Кращі практики благоустрою: де серед них Київ?

Перший заступник директора Департаменту міського благоустрою КМДА про сильні сторони благоустрою в містах Європи та в Києві

Один з найважливіших аспектів розвитку міст — його благоустрій. На нього впливає політика місцевої влади та ставлення підприємців.

Городяни самі безпосередньо беруть участь у створенні комфортного міського середовища. Розповім про сильні сторони благоустрою в містах Європи та в Києві.

Цюрих — відсутність сміттєзвалищ

Швейцарія — одна з лідерів по утилізації і переробці відходів. Ще 20 років тому в країні заборонили сміттєві полігони. З цієї причини більше половини всього сміття переробляється. 60% паперу також підлягає переробці. Швейцарія також лідер за обсягами зданих пляшок — за інформацією Präsenz Schweiz, більше 90% потрапляють на заводи вторинної переробки скла. Повторно також використовуються банки з металу.

У Швейцарії можна не сортувати сміття, але в такому разі потрібно заплатити за кожен кілограм відходів. Залишити сміття де-небудь не можна, в Швейцарії працює "сміттєва поліція". Вона, завдяки сучасним технологіям, аналізує сміття, яке залишене не там, де потрібно, або без сплати податків, знаходить і штрафує порушника.

Сміття, яке не поміщається в контейнер, привозять в сортувальний центр. Якщо у власників сміття немає машин, є спеціальні трамваї. Щорічно школярам і дорослим проводять екскурсії на сортувальний завод, розповідають, скільки сил і часу витрачається на сортування і переробку сміття. Також в Швейцарії високі штрафи, легше дотримуватися закону, ніж порушувати його.

Берлін — комфортне метро

Берлінське метро — найбільше в країні і одне з найсучасніших в Європі. Відрізняється високим рівнем ефективності і високими екологічними стандартами. Потяги метро в Німеччині починають їздити з 4 ранку і курсують до опівночі. У державне свято роботу метро можуть продовжити до двох годин ночі або ж до ранку.

Квиток можна купити на одну зону метро або на кілька тарифних, також — тільки на метро або вибрати ще необхідні види транспорту. Термін дії — від трьох станцій метро. У громадському транспорті дуже високий рівень контролю. Контролери часто одягнені в цивільний одяг, відразу можна їх і не помітити. Завжди важливо купувати квиток.

Всі вагони, як і станції метро в цілому, оснащені для пересування людей з інвалідністю або батьків з дитячими колясками. На кожній станції є ліфт, навіть кілька, щоб зручно спускатися до поїзда, перейти з лінії на лінію. Вагони для перевезення людей з інвалідністю або дітей в колясках марковані спеціальними наклейками.

Амстердам — країна велодоріжок

Їздити на велосипеді для нідерландців — стиль життя. За допомогою велосипеда вони "ходять" на роботу, возять дітей в садок і школу, їздять з вихованцями в магазин, в парк на прогулянку, приїжджають на вечірку до друзів. Велосипедом вміють управляти всі — діти, дорослі, члени парламенту, міністри. Усі настільки комфортно почувають себе на велосипеді, що встигають поговорити по телефону, з'їсти ланч, переглянути свіжу газету, поки їдуть з офісу додому або навпаки.

Для велосипедистів створена ціла інфраструктура: виділені доріжки, покриття на них червоного кольору з розміткою. Вони є навіть в парках, лісах, полях. Уздовж всіх доріг. На перехрестях є спеціальні світлофори для велосипедистів. У містах багато велосипедних стоянок, можна його залишити в будь-якій частині свого міста.

У Нідерландах на дорогах перевага у велосипедистів. Відповідно до закону, при аварії велосипеда і авто, завжди винний — автомобіліст. Забороняється тільки водіння велосипеда нетверезим.

Варшава — автоматичний моніторинг припаркованих машин

У Польщі парковки працюють виключно за правилами, авто припаркувати можна тільки в спеціально відведених для цього місцях з відповідною розміткою. Практично всі паркінги Польщі — платні. Якщо не оплатити парковку, доведеться сплатити штраф. З недавніх пір місцева влада може самостійно встановлювати вартість парковки.

У Варшаві їздять автомобілі E-control. Місцеве управління транспорту запустило машини, які під час руху фотографують припарковані автомобілі в зонах платної стоянки. E-control оснащені самоврядним сканером на даху, який фіксує номерні знаки автомобілів. Вони курсують кожна по своєму маршруту. Протягом 15 хвилин перевіряють, чи сплатив водій штраф.

Київ — місто змін

Київ — на порозі великих змін. Наразі, наприклад, місто звільняється від тимчасових споруд — на привокзальній площі та на території самого вокзалу демонтовано 35 МАФів. Це ті торгові точки, у яких вийшов строк оренди, а також точки продажу алкоголю "на розлив".

Найважливіші зміни у благоустрою Києва за останні півроку — контроль стану благоустрою столиці. Інспектори контролюють усе, що відбувається на вулицях міста: залишене сміття, тимчасові споруди, огорожі, автокав'ярні тощо. Вони виявляють порушення, мають змусити порушника усунути його та складають адміністративний протокол.

Київська міська рада активно підтримує гастрономічний туризм у столиці. Окрім того, що департамент міського благоустрою КМДА контролює роботу літників, влада міста встановила тимчасово розмір пайової участі в 1 грн для літніх та сезонних майданчиків кафе і ресторанів, а також, для бізнесу, який здійснює діяльність у засобах пересувної й на об'єктах сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі.

Це допоможе бізнесу впоратись з кризою в складних умовах карантину та зменшити збитки. Відповідне рішення діятиме: для літніх майданчиків — до 31 жовтня 2020 року, для сезонних — до 31 грудня 2020 року.