Образование и карьера 11 октября 2019 в 0:00

Post-піар і розвиток персональних комунікацій

Цьогоріч сезон Business2Students by Watsons, присвячений піару та комунікаціям, проходить одразу у двох містах — в Києві, в Київському національному торговельно-економічному університеті та в Одесі, в Одеському торговельно-економічному інституті.

Post-піар і розвиток персональних комунікацій Post-піар і розвиток персональних комунікацій

Одеські майстер-класи відкривала менеджерка із комунікацій компанії Arricano Олена Обухівська. Тема її доповіді — "Досвід та головні ролі у комунікаціях". І з цією ж темою спікерка виступила перед столичними студентами. Особливість цієї теми від фахівця із багаторічним досвідом полягає не тільки у практичному поясненні інструментарію піару та порівнянні найбільш впливових важелів на комунікації, що змінилися за десять років. Головне питання — для чого потрібно розвивати власні комунікації та формувати взаємини у реаліях нинішньої конкуренції лідерів думок.

Кожна людина — багатогранна особистість, яка відіграє різні ролі у суспільстві та формує власні взаємини із родиною, друзями, колегами, спільнотою, брендами та організаціями.  І навіть, незважаючи на свою благородну та ввічливу позицію, кожна може стати жертвою певних непорозумінь, маніпуляцій, інтриг та зазнати власних репутаційних ризиків. Це може статися будь-де: на роботі, в магазині, під час подорожі.

Ще п'ять років назад у вирішенні конфлікту, скажімо, в магазині, єдиним рішенням було б написати заяву в книгу "Скарг та пропозицій". А потім чекати 2 тижні на відповідь. Зараз владнання конфліктів, коли покупець правий, працює за іншими правилами. Як варіант — оперативно написати  споживацький коментар на сторінку в facebook. Адже якщо бренд має свою сторінку в соціальних сторінках, значить, він прагне комунікувати зі своїми покупцями і, як результат, формувати із ними взаємини, нарощуючи лояльність.

Бренд вболіває за свою репутацію.

Швидкість реагування на негативні коментарі — це ознака зрілості та відповідальності бренду. Чому клієнт залишився незадоволений і де та больова точка, яку негайно треба залагодити? Більше того, негативно заряджений покупець може завдати більше шкоди. А позитивне вирішення клієнтського досвіду — це ще одна монета в репутаційний кошик. Адже саме на позитивному сприйнятті формується репутація бренду. Така формула працює в політиці, в громадській діяльності та на рівні людських взаємин. Репутація вимагає інвестування ресурсів — інтелектуальних, моральних, часових, фінансових. Щоб бути лідером думки про себе, перемагати та впливати на прийняття рішень на свою користь, виділяючись серед конкурентів.

Студенти КНТЕУ, менеджерка із комунікацій компанії Arricano Олена Обухівська. Фото: Костянтин Мельніцький

Ефективна комунікація — інтерактивна. Немає зворотних зав'язків —  вона проходить повз увагу реципієнта. Раніше піар формував імідж в односторонньому русі. Зараз важливо вести діалог із аудиторією, відчувати її та дізнаватися про неї більше, спілкуючись із кожним представником  персонально, тим більше коли він або вона виходять на зв'язок.  

Сучасні тренди в піарі та комунікаціях:

Персоналізована комунікація. коли відбувається лінійне спілкування людини із людиною, а вже потім ускладняється рівнем посади і суспільним статусом. І соціальні медіа прискорюють процес people 2 people.  

Омолодження. Ви звертали увагу скільки людей, яким за 40 — 50 років завели свої акаунти в instagram? Ще 5 — 10 років назад переважаюча більшість трендсетерами були дорослі люди, але зараз драйву задають вже школярі. До них все більше приглядається старше покоління та пробує наслідувати їхній сленг та стиль поведінки.

Підвищений інтерес до майбутнього. Всім цікаво, що буде завтра, післязавтра, через 5 років. Щоб бути готовим до нових і нових динамічних змін. Тому сьогодні посилено звертаються до вивчення футурології.

Переваги власних інформаційних ресурсів. Якщо розвивати власні сторінки чи блоги, то кількість читачів у своєму комьюніті може бути навіть вищою за незалежне видання ЗМІ. Автор сам задає тематичні вектори та стає агентом впливу власних ідей.

Співпраця із відомими людьми, в тому числі акторами та співаками. Це було колись, а сьогодні кожна людина може стати блогером, впливовою людиною, інфлуенсером. Якщо сама до цього прагне.

Раціональні аргументи і емоційні факти. Ми бачимо, що емоція сьогодні впиває краще за раціонально-логічні аргументи. І це видно в політичних та рекламних кампаніях.

"Особисто моя рефлексія на цю тему проста: можливо, попередники не дали такого гарного курсу долару чи покращену форму демократії. Але у спадок ми отримали хороший імпульс віри у власні сили та свободу досягати поставлених цілей. Особисто я провела власний аналіз змін у піарі та комунікаціях за останні кілька років. Їх виявилося 12. Тобто 12 нових інструментів тепер можна застосовувати поряд із традиційними піар-підходами", — резюмує Олена Обухівська. 

Актуально в PR-2009

Актуально в PR-2019

 

Розвиток односторонніх  Public Relations

Розвиток  багатовекторних комунікацій

Media Relation та публікації в ЗМІ 

Створення та просування власних корпоративних та персоналізованих медіа, в тому числі і сторінок в соціальних мережах 

Статті та публікації

Пости

Співпраця із відомими людьми

Прагнення самим стати відомими

Раціональні аргументи

Емоційні факти

Рекомендації експертів

Особисті lifehacks

Формальні підходи

Неформально та персоналізовано

Стратегічні орієнтири 

Готовність до гнучкості

Сайти

Соціальні мережі

Прагнення до інновацій

Цінність історичного контенту

Односторонній рух інформації до реципієнта 

Діалог, коментарі, feedbacks

Єдиний меседж для усієї аудиторії

Сегментування аудиторій та адаптація повідомлення під кожний сегмент 

Ініціатор проекту — директорка із маркетингу Arricano Наталія Дмитренко — відзначає важливість вивчення та розуміння комунікаційного інструментарію студентами.

Директорка із маркетингу Arricano Наталія Дмитренко. Фото: Костянтин Мельніцький

"Спікери проекту дають цікаву та виважену інформацію, за допомогою якої студенти зможуть не тільки більш вправно опанувати комунікаційні навички в навчальному процесі, але й використовувати їх у різних сферах життя. А особливо приємно, — підкреслює Наталія, — що цей сезон нашої освітньої ініціативи має на меті більш складне завдання. Окрім "прокачки" актуальної теми найбільш активні студент зможуть взяти участь у розробці PR стратегії для КНТЕУ. Разом із керівництвом університету ми очікуємо на проривну стратегію, яка закріпить позиції  Київського національного торговельно-економічного університету як лідера вищої освіти в Україні. Веде цей напрямок саме Олена Обухівська. Наразі ми плануємо розклад семінарів із створення PR стратегії та вже до кінця року презентуємо разом із спікерами проекту та партнером — компанією Watsons — перші здобутки".

Загрузка...
Новое видео
Как запитчить инвестора? Василий Хмельницкий на U Tomorrow Summit. Аллея стартапов и инвестиции
Загрузка...