Люди ризикують залишиться без пенсій

Основна направленість недержавного пенсійного забезпечення – диверсифікація ризиків заощаджень громадян на старість. Тут треба згадати ще про деякі важливі фактори. Зараз у Верховній Раді тривають дискусії щодо закону про впорядкування розмірів пенсій. Ба
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

Пригадайте часи, коли максимальні пенсії відрізнялись від мінімальних лише на декілька гривень, або тоді ще купоно-карбованців. Треба доносити до свідомості нашого населення думку про те, що розраховувати виключно на державні пенсії не можна: сьогодні ці пенсії завеликі, а завтра вони будуть замалі. І тому саме трирівнева система пенсійного забезпечення є диверсифікованою системою збереження заощаджень людей на старість. Треба із цього виходити і добиватися того, щоб така система існувала в Україні.

Мені здається, що ми зараз цивілізовано рухаємось до поставленої мети. Вже більше двох років пройшло від того часу, коли був прийнятий закон про недержавне пенсійне забезпечення і про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. І от два місяці тому вдалося досягнути позитивного результату голосування щодо закону по загальнообов’язковій системі, який приводить у відповідність всі закони до двох вищезгаданих основних законів в цій сфері. Але зараз можна говорити про те, що в сфері пенсійного законодавства знову відбувається відстоювання окремих політичних інтересів, а не інтересів всього суспільства. Скажімо, можна говорити про те, що закон про державне пенсійне забезпечення є чисто технічним. Він не вносить якихось вагомих змін. Навколо цього закону знову іде політика.

Щодо страхових компаній. Вони мають свою нішу в недержавному пенсійному забезпеченні. Але викреслити із додаткового пенсійного забезпечення недержавні пенсійні фонди і зробити можливим втручання страхових компаній у сферу недержавного пенсійного забезпечення без приведення цього процесу у відповідність до принципів самого пенсійного забезпечення буде сьогодні неправильним. Ми говоримо про те, що пенсія повинна бути людиною отримана, а не просто задекларована. Що ж сьогодні пропонують страхові компанії в цій сфері? Вони пропонують дати їм змогу приймати участь у пенсійному забезпеченні, але при цьому не вносячи зміни у страхове законодавство. Негативним тут є те, що страхування відповідних договорів між підприємствами і страховими компаніями колективне, немає персоніфікації, а без цього немає і відповідальності. Фактично керівник підприємства може в будь-який момент розірвати цей договір страхування пенсій, і людина залишається без пенсії, навіть не дивлячись на те, що цей роботодавець зобов’язувався протягом визначеної кількості років сплачувати за людину внески у страхову компанію. Крім того, страхова компанія може виявитись банкротом – знову люди залишаться без пенсій. Ще одним недоліком є те, що не передбачається відмежування тих активів страхової компанії, що спрямовані на пенсійне забезпечення, від інших активів. Все це має бути врегульовано.

Слід також додати, що ми за розвиток страхових компаній, в тому числі і в сфері пенсійного забезпечення. Але розвиток має відбуватися на тих умовах, до яких ми прийдемо разом, і про які будуть прийняті виважені рішення в парламенті. Адже в Конституції України зазначено, що форми і види пенсійного забезпечення визначаються винятково законом. І от такий закон необхідно спільно розробити, узгодити і прийняти.