Створення вантажної філії УЗ Карго — зобов’язання України за директивами ЄС, — експерт

Фото: прес-служба "Укрзалізниці"
Фото: прес-служба "Укрзалізниці"
Він вважає, що це об'єктивно наближає нас до європейських підходів в організації залізничного транспорту
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

Створення вантажної філії "Уз Карго" та оператора інфраструктури "УЗ Інфра" у складі Укрзалізниці з наділенням їх необхідними активами і ресурсами відповідає принципам, які передбачені відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС.

Про це у блозі пише політолог Петро Олещук.

Він зазначив, що "тут все визначено Директивою Ради ЄС від 21 листопада 2012 року про єдиний залізничний простір ЄС (2012/34/ЄС). Вона, зокрема, передбачає формування корпоративного центру та чотирьох функціональних вертикалей — інфраструктура, вантажні перевезення, пасажирські перевезення та виробництво. Фактично, мова про диверсифікацію єдиної структури. Саме це і є ключовим напрямком для реформи АТ "Укрзалізниця" (за умови відсутності оновленого законодавства) — організаційне та фінансове відокремлення підрозділів Товариства від оператора інфраструктури".

Петро Олещук звернув увагу на те, що законодавча задача реформ у залізниці — ухвалення законопроєкту "Про залізничний транспорт" (№1196-1 від 06 вересня 2019 року. Законопроєкт повинен забезпечити лібералізацію у сфері залізничного транспорту, створення умов для розвитку конкуренції на ринку залізничних перевезень з урахуванням основних вимог законодавства ЄС. І хоча оновлений закон ще не прийнято, Кабмін раніше прийняв стратегію по реформуванню УЗ на 2019-2023 роки.

За його словами, у сфері залізничного транспорту почали відбуватись помітні зміни у напрямку виконання Угоди про асоціацію з ЄС.

"Наприкінці 2020 року було створено філію "УЗ КАРГО", до складу якої увійдуть вантажний рухомий склад та необхідні активи і ресурси для його обслуговування, у т. ч. вагонні та локомотивні депо. На практиці все це означає відокремлення вантажного перевізника "УЗ КАРГО" від оператора інфраструктури "УЗ ІНФРА", до складу якого увійдуть колії, станції, пристрої сигналізації та зв’язку, інші активи і ресурси для забезпечення експлуатації інфраструктури та управління рухом поїздів", — відзначив політолог.

Він вважає, що це об'єктивно наближає нас до європейських підходів в організації залізничного транспорту, а, отже, і до євроінтеграції, бо євроінтеграція — це, у першу чергу, стандарти та принципи.

Нагадаємо, раніше директор з комерційної роботи і логістики "Укразалізниці" Іраклі Езугбая заявив в ЗМІ, що в ході реформування компанія вже створює окремі бізнес-вертикалі: вантажоперевезень UZ Cargo та інфраструктурну.