"Івано-Франківськгаз" перевірив близько 50 тис. лічильників

"Івано-Франківськгаз" перевірив близько 50 тис. лічильників
Держрегулятор НКРЕКП передбачив кошти на придбання лише 4,4 тис. приладів обліку для заміни

Минулого року ПАТ "Івано-Франківськгаз" перевірило майже 50 тис. лічильників. З них 7 тис. не пройшли повірку та потребують заміни.

Натомість держрегулятор НКРЕКП передбачив кошти на придбання лише 4,4 тис. приладів обліку для заміни.

В тарифі на розподіл передбачено гроші на повірку та ремонт лічильників — 1,5 млн. грн. Однак, лише за повірку минулого року було сплачено близько 1 млн. грн., ще стільки ж — за ремонт заводу-виробнику.

Повірка самого приладу обліку здійснюється у сервісних центрах ПАТ "Івано-Франківськгаз" спільно з представниками Держспоживстандарту. За виконання цієї роботи газорозподільна компанія представникам державного підприємства "Івано-Франківськстандартметрологія" сплачує кошти.

"Щороку кількість лічильників, які підлягають повірці та ремонту зростає, натомість збільшення витрат на це держрегулятор вже третій рік не переглядає. Це призводить до того, що газорозподільна компанія не в змозі забезпечити ремонт всіх приладів обліку споживачів", — розповідає технічний директор ПАТ "Івано-Франківськгаз" Ігор Височанський.

В 2018 році було визнано непридатними 7 тис. приладів обліку. В той же час, НКРЕКП передбачила фінансування на заміну тільки 4,4 тис. лічильників. Тож частині споживачам залишається або чекати, або встановлювати за свій кошт лічильник.



Ще однією проблемою, яку називають газовики, є обмінний фонд . Понад 11% споживачам, у яких знято лічильники на повірку, встановлено технічні вставки, а не прилад обліку. Відповідно, нарахування відбувається по середньому споживанню аналогічного періоду минулого року, а не за фактичними показаннями.

Майже 90% коштів з кожного кубометру газу отримує НАК "Нафтогаз України". І тільки близько 10% "Івано-Франківськгаз" — це 85 копійок з одного кубометра газу. Ці кошти спрямовуються на утримання газових мереж, встановлення лічильників, роботу аварійної газової служби, контакт-центру та центрів обслуговування клієнтів, а також виплату заробітної плати працівникам.