- Категорія
- Креативні індустрії
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Elden Ring - найочікуваніша гра 2022 року. Як її творці хочуть заробити $300 млн лише за місяць?
У ніч на п'ятницю, 10 грудня, пройшла The Game Awards - масштабна церемонія нагородження найкращих комп'ютерних ігор року. Своєрідний "Оскар" індустрії. У категорії “Найочікуваніша гра” другий рік поспіль виграє Elden Ring. Її вихід заплановано на лютий. Видавець, японська компанія Bandai Namco, за кілька тижнів хоче заробити майже $300 млн. Допоможе їй у цьому «Гра престолів».
Навіщо ми про це розповідаємо? Наприкінці листопада Google спільно з аналітичною компанією Newzoo опублікував дослідження про світовий ринок ігор – у 2020 році він виріс на 23,1%. Це рекордний показник за десять років. До кінця 2021-го три мільярди людей витратять на ігри майже $176 млрд. У 2024-му — майже $219 млрд. Україна не виняток: аналітики зазначають, що з 2020 року ми маємо зростання на всіх платформах.
Ігри - гігантська індустрія зі своїми секретами, спілками, скандалами та фаворитами. Але в рамках нашого матеріалу ми зосередимося на трьох: FromSoftware, Bandai Namco, Elden Ring.
Назва FromSoftware поки що не згадувалося, тому логічно почати з нього. Ця японська компанія, заснована 1986 року, розробляла ігри на всі ключові платформи. Але відома вона не цим. У 2009-му FromSoftware, ексклюзивно для PlayStation 3, зробила Demon's Souls - темне фентезі, в якому натхненний середньовічною Європою світ розорений проклятим туманом.
Гра стала визначальною для студії та зародила цілий жанр - s ouls-like. Його характеристики невблаганні: високий рівень складності, мінімальний рівень співчуття до гравця, циклопічних розмірів супротивники та неминучі смерті. У торішньому рімейку Demon's Souls, наприклад, майже третина користувачів, що купили гру, не вбили навіть першого боса.
З якоїсь причини відмова FromSoftware надати гравцям мінімальні поблажки припала до душі цим гравцям. Компанія побачила золоту жилу в такому підході і прийняла його. У наступне десятиліття вийшла, наприклад, стильна та лавкрафтова Bloodborne. Ще Sekiro: Shadows Die Twice - вона у 2019 році на The Game Awards стала грою року. А також трилогія Dark Souls, яка отримала на премії Golden Joystick Awards 2021 статус гри "всіх часів".
Об'єднуючим елементом тут виступає команда розробників на чолі з керівником компанії Хідетакой Міядзакі . Саме ця людина стала родоначальником жанру souls-like — геймдизайнер неодноразово говорив, що хоче дати гравцям почуття задоволення через подолання труднощів. Саме він (надихнуючись "Покликом Ктулху" Говарда Лавкрафта або мангою "Берсерк") переносив із гри в гру цілі рівні, ігрові механіки та мінімалістичний стиль оповіді, змінюючи лише декорації.
Але Міядзакі лише один з безлічі розробників ігор для Bandai Namco . Часто буває так, що роблять та випускають гру дві різні компанії. Тут за аналогією з книгами: FromSoftware - автор, який написав роман; Bandai - видавничий дім, який друкує, видає та веде промо-компанію книги. На цьому Bandai Namco в 2020 році заробила більше $2,1 млрд, і наступним її великим релізом стане саме Elden Ring.
Нова гра зроблена за класичними лекалами souls-like: те ж чорне фентезі, недружелюбно налаштоване до гравця і сповнене ворогами підвищеної складності. Нехай із деякими модними доповненнями. Elden Ring, наприклад, відкритий світ. Це означає, що можна взяти коня, поскакати у будь-якому напрямку і вже там самому шукати розваги. Інший приклад – стелс-режим.
Elden Ring – претендент на звання блокбастера. Bandai у цьому не сумнівається. На листопадовій сесії запитань-відповідей з акціонерами та інвесторами керівництво компанії відзначило, що планує продати чотири мільйони копій гри за перші п'ять тижнів . Зараз, на етапі попереднього замовлення, базове видання гри коштує $70-80 . За короткий термін видавець хоче виручити близько $300 млн . Звичайно, не всі ці гроші отримають Bandai та FromSoftware: левова частка ігор сьогодні продається через цифрові магазини, комісія яких досягає 30%. Втім, для ігрової індустрії та $200 млн трохи більше, ніж за місяць, чудовий результат.
Що дозволить його досягти? В першу чергу , хороша спадковість. Бренд FromSoftware в ігровій індустрії - гарантія стабільності та якості, гравець знає, що на нього чекає по той бік екрану. Гарантію підкріплюють відмінні показники попередніх релізів: майже через рік після виходу рімейку Demon's Souls продано близько 1,4 млн копій. У Sekiro: Shadows Die Twice за рік із невеликим 5 млн копій. Третя частина Dark Souls, найшвидша гра від Bandai Namco, розійшлася тиражем більше 3 млн за перші два місяці гри.
Інша причина , яка дозволить досягти намічених результатів, - над новою грою працював автор циклу "Пісня льоду та полум'я" Джордж Мартін .
"Вони хотіли, щоб я пропрацював сеттинг. Це важлива частина у фентезі або науковій фантастиці, якій потрібно приділяти стільки ж часу, скільки і всьому іншому, на кшталт персонажів або основного сюжету. Я написав досить опрацьовану основу, і вони взяли її для своєї гри" , - Зазначав в одному зі своїх інтерв'ю творець всесвіту "Ігри престолів".
Третя хитрість - Закритий бета-тест Elden Ring на консолях Xbox і PlayStation. Два місяці тому Bandai випадково відібрали щасливчиків серед бажаючих гравців та відкрила для них частину гри. Випробувати новий souls-like можна було лише у певний час певних дат. Тому не обійшлося без рук ринку: за пару днів до початку акції на Ebay з'явилися ключі до тестування, ціна яких доходила до $ 500.
Акція спочатку подавалася як своєрідна перевірка на міцність нового продукту, але й маркетингову складову списувати не варто: відхопивши крихітний шматочок Elden Ring, багато хто захоче її повністю. Тим більше, що відгуки після закритого випробування виявилися дуже втішними.
Зрештою, четверте - Не варто списувати з рахунків вплив нагород. Ветеран індустрії, геймдизайнер та продюсер Девід Мюлліх у коментарі Delo.ua зазначив: продажів ам допоможе все , що дозволить відділу маркетингу у видавництві написати хоч щось про гру.
У Bandai потенціал нагород чудово розуміють та із задоволенням його використовують. Гравці , яким удалося випробувати нову гру в режимі тестування, за тиждень до The Game Awards отримали лист від видавництва. Користувачі нагадали , що претензії Елден Кільцеві бути «Найочікуваніша гра року» і «якщо ви були гостем Мідлендс, це було б за честь мати свій голос.»
Втім, t eam l ead компанії Wargaming Kyiv Михайло Зінченко вважає, що навіть з огляду на хороші відгуки преси та хайп навколо гри цифри щодо швидкості продажів майбутньої Elden Ring здаються дещо оптимістичними.
" Немає жодних сумнівів, що вона подолає позначку в проданих копіях, але, можливо, за трохи довший проміжок часу. Добре, що у ігор від FromSoftware практично завжди дуже довгий "хвіст продажів". А це і є причиною того, чому шанувальники s ouls-like геймплея знову і знову отримують доступ до очікуваної порції улюблених негуманних ігрових механік» , - каже він.
Сьогодні до номінації "Найочікуваніша гра" є претензії. Оглядач видання Bloomberg Джейсон Шрайєр , наприклад, звертає увагу, що список претендентів на "очікувану" за рік практично не змінився. Так само значаться Elden Ring, God of War і сіквел The Legend of Zelda. Всьому провиною проблеми у розробці та регулярні переноси. Але принаймні новий souls-like від чергової колаборації двох японських гравців цього разу використовує потенціал премії на всю.