- Категория
- Экономика
- Дата публикации
Пенсійні фонди – основа реформи
Якщо ми звернемося до досвіду колишньої радянської республіки Казахстан, то можемо отримати корисний досвід. Вони прийняли закон про добровільні внески до пенсійних фондів, і система в них розвивалася кволо, як і в нас. Далі прийняли закон про обов’язкову складову внесків на особисті пенсійні рахунки – за три роки фонди залучили чотири мільярди доларів активів. Люди вже не задумуються, вони розуміють, що це є, як це добре. Що колись це починалося в обов’язковому порядку, навіть ніхто не згадує.
Думаю, має бути саме законодавчо передбачена обов’язковість особистих пенсійних рахунків. Має бути політика держави, спрямована на популяризацію системи недержавного пенсійного забезпечення, як добровільної, так і майбутньої обов’язкової складової.
Якщо говорити про те, хто сплачує кошти на пенсійний рахунок, то можу сказати, що це може робити людина, яка сплачує внески з власного доходу, це може робити роботодавець - цілеспрямовано створити корпоративну пенсійну програму для працівників підприємства.
Подписывайтесь на Telegram-канал delo.uaЯ бачу суттєвий потенціал розвитку цього ринку. Це є основою фінансового потенціалу країни. Але я гадаю, що ця система почне розвиватися після парламентських виборів. На жаль, старт системи недержавного пенсійного забезпечення припав на активізацію політичного життя в державі в час президентської виборчої кампанії. Система недержавного пенсійного забезпечення будується на фаховому законі про недержавне пенсійне забезпечення. Дуже багато нарікань є на те, що закон про недержавне пенсійне забезпечення регулює не тільки питання про недержавні пенсійні фонди, а й пропонує альтернативні механізми накопичення. Але це не є правильним. Саме недержавні пенсійні фонди є основним суб’єктом недержавного пенсійного забезпечення, а закон описує всю систему недержавного пенсійного забезпечення. Самі недержавні пенсійні фонди є тим інструментом, який самостійно працювати не може, а працює в системі, в якій визначено роль і місце кожного суб’єкта.
Недержавний пенсійний фонд - це не прибуткова установа, яка створюється виключно з метою накопичення, вона не прагне отримати прибутку. Діяльність фонду забезпечує адміністратор, компанія з управління активами, присутній банк-зберігач і присутня страхова компанія. Страхова компанія - як інструмент виплати. Він не має становити конкуренції недержавним пенсійним фондам. Недержавні пенсійні фонди мають накопичувати кошти, компанії з управління активами повинні їх інвестувати і досягати приросту цих коштів, адміністратори повинні вести систему персоніфікації, страхові компанії повинні виплачувати довічну пенсію. Ці правила гри урегульовані законом, прийнятим в 2003 році. Я не думаю, що в нього варто вносити суттєві зміни. Він і так занадто зарегульований, в позитивному розумінні цього слова. Існуючі обмеження запобігають різноманітним махінаціям з пенсійними коштами.