В Раді запропонували оновити норми для "автоцивільки": що може змінитися

В Раді запропонували оновити норми для "автоцивільки": що може змінитися

Народні депутати зареєстрували в Верховній Раді законопроєкт №8300, яким пропонують оновити норми обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

Про це свідчить інформація на сайте парламенту.

Одним із ініціатором змін є голова комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

"Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати із відшкодування шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування, а також низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю", — пояснив він.

Згідно з нинішньою редакцією документу, законопроєктом пропонуються такі зміни:

  • підвищити розміри страхових сум до розмірів, встановлених в країнах ЄС;
  • запровадити вільне ціноутворення;
  • скоротити термін здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів;
  • запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДТП, в яких шкода завдана лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за виплатою до свого страховика;
  • запровадити порядок розрахунку розмірів страхових виплат для відновлення ТЗ;
  • поширити дію страхового покриття за договором ОСЦПВ на пасажирів ТЗ, який спричинив ДТП;
  • зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів;
  • встановити вичерпний перелік документів, необхідних для отримання страхової виплати та підстав для відмови у здійсненні такої виплати.

Раніше НБУ звертався до Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України з пропозицією суттєво оновити Закон України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів".

Тоді регулятор пропонував встановити нові стандарти якості страхового покриття. Зокрема, посиити рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового (протягом семи років) підвищення максимальних розмірів страхової виплати до розмірів, установлених у країнах ЄС.