Діснейленд для гіків. Все про наймасштабнішу технологічну виставку CES 2019

CES
CES
Виконавчий директор Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) Ольга Афанасьєва — про головні тенденціі технологічного світу та українский павільйон у Вегасі

The Economist назвали щорічну Міжнародну виставку користувацької електроніки Consumer Electronics Show — "Діснейлендом для технарів". Чи дійсно це так і чим дивували цього року?

CES є однією з найбільших технологічних подій у світі: за останніми даними у 2019 році вона зібрала понад 182 тисячі відвідувачів з усього світу і майже 5 тисяч учасників.

Цифри, як і розміри виставки, вражають: обійти усі павільйони, здається, неможливо навіть за 4 дні, протягом яких, власне, і триває виставка.

Чому  CES настільки популярна, і за чим приходять відвідувачі? Мабуть, усім нам хочеться знати, що чекає нас у майбутньому, а на виставці ви можете на власні очі побачити девайси та тренди, що можливо зовсім скоро з'являться у нашому повсякденному житті.

Autonomous and electric everything

Наразі автономними та електричними стають абсолютно різноманітні транспортні засоби — від автомобілів до човнів.

На виставці світові лідери, зокрема Audi та Mercedes, презентували надзвичайно круті автомобілі, а з такою конкуренцією з боку світових автовиробників Tesla буде несолодко.

Керувати голосом стало ще простіше

Управляти голосом за рахунок штучного інтелекту можна вже практично усім: від побутових приладів до автомобілів та яхт. Ця технологія невпинно набирає популярності, її використовують як техногіганти, так і невеликі стартапи. Майже через кожні 3-5 метрів на шоу можна було зустріти стенди з продуктами, які інтегрують штучний інтелект від Google та Amazon (Alexa).

Health, wellness and high-tech

Зберігається інтерес до інновацій, що покликані покращити ментальну якість життя — dream tech, wellness tech. Здоровий спосіб життя вже давно є трендом, і технологічні компанії все більше орієнтується на демонстрацію інновацій, які допомагають людям краще харчуватися, спати і загалом бути здоровішими. Велика увага розробників також приділена забезпеченню балансу роботи та відпочинку, зменшенню стресу, покращенню якості життя інтровертів.

Інновації для інновацій

Звичайно, не можна уникнути й згадки про такі розробки, які я б охарактеризувала як "інновації заради інновацій". Наприклад, робот, що.. плескає в долоні.

Або продукт, що, до речі, отримав нагороду CES Best of Innovation-2019 (Найкраща інновація року) — миска, що автоматично розпізнає морду вашого домашнього улюбленця і надає доступ до корму лише йому.

Загалом вражаючих новинок було не так багато. Більшість компаній переважно покращили якість, додали незначні функції до продуктів. Крім телевізору LG, що згортається (дійсно ефектна новинка!), квантового комп'ютеру IBM, все інше — удосконалені версії мінімум минулорічних розробок.

Національні павільйони на CES

Щороку збільшується кількість національних (Греція, Японія, Люксембург, Швейцарія) і тематичних павільйонів (університети, корпорації, що підтримують конкретний стартап).

Якщо говорити про національні павільйони, то фінансування реалізується, як правило, в форматі державно-приватного партнерства. Така схема, наприклад, працює навіть в Єгипетському павільйоні, що розмістився прямо за нашим. Тематичні виставки часто фінансуються компаніями. Так, банк Credit Agricole підтримав алею французьких стартапів. За класикою, звичайно, партнерами виступають технологічні корпорації рівня Bosch, Samsung, акселератори дослідних інститутів та вишів (Північна Кароліна, МІТ).

Ми представляли Україну вже 3-й рік поспіль власним технологічним павільйоном Ukraine Tech. І хоча гостей продовжує дивувати наявність українського павільйона (особливо за відсутності стартап-алей країн-сусідів), українські стартапи викликали непідробний інтерес аудиторіі, і протягом всіх днів в нашій виставковій зоні було велелюдно.

Увага українських та світових ЗМІ, отримані нагороди (стартап Rawr отримав нагороду від  Indiegogo як кращий інноваційний продукт та відзнаку Best Buy) — свідчать про те, що українські стартапи справді є конкурентноздатними та помітними на світовому ринку.

Загалом шоу відвідало досить багато українців. У нас уже мінімум 4 роки традиція — проводити Українську вечерю. Цього року ми орендували окрему залу — адже було близько 50 реєстрацій.

Після виставки не залишає одна думка. Майбутнє зовсім поруч. І важливо йти в ногу з часом та будувати мости, а не стіни. Навіть якщо вони цифрові.

Не пропустите самые важные новости и интересную аналитику. Подпишитесь на Delo.ua в Telegram