, — це вже перемога. Одне з наших великих досягнень за цей час — перший проект з комплексного проектування й оснащення кімнати сенсорної інтеграції для дітей з особливими потребами в корекційному центрі "Примавера" (Київ).

Як ви бачите свій бізнес через кілька років?

Ми мріємо про великий дихаючий організм — команду, що впевнено продовжуватиме розробку й виготовляти незаміні речі для розвитку людини. А ще наші мрії — про поступову трансформацію ставлення суспільства до людей з особливостями розвитку: прийняття й всебічна пітримка. Усвідомлюємо, це не відбувається за один рік, але беззаперечні зрушення є, і це вселяє оптимізм і надихає!