Як побудувати бізнеc на здоровому харчуванні — історія бренду "Ф’ючіпси"

Засновник компанії-виробника "Ф’ючіпсів" Сергій Шакола, постійно цікавився здоровим харчуванням. У 2010 році відкрив магазин, де не лише продавав корисне, а й проводив тематичні зустрічі. Згодом йому захотілось більшого — виробляти корисні снеки

Як побудувати бізнеc на здоровому харчуванні — історія бренду "Ф’ючіпси"

Як до вас прийшла ідея створення "Ф'ючіпсів"?

Ідею бізнесу я "виношував" дуже довго. Все почалось з моїх захоплень езотерикою — ідеї, що ми можемо творити свою реальність силою думки, але не можемо мислити матеріально, тому що сила думки слабка через неправильне харчування. Я тоді серйозно задумався про те, що ми їмо. Був час, коли думав, що вживати потрібно тільки продукти, які не піддаються термічній обробці, і два роки так харчувався. Потім з різних причин став харчуватися більш-менш традиційно, швидше з вегетаріанським нахилом. Таким чином я став дотримуватися здорового способу життя.

Згодом я натрапив на книгу Павла Себастьяновича, в якій автор досить детально пояснював, чому сироїдіння — це корисно. Павло Себастьянович зі своїми партнерами тоді відкрив інтернет-магазин для сироїдів у Києві. В інших містах України цей магазин відкривали по франшизі. Я керував сайтом міста Донецька. Після того як побачив, що зростає кількість продажів в Інтернеті, відкрив в Донецьку магазин, так би мовити, офлайн. В цей магазин я вклав власні кошти. Це було приблизно 2-3 тисячі доларів, але зараз магазин не працює.

Як почали займатися корисними снеками?

Ще в своєму магазині ми самостійно почали готувати хлібці з проростків пшениці та льону. Ми бачили, що продукт користується попитом, і тому вирішили зробити його масовим.

Засновник компанії-виробника "Ф'ючіпсів" Сергій Шакола

З чого почали?

Виробництво почали організовувати у грудні 2013 року, а перший випуск продукції в нас був у лютому 2015 року. Самостійно доробили рецепт, спроектували виробничу лінію, замовили обладнання і почали реалізовувати задумку. Для старту виробництва знадобився один мільйон гривень. Це власні кошти засновників, Павла Себастьяновича і Сергія Гайдая.

Спочатку була спроектована виробнича лінія. Технологом виступив Павло Себастьянович. Деяке обладнання ми замовляли в українській компанії "Елла пак", іншу частину — в "Укроргсинтез". Це обладнання було вмонтоване у приміщення, в якому спочатку потрібно було зробити ремонт.

Пошук приміщення — це не те щоб важкий, але довгий процес. Наше обладнання використовує електроенергію для сушіння продукції, тому одна з основних наших вимог до приміщення — можливість швидкого підключення великої потужності. Зараз ми його орендуємо.

Спочатку на виробництві фактично працювало три людини. Це два працівники в цеху і я. Зараз у нас вже семеро людей. Крім мене, працюють троє людей в цеху і три менеджера. Спочатку бухгалтерські, логістичні послуги та інтернет-просування ми використовували на аутсорсингу.

Які документи потрібно було оформлювати під виробництво?

Ми одразу почали працювати як компанія, оскільки розуміли, що будемо мати справу з офіційними мережами. Потрібно було оформити технічні умови, в яких виготовлявся продукт, отримати гігієнічний висновок. Технічні умови погоджувалися на той час з Санепідемслужбою, і вона надавала гігієнічний висновок на технічні умови. Після того як ми створили виробництво, Санепідемслужба видала другий гігієнічний висновок на саму продукцію.

Саме виробництво має бути зареєстроване в Державному реєстрі харчових продуктів. Якщо виробництво використовує м'ясо тварин, то потрібний окремий дозвіл. А оскільки в нас лише рослинні компоненти, то ми просто надаємо всі документи, які вимагає чинне законодавство, потім отримуємо довідку про реєстрацію підприємства. Згідно з законом про безпечність харчових продуктів, надаємо клієнту якісне посвідчення та декларацію виробника.

Крім того, ми запатентували слово "Ф'ючіпси" і зареєстрували торгову марку "Futurefood".

Чи є в Україні попит на здорову їжу?

В Україні немає особливого попиту на екопродукти. Спочатку в мережі супермаркетів Novus наш товар стояв на екополиці, потім його переставили до звичайних снеків, і продажі різко зросли. Тобто людей, які харчуються традиційно, в Україні більше, ніж тих, хто замислюється над тим, що їсти. Тому при виготовленні екопродуктів важливо, щоб це була яскрава упаковка, що привертає увагу покупців, і смак, який зрозумілий людям, що харчуються традиційно.

А ціни на екопродукти, зазвичай, вищі. Як цей фактор впливає на ваші продажі?

Так, на жаль, люди часто не можуть собі дозволити корисні продукти. Якщо взяти наші "Ф'ючіпси", то їх порівнюють з картопляними чипсами, упаковка яких коштує 20-25 гривень, а наших — приблизно 40 гривень. І для багатьох це бар'єр, через який вони обирають менш корисний варіант. А ми не можемо знизити ціну — в нас доволі складна технологія приготування продукту.

Розкажіть, де купуєте інгредієнти?

Як я вже згадував, ми виробляємо чипси з льону. Його купуємо безпосередньо в українських виробників з Житомирської та Харківської областей. Томатну пасту купуємо в виробників з Херсонщини, а насіння гарбуза закуповуємо в Західній Україні. Спеції і сіль теж українські. Ми стараємося працювати з одними і тими ж постачальниками, отримуємо від них всю необхідну документацію на ту партію продукції, яку ми купуємо.

А самостійно не плануєте вирощувати льон?

Виробнику самостійно льон невигідно вирощувати. Треба орендувати землю, обладнання для посіву льону та багато іншого. Я вже не кажу про інвестиції. В наших умовах це складно робити. Завжди вигідною є спеціалізація. Є люди, які вміють вирощувати, і є люди, які вміють робити з нього певні продукти. Я впевненний — це потрібно розмежовувати.

Як почали реалізовувати продукт?

Ще на момент завершення монтажних робіт на виробництві я провів переговори з компанією "Еко-Лавка", і вони погодилися з нами співпрацювати. Спочатку наші товари продавалися в звичайній прозорій упаковці з двома наклейками. Ця співпраця показала, що продукт затребуваний. Вже працюючи з "Еко-Лавкою",  ми замовили кольорову плівку для упаковки. Перші дві мережі, в які зайшли — Novus і Okko. Ми просто написали на пошту комерційну пропозицію, отримали запит на зразки, надали всі документи, які вимагає чинне законодавство, і почали працювати в цих мережах. Зараз продаємо свою продукцію в мережах "Еко-Лавка", Окко, Сільпо, Мега-маркет, Novus та інших магазинах. Ми продаємо приблизно 120 тисяч упаковок за рік.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Инноватор из Бедевли: как построить мебельный бизнес с марсианским потенциалом

Для того щоб зробити наш продукт відомим, ми використовували ярмарки, які відбуваються в Києві. Одна з них, найбільша в Україні, — "MadeinUkraine" на Контрактовій площі. Участь у таких ярмарках додає нам впізнаваності, це хороша можливість низькобюджетними способами познайомити жителів Києва з нашим продуктом. Іноді ми робимо промо-акції в супермаркетах, але вони нерегулярні.

Ви експортуєте свій продукт?

Ведемо переговори щодо продажів за кордон. Бо там попит на екопродукти більший, ніж в Україні. Я не експерт, але з того, що ми читаємо в пресі, бачу, що за кордоном більш затребувані здорові, натуральні продукти.

На якому етапі виробництва ваша компанія зараз, є плани подальшого розвитку?

Зараз це виробництво приносить нам прибуток. Ми розглядали його як лабораторну установку, завдяки якій відпрацювали рецепт, зробили упаковку, зайшли в мережі і протестували ринок збуту. Тепер маємо амбітні плани, плануємо збільшити виробництво удвічі.

Хочемо розширювати лінійку смаків. Зараз в нас чотири види — класичні, золоті, класичні з цибулею і жовті з італійськими травами. Для того, щоб це була лінійка бренду, треба ще 2 смаки, але ці плани мають бути фінансово підкріплені для того, щоб реалізуватися. Про майбутні смаки поки що говорити складно. Є варіант чипсів з морськими водоростями, але поки що не можу сказати, що нам він дуже подобається. Крім цього, є рецепт солодких чипсів, не з льону, але він вимагає окремої лінії, бо досить складно робити солодкий і солоний продукт на одному і тому ж обладнанні. Ще будемо експериментувати.

Не пропустите самые важные новости и интересную аналитику. Подпишитесь на Delo.ua в Telegram

Не пропустите самые важные новости и интересную аналитику. Подпишитесь на Delo.ua в Telegram

автор:
Ірина Пельц
по материалам:
"Дело"
раздел:
теги:

По теме:

Як відкрити майстерню святкового декору: досвід українського бренду Mak Deco
How2Do: Как начать свой бизнес 13 июля, 10:07

Як відкрити майстерню святкового декору: досвід українського бренду Mak Deco

Наталя Макар, співзасновниця майстерні Mak Deco, розповідає, чому не варто економити на приміщенні для майстерні та як формувати ціни на унікальні послуги

Як відкрити приватний кабінет сімейного лікаря
How2Do: Как начать свой бизнес 19 апреля, 10:04

Як відкрити приватний кабінет сімейного лікаря

В Україні розпочалась реформа фінансування медичної системи, яка дозволяє приватним лікарям претендувати на державний бюджет. Не виключено, що саме цей факт стимулюватиме лікарів відкривати свої практики