Експорт в Індію: плюси, мінуси, підводні камені

Офіс з просування експорту ділиться даними, які будуть корисними тим, хто придивляється до ринку Індії. Розпочати можна з тесту на готовність компанії експортувати

Є велика спокуса вийти на великий ринок. Такий ринок може дати підприємству завантаження на 100% ще й створити простір для зростання.

Для початку пропонуємо пройти тест на готовність компанії експортувати.

Нераціонально фокусуватись на одному ринку в силу ризиків. Проте якщо оцінити ресурси, котрі підприємству необхідно затратити на дослідження ринку, адаптації до нього продукту/послуги, налагодження логістики, документації та інших необхідних кроків до експорту, то фокусування на одному ринку може бути цілком оправданим. Особливо, якщо мова йде про Індію, котра за темпами розвитку випереджає Китай і з великою ймовірністю повторить успіх Китаю.

Є статистичні дані, котрі свідчать на користь експорту в Індію: наприклад, за 8 місяців цього року Україна експортувала в Індію агротоварів на $1,3 млрд, що в 2 рази більше експорту в той же Китай.

Але, окрім статистки, є ще емпіричні дані, котрі Офіс черпає з торгових місій. Наприкінці вересня в Індію поїхало 11 українських компаній з агросектору та приладо-/машинобудування. Вибір галузей не випадковий.

1. Середній клас Індії стрімко зростає, і відповідно його готовність та бажання платити та отримувати продукти харчування більш високої якості.

2. Швидко розвивається інфраструктура. Щоб зрозуміти її масштаби погляньте на нові транспортні розв'язки Делі чи, наприклад, розбудову мережі метро в Мумбаї, де, до речі, вже працює українська компанія.

До початку місії Офіс провів зустрічі з кожною компанією, щоб вибудувати чіткі очікування від місії і тим самим створити план дій для кожної компанії. З допомогою Western NIS Enterprise Fund, який підтримує ініціативи з просування реформ в Україні та трансформаційні проекти, Офіс найняв консультанта в Індії, котрий під профайл кожної компанії організував Б2Б зустрічі.

Ретельна підготовка важить багато, проте це не запорука успішного початку експорту. Повернемось до емпіричних даних, котрі учасники місій отримують безпосередньо під час участі.

Індія — специфічна країна у веденні бізнесу. Країна "no problem" без прив'язки до часових рамок, коли ці питання/проблеми можуть бути вирішені.

Індія — непередбачувана. За кілька днів до торгової місії був повністю змінений Кабінет міністрів. Це не завадило представникам Міністерства економічного розвитку та торгівлі і Міністерства аграрної політики та продовольства провести результативні переговори щодо відкриття ринку Індії для українських фруктів та ягід. Проте такі "несподіванки" для Індії є скоріше нормою життя.

Тут ви, на жаль, не зможете перевірити компанію на її платоспроможність, таких відкритих ресурсів просто не існує. Дуже важливо знайти надійного місцевого партнера чи консультанта, який зможе врахувати всі культурні особливості ведення бізнесу і допоможе компанії налагодити роботу на ринку Індії. Офіс з просування експорту має напрацьовані і перевірені контакти, котрими ми ділимось з українським компаніям за запитом.

Індія — перспективний ринок:

  • 1,3 млрд населення, 60 міст в котрих населення перевищує 2 млн жителів,
  • 465 млн користувачів інтернету і майже стільки ж смартфонів,
  • 20 млн автомобілів, котрі за програмою уряду повинні бути повністю замінені на електромобілі до кінця 2032 року.

Здогадайтесь, до кого черга в торговій місії стояла дві години? Так, до українського виробника зарядних пристроїв для електрокарів.

Індія — ринок, де тільки 14,37% ВВП формує агросектор, у якому задіяно майже половина (48,9%) трудового ресурсу країни, що безперечно свідчить про застарілі методи ведення с/г і необхідність модернізувати його.

Темпи розвитку інфраструктури можна прослідкувати на простому прикладі розвитку залізниці. За останні 4 роки в розвиток залізничних шляхів було інвестовано $60 млрд, тоді як з 1947 по 2013 було витрачено $75 млрд.

Індія — це ще й інші галузі з високим потенціалом: меблева галузь, суднобудування, послуги з ремонту та технічного обслуговування, послуги, пов'язані з подорожами та інші.

Індія приваблива і ризикована, і через ризикованість ще більш приваблива, оскільки не всі мають відвагу пробувати і залишають простір для настирливих та впевнених.

10 компаній, які взяли участь у торговій місії в Індію, знайшли потенційних партнерів. Уже відома інформація про перші контракти, ми будемо інформувати про них із дозволу компаній на наших онлайн-ресурсах.

Також хочемо поділитись презентацією нашого консультанта про Індію, вона загальна, але містить дані, котрі будуть корисними тим, хто придивляється до ринку Індії.

Doing Business in India

Наступна торгова місія в Канаду, за анонсами торгових місій можна слідкувати на сайті Офісу.

Офіс з просування експорту створює практичні рішення та дає інформацію. Рішення, куди експортувати, приймає український виробник, і тут важливо не проґавити можливості.