LadyVeganBox: big idea — змінити світ через сніданки

Засновник LadyVeganBox Руслан Сергеєв розповів, як після 19 років роботи у банківській системі створив власний бізнес корисних сніданків
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

LadyVeganBox — льон-мюслі, унікальний продукт на ринку України, основою якого є змелене насіння льону з додаванням різних видів насіння та фруктів. Засновник компанії Руслан Сергеєв надихнувся ідеєю вироблення таких сніданків під час поїздки за кордон. За три місяці компанія вже встигла представити продукцію у чотирьох столичних еко-магазинах та декількох онлайн мережах, а зараз Руслан ризикнув взяти участь у конкурсі CEO4U проекту Unlimit Ukraine, аби розширити присутність бізнесу та правильно спозиціонувати льон-мюслі для українських покупців.

Як з'явилась ідея бізнесу?

Впродовж 19 років я був корпоративним банківським гравцем, і лише за останні місяці нарешті знайшов те, що дійсно приносить мені задоволення. Спочатку я загорівся ідеєю лікування соками та детокс програмами. Але аналіз конкуренції, логістики та витрат дав мені зрозуміти, що ця справа не стане настільки прибутковою, як того хотілося б. Потім в одному з магазинів мені на очі потрапив шрот з різного насіння. Шрот — це те, що залишається після видавлювання олії, макуха. Навіщо їсти макуху, якщо можна їсти корисне насіння?

Три місяці назад пошук "корисного" бізнесу привів мене до льон-мюслі. Властивості лляного насіння розкриваються лише у змолотому вигляді, і ми з сім'єю почали експериментувати. Змололи вперше, спробували — не сподобалося. Змололи вдруге, додали кунжут — вже смачніше. Змололи втретє, додали волоський горіх, родзинки, мед — і вийшло дуже смачно.

А коли ми з дружиною їздили за кордон і взяли собі таку суміш, зрозуміли, що на такому форматі можна зекономити величезну суму коштів. Тому що продукт необ"ємний, легкий та поживний.

Чому саме така назва? Навмисне обмеження аудиторії?

Спочатку я спеціалізувався на соках, тому цільова аудиторія бізнесу була представлена виключно жінками. "Леді" більше цікавляться здоровим харчуванням і надихають на це чоловіків. "Веган" — тому що я сам прихильник вегетаріанства, бо вважаю, що вживання м'яса викликає агресію. Прибравши м'ясо з раціону людей, напруження у світі може знизитись. А "бокс" — зручний для мене та клієнтів формат продажу.

Яка ваша "велика ідея" бізнесу?

Позиціонування мого бізнесу — через зміну харчування можна змінити світ. Якщо люди почнуть вживати їжу не тваринного походження, вони зміняться. Спочатку через їжу, потім з'явиться моральне, етичне нове світосприйняття. Це вже буде крок уперед для світу. Для мене особисто величезну роль зіграли тематичні фільми, наприклад "Земляни". Жахливі стрічки, дивитися їх боляче, але подивившись навіть 5-10 хвилин людина по-іншому дивиться на те, що її оточує.

Які плани на розвиток бізнесу найближчі п'ять років?

На найближчий рік головне завдання — налагодити серійне виробництво, друге — почати активно працювати у напрямку продажів своєї продукції в містах мільйонниках, третє — налагодити рівноцінно онлайн-канал і офлайн-канал.

З точки зору довгострокової перспективи, мені дуже хочеться розпочати спільне виробництво продукту в країнах закордону. Спочатку я аналізував тему доставки — виявляється, що пересилати з України дуже дорого. Виходить приблизно 1300 гривень за упаковку. Простіше там купити підприємство.

Ще важливі питання для бізнесу — сертифікація, отримання ТУ, сертифіката відповідності.

З якою проблемою ви прийшли у конкурс CEO4U?

Перше ключове питання — позиціонування продукту. Я все більше схиляюся до того, щоб позиціонувати його як льон-мюслі, відійти від поняття статі і таким чином зайти з цим продуктом в офлайн, де його зможуть купувати всі. Друге — на сьогоднішній день у мене є продажі як онлайн, так і офлайн, але я хочу почути думку чи варто розвивати одразу два канали, чи варто сконцентруватися на одному.

З якими проблемними точками МСБ ви встигли зіштовхнутися?

Мені зараз важко про це говорити, фактично 19 років я був по той бік барикад. Це була закрита система, де все зрозуміло. З чим я особисто зіштовхнувся? Наприклад, із проблемою оренди приміщення — маленьке винайняти складно, великі вимагають витрат, а це матеріально боляче. Я зараз не говорю про наявність кредитів, це питання не лише для малого бізнесу.

Ваш бізнес сімейний, чи ви наймаєте людей?

Людей я наймаю. Певні функції, які не можу закрити я, доводиться віддавати на аутсорсинг, наприклад, ведення facebook-сторінки та instagram. Виробляю поки що сам, але сподіваюся, що візьму на цю посаду людину, а сам буду більше уваги приділяти продажам. Зараз виробництво займає надто багато часу.

Мені здається, зараз у мене замкнуте коло. Допоки я не візьмуся до продажів — не з"являться замовлення на виробництво, не з"являться замовлення на виробництво — не зможу найняти більше людей, не найму більше людей — не буду розвиватися.

Ви багато років пропрацювали у великому бізнесі. Як ви зараз розумієте як будувати свою маленьку компанію? Рішення ви приймаєте інтуїтивно?

Звичайно, є довіра своїй інтуїції. Є досвід через биття чолом об стінку. Відразу скажу, це — найкращий вчитель. Третє — навчання, я не просто так відкрив свій бізнес, за плечима була школа підприємництва. Був "Марафон успіху", були виступи Данила Тонкопія. Коли він оголосив, що готовий провести кілька зустрічей із людьми, я відразу зголосився. Ми ближче познайомилися, навіть зустрічалися кілька разів, я йому розповідав, на якій стадії мій продукт, він мені показував, що зробити, що краще. По суті, він також виступав ментором.

На цих зустрічах, школах у вас сформувалося бачення ідеального підприємця?

В першу чергу — це бажання і кайф від роботи, яку ти робиш. Якщо це втрачається, не допоможе навіть досвід. А потім, звичайно, вже йде досвід. Не можу сказати, що у мене сформувалося бачення ідеального підприємця, тому що всі, кого я зустрічав, — абсолютно різні люди. Чи є якесь золоте правило — я не знаю, ще не знайшов такого ключика, щоб підійшов і всі двері відкрилися.

Чи є у вас порада тим людям, які все ще не ризикують залишити систему на користь власного бізнесу?

Мені здається, якщо ти ведеш проект, ти маєш йому віддаватися на 100%. Ключова порада буде така: яму в два кроки не перестрибнеш, треба наважитися і стрибнути. Маленькими кроками тут, на жаль, не вийде.