НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,77

43,52

Elden Ring - найочікуваніша гра 2022 року. Як її творці хочуть заробити $300 млн лише за місяць?

Elden Ring - найочікуваніша гра 2022 року. Як її творці хочуть заробити $300 млн лише за місяць?

У ніч на п'ятницю, 10 грудня, пройшла The Game Awards - масштабна церемонія нагородження найкращих комп'ютерних ігор року. Своєрідний "Оскар" індустрії. У категорії “Найочікуваніша гра” другий рік поспіль виграє Elden Ring. Її вихід заплановано на лютий. Видавець, японська компанія Bandai Namco, за кілька тижнів хоче заробити майже $300 млн. Допоможе їй у цьому «Гра престолів».

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Навіщо ми про це розповідаємо? Наприкінці листопада Google спільно з аналітичною компанією Newzoo опублікував дослідження про світовий ринок ігор – у 2020 році він виріс на 23,1%. Це рекордний показник за десять років. До кінця 2021-го три мільярди людей витратять на ігри майже $176 млрд. У 2024-му — майже $219 млрд. Україна не виняток: аналітики зазначають, що з 2020 року ми маємо зростання на всіх платформах.

Ігри - гігантська індустрія зі своїми секретами, спілками, скандалами та фаворитами. Але в рамках нашого матеріалу ми зосередимося на трьох: FromSoftware, Bandai Namco, Elden Ring.

Назва FromSoftware поки що не згадувалося, тому логічно почати з нього. Ця японська компанія, заснована 1986 року, розробляла ігри на всі ключові платформи. Але відома вона не цим. У 2009-му FromSoftware, ексклюзивно для PlayStation 3, зробила Demon's Souls - темне фентезі, в якому натхненний середньовічною Європою світ розорений проклятим туманом.

Гра стала визначальною для студії та зародила цілий жанр - s ouls-like. Його характеристики невблаганні: високий рівень складності, мінімальний рівень співчуття до гравця, циклопічних розмірів супротивники та неминучі смерті. У торішньому рімейку Demon's Souls, наприклад, майже третина користувачів, що купили гру, не вбили навіть першого боса.

Трейлер рімейка ігри Demon's Souls

З якоїсь причини відмова FromSoftware надати гравцям мінімальні поблажки припала до душі цим гравцям. Компанія побачила золоту жилу в такому підході і прийняла його. У наступне десятиліття вийшла, наприклад, стильна та лавкрафтова Bloodborne. Ще Sekiro: Shadows Die Twice - вона у 2019 році на The Game Awards стала грою року. А також трилогія Dark Souls, яка отримала на премії Golden Joystick Awards 2021 статус гри "всіх часів".

Об'єднуючим елементом тут виступає команда розробників на чолі з керівником компанії Хідетакой Міядзакі . Саме ця людина стала родоначальником жанру souls-like — геймдизайнер неодноразово говорив, що хоче дати гравцям почуття задоволення через подолання труднощів. Саме він (надихнуючись "Покликом Ктулху" Говарда Лавкрафта або мангою "Берсерк") переносив із гри в гру цілі рівні, ігрові механіки та мінімалістичний стиль оповіді, змінюючи лише декорації.

Але Міядзакі лише один з безлічі розробників ігор для Bandai Namco . Часто буває так, що роблять та випускають гру дві різні компанії. Тут за аналогією з книгами: FromSoftware - автор, який написав роман; Bandai - видавничий дім, який друкує, видає та веде промо-компанію книги. На цьому Bandai Namco в 2020 році заробила більше $2,1 млрд, і наступним її великим релізом стане саме Elden Ring.

Нова гра зроблена за класичними лекалами souls-like: те ж чорне фентезі, недружелюбно налаштоване до гравця і сповнене ворогами підвищеної складності. Нехай із деякими модними доповненнями. Elden Ring, наприклад, відкритий світ. Це означає, що можна взяти коня, поскакати у будь-якому напрямку і вже там самому шукати розваги. Інший приклад – стелс-режим.

Elden Ring – претендент на звання блокбастера. Bandai у цьому не сумнівається. На листопадовій сесії запитань-відповідей з акціонерами та інвесторами керівництво компанії відзначило, що планує продати чотири мільйони копій гри за перші п'ять тижнів . Зараз, на етапі попереднього замовлення, базове видання гри коштує $70-80 . За короткий термін видавець хоче виручити близько $300 млн . Звичайно, не всі ці гроші отримають Bandai та FromSoftware: левова частка ігор сьогодні продається через цифрові магазини, комісія яких досягає 30%. Втім, для ігрової індустрії та $200 млн трохи більше, ніж за місяць, чудовий результат.

Що дозволить його досягти? В першу чергу , хороша спадковість. Бренд FromSoftware в ігровій індустрії - гарантія стабільності та якості, гравець знає, що на нього чекає по той бік екрану. Гарантію підкріплюють відмінні показники попередніх релізів: майже через рік після виходу рімейку Demon's Souls продано близько 1,4 млн копій. У Sekiro: Shadows Die Twice за рік із невеликим 5 млн копій. Третя частина Dark Souls, найшвидша гра від Bandai Namco, розійшлася тиражем більше 3 млн за перші два місяці гри.

Інша причина , яка дозволить досягти намічених результатів, - над новою грою працював автор циклу "Пісня льоду та полум'я" Джордж Мартін .

"Вони хотіли, щоб я пропрацював сеттинг. Це важлива частина у фентезі або науковій фантастиці, якій потрібно приділяти стільки ж часу, скільки і всьому іншому, на кшталт персонажів або основного сюжету. Я написав досить опрацьовану основу, і вони взяли її для своєї гри" , - Зазначав в одному зі своїх інтерв'ю творець всесвіту "Ігри престолів".

Третя хитрість - Закритий бета-тест Elden Ring на консолях Xbox і PlayStation. Два місяці тому Bandai випадково відібрали щасливчиків серед бажаючих гравців та відкрила для них частину гри. Випробувати новий souls-like можна було лише у певний час певних дат. Тому не обійшлося без рук ринку: за пару днів до початку акції на Ebay з'явилися ключі до тестування, ціна яких доходила до $ 500.

Акція спочатку подавалася як своєрідна перевірка на міцність нового продукту, але й маркетингову складову списувати не варто: відхопивши крихітний шматочок Elden Ring, багато хто захоче її повністю. Тим більше, що відгуки після закритого випробування виявилися дуже втішними.

Зрештою, четверте - Не варто списувати з рахунків вплив нагород. Ветеран індустрії, геймдизайнер та продюсер Девід Мюлліх у коментарі Delo.ua зазначив: продажів ам допоможе все , що дозволить відділу маркетингу у видавництві написати хоч щось про гру.

Отримання нагороди - це те, про що вони можуть написати на коробці або вставити в рекламу. Все, що завгодно, щоб сформувати враження від гри користувачів. Це дає їжу для розмов, дозволяє щось написати про гру. Все це допомагає.

Девід Мюлліх
Девід Мюлліх керівник розробки Heroes of Might and Magic III

У Bandai потенціал нагород чудово розуміють та із задоволенням його використовують. Гравці , яким удалося випробувати нову гру в режимі тестування, за тиждень до The Game Awards отримали лист від видавництва. Користувачі нагадали , що претензії Елден Кільцеві бути «Найочікуваніша гра року» і «якщо ви були гостем Мідлендс, це було б за честь мати свій голос.»

Втім, t eam l ead компанії Wargaming Kyiv Михайло Зінченко вважає, що навіть з огляду на хороші відгуки преси та хайп навколо гри цифри щодо швидкості продажів майбутньої Elden Ring здаються дещо оптимістичними.

" Немає жодних сумнівів, що вона подолає позначку в проданих копіях, але, можливо, за трохи довший проміжок часу. Добре, що у ігор від FromSoftware практично завжди дуже довгий "хвіст продажів". А це і є причиною того, чому шанувальники s ouls-like геймплея знову і знову отримують доступ до очікуваної порції улюблених негуманних ігрових механік» , - каже він.

Сьогодні до номінації "Найочікуваніша гра" є претензії. Оглядач видання Bloomberg Джейсон Шрайєр , наприклад, звертає увагу, що список претендентів на "очікувану" за рік практично не змінився. Так само значаться Elden Ring, God of War і сіквел The Legend of Zelda. Всьому провиною проблеми у розробці та регулярні переноси. Але принаймні новий souls-like від чергової колаборації двох японських гравців цього разу використовує потенціал премії на всю.