Керівники повинні вселяти впевненість — глава "Монделіс Україна" про роботу в умовах кризи

Тарас Лукачук, віце-президент та територіальний директор "Монделіс" Україна, Східна Європа та Центральна Азія, розповів Delo.UA про особливості роботи бізнесу в умовах кризи і нестабільності

Тарас Лукачук, віце-президент та територіальний директор "Монделіс" в Україні, Східній Європі та Центральній Азії, стане одним із спікерів на другому міжнародному HR Wisdom Summit, який відбудеться 12 червня. Керівник одного з найбільших виробників кондитерської продукції розповів Delo.UA, як змінилися підходи в роботі з персоналом через події, які наразі відбуваються в Україні

Як відображається криза перших місяців 2014 року на корпоративній культурі вашої компанії?

Перша реакція більшості людей в кризовий час є природно негативна, тривожна. Тому важливо не підсилювати цей негатив, а на противагу йому фокусуватися на конструктиві й додати людям більше впевненості. Зазвичай люди в кризу сильно піддаються зовнішньому інформаційному впливу — чують, що десь почалися скорочення, десь затримують чи зменшують зарплату. І частину працівників це інформаційне середовище може довести до межі. З другого боку працівники дивляться, що робить компанія, як діє керівництво. Якщо керівники виглядають знервованими і наляканими — це ще більше погіршує настрій в команді. Керівники повинні вселяти впевненість, розуміння і контроль над ситуацією. Для цього зокрема важливо багато говорити з працівниками, розділяти чутки і факти та чітко доносити все, що можна. Чим більше і чіткіше керівники спілкуватимуться з працівниками, тим краще вони розумітимуть систему координат, в якій знаходяться.

Які методи допомагають генеральному директору підняти бойовий дух колективу в час, коли емоційні настрої в суспільстві напружені до межі?

В кризу багато чого неможливо виконати відповідно до попередніх очікувань. І щоб люди не склали руки і не сказали "все погано, ми нічого не можемо зробити", важливо сфокусуватися на позитиві й на тому, що можна змінити.

Важливо пам"ятати, що є речі, на які ми можемо впливати, і речі, на які не можемо впливати. Скажімо, ми як компанія не в стані контролювати загальну економічну ситуацію в країні або події, що мають місце на Сході. Тобто, це треба сприймати як даність і не зосереджуватися на цьому з точки зору роботи. Натомість варто запитати себе: а що ми як компанія можемо зробити в цій ситуації? Так само важливо визначити, що для нас буде успіхом, і на цьому фокусуватися. На що ми впливаємо? Скажімо, на частку ринку. Тоді ми кажемо собі: добре, в цій ситуації ми сфокусуємося на тому, щоб здобути і посилити свою частку на ринку, що падає.

Які можливості ви бачите для розвитку своєї команди в умовах нестабільної політичної/економічної ситуації?

Після кризи завжди приходить зростання. І в той момент, коли криза закінчується і починається зростання, є найбільші можливості. Тому якщо в кризу зруйнувати корпоративну культуру або команду, то коли почнеться зростання, збудувати нову команду і нову культуру потребує багато часу. Важливо переходити від кризи до зростання з сильною культурою і міцною командою. Звичайно, в часи кризи не можна йти проти течії й дозволяти собі зайві витрати. Потрібно правильно управляти ресурсами. Компанія має визначити, що є найбільшими пріоритетами, на чому можна економити, а на чому не можна. Якщо зробити це правильно, ви будете готові до великого ривка, коли після кризи почнеться зростання.