Які інструменти нейромаркетингу збільшують продажі

Вважаєте, що як споживача вас ні в чому неможливо переконати? Подивіться на речі, які вам належать — чимало їх було куплено з емоційних причин. Тож насправді на ваш вибір впливали так тонко, що ви навіть цього не помітили
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

Щодня нас бомбардують сотні рекламних повідомлень з різних джерел. Здається, ми вже не реагуємо на них, але індустрія переконання стає все потужнішою.

Наукові відкриття у нейробіології, поява нових технологій дослідження мозкової активності озброїли маркетологів новими інструментами впливу на поведінку споживачів. Стеження за ритмом серця і тиском, рухом очей, диханням проливає світло на процес покупки. Традиційні методи досліджень — опитування і фокус-групи — вже не є 100% достовірними, адже люди можуть не казати правду. Проте, фізіологічні та підсвідомі реакції не обдуриш.

Об'єднання науки маркетингу і нейробіології призвело до появи  нейромаркетингу. В його основі ідея, що більше ніж 90% розумової діяльності людини, у тому числі емоції, відбуваються на підсвідомому рівні. Отже маркетологи використовують позитивні подразники і стимули у вигляді запахів, музики, кольору, освітлення, викладки товару, маніпулювання цінами тощо для конструювання емоцій покупців та впливу на підсвідоме сприйняття.

Найпотужніший вплив на підсвідомість людини чинять аромати  та запахи. 75% щоденних емоцій пов'язані з нюхом. Ми робимо 15 вдохів та видихів у хвилину, що складає 20 000 разів на день. Більше ніж 1 000 генів ДНК людини по'вязані з відчуттям ароматів та підсвідомим сприйняттям світу.

В останні часи бурхливо розвивається аромамаркетинг — мистецтво створення емоцій і настрою за допомогою ароматів. Запахи використовують у готелях, банківській і фінансовій сфері, роздрібній торгівлі, автомобільній індустрії тощо. За статистикою, ароматизація торговельних приміщень збільшує час перебування покупця в цих зонах на 15%, а збільшення обсягу продажів досягає 20%. Запахи цитрусів стимулюють працівників до логічного мислення і розумової діяльності, а партнерів з переговорів спонукають до прийняття рішень. Аромат деревини чинить враження надійності, ерудиції та глибоких знань.

Аромат — це інструмент підвищення глибини відносин з клієнтом через його емоції. І для цього потрібно лише 30 секунд. Тож не варто ігнорувати такий потужний засіб у бізнесі.

Колір здатний впливати на настрій людей, надаючи їм енергію або змушуючи розслабитися. Він збуджує або заспокоює, надихає або вселяє зацікавленість. 85% споживачів при купівлі товару ставлять на перше місце колір. Правильно підібраний колір пакування або вітрини може збільшувати попит на товар на 30%.

Тьмяне освітлення створює спокійний настрій, заохочує покупців повільніше переміщатися по магазину, більше часу приділяти вивченню товарів. У сучасних торгових центрах високого рівня освітлення адаптують кілька разів на день для створення різного настрою. Воно яскравіше вранці та у магазинах для молоді. Увечері або там, де потрібно залучити більше дорослих покупців, воно більш приглушене. Світло впливає на сприйняття плинності часу. Під червоними лампами час тече повільніше, а об'єкти здаються більшими і важчими. Так, до прикладу, в казино — червоне світло, щоб клієнти не помічали плину часу.

Голос, музика і звуки викликають спогади та впливають на емоції. Музика створює саундтрек до історії, яку розробляє клієнт у своїй свідомості. Доведено, що музичний фон сприяє збільшенню товарообігу на 46%. Розмірені (60 тактів на хвилину) мелодії частіше підштовхують людей до імпульсних покупок. Під їхньою дією споживач може витратити на 35–40% більше грошей. Таку музику рекомендовано для магазинів середньої і вищої цінової категорії, де клієнти можуть дозволити собі незаплановані витрати. У недорогих магазинах краще використовувати енергійну музику (90–110 тактів на хвилину), під яку люди швидше зважуються на покупку.

Часто з грошима досить важко "розлучатись". Тож в магазинах можна бачити слова "знижка", "розпродаж" і "акційна пропозиція" — вони запобігають включенню больової точки. Максимальним є ефект, коли різниця з початковою ціною становить не менше 30%. Крім того, можливість безготівкової оплати спонукає до покупки, адже з готівкою людям розлучатись важче. Також працює дроблення великої суми на менші частини, наприклад, підписки і розстрочки на товар.  Отже не дивуйтесь тому, звідки взялися всі ті речі у пакетах після прогулянки магазинами. Нехай вас не мучить запитання: "Куди я дивився, купуючи увесь цей одяг?" Вас майстерно та професійно підвели до покупки, створивши настрій за допомогою ароматів, музики, світла тощо. Тому насолоджуйтесь та отримуйте задоволення від користування цими речами!