- Тип
- Эксклюзив
- Категория
- Бизнес
- Дата публикации
Чому бізнесу варто розпочати впровадження моделі 4В: протидії домашньому насильству"
Всесвітній економічний форум в цьому році визнав ментальне здоров"я однією з головних тем, оскільки 50% міленіалів йдуть з роботи через проблеми з цим. Звертають на ментальне здоров"я увагу і в Україні — все більше компаній розробляють програми корпоративного благополуччя та ментального здоровя.
Відповідно до Всесвітньої організації здоровя (ВООЗ), ментальне здоровя — це стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя. Компанії запитують у співробітників та співробітниць, що їх бентежить, і намагаються усунути негативні фактори.
Але є одна тема, про яку поки що ніколи не питали. Окрім того, 80% персоналу, які стикались з цією темою, не хотіли би про неї говорити на роботі. Це — тема домашнього насильства.
Коли з Фондом ООН у галузі народонаселення ми починали піднімати цю тему в Україні влітку цього року HRи говорили, що хочеться говорити про щастя, а не про сумні речі. Після проведеного дослідження, ми можемо довести зараз — що це проблема стала прихованою проблемою для бізнесу, а саме:
- 24% співробітників та співробітниць потерпали від домашнього насильства. Кожен четвертий. У будь-якій компанії. Здивовані?
- Тоді наведу ще одну цифру — 41% помічали ознаки домашнього насильства у своїх колег.
- 9% колег знають принаймні одного/одну співробітника/цю, який/а може жорстоко поводитись із власним/ою партнером/кою
- 88% респондентів вважають, що домашнє насильство впливає на робоче життя тих співробітників(-ць), які стикаються з цією проблемою
Більше цифр можна прочитати у дослідженні.
Дослідження "Гендерна рівність та відповідь на домашнє насильство в приватному секторі: заклик до дії"
Як це впливає на бізнес?
Всі компанії хотіли би зберегти талановитих співробітників/ць, але більше 10 відсотків мають переїзжати в інші міста та залишати компанію, також це впливає на продуктивність та мотивацію. Що ж робити компаніям?
- Від Центру КСВ та UNFPA ми запропонували застосувати модель 4В, і розділили процес протидії домашньому насильству в компанії на 4 етапи:
1. Визнати проблему (провести дослідження в компанії).
2. Відповісти (впровадити конкретні заходи).
3. Встановити ефективні партнерства (із громадськими та міжнародними організаціями).
4. Виміряти (щоб зрозуміти, наскільки запроваджені дії ефективні).
Також важливо працювати з однодумцями — і це також про Встановити партнерства.
У Франції минулого року 7 топів підписали Зобов"язання щодо протидії домашньому насильству, створивши мережу компаній "OneinThree Women" (одна з трьох жінок є постраждалою від домашнього насильства).
В Україні нещодавно 15 компаній і бізнес-спільнот підписали Декларацію за гендерну рівність і протидію домашнього насильства. Серед компаній — Енергоатом, "ІТ-Інтегратор", МЕТРО Кеш енд Кері Україна, Avon Україна, EY в Україні, LOreal Україна, Nestlé, Starlight Media, Тева Україна, Metlife, Corteva Agroscience, Reikartz Hotel Group, Львівська бізнес-школа УКУ і Львівська ТПП.
Декларація відкрита до підписання, і з компаніями, які увійшли, ми почнемо проводити треніги та пілотувати модель 4В.
Якщо ж компанія готова звернути увагу на питання домашнього насильства самостійно, то можна почати з інформування, куди звернутись, і з включення психологічної підтримки у програми страхування співробітників– це те, що запропонували самі співробітники/ці під час дослідження.
Якщо питання домашнього насильства перестануть бути прихованими, і бізнес зверне на них увагу, то рівень благополуччя багатьох співробітників і співробітниць поліпшиться, і це вплине і на економіічні показники компаній. Хоча не хочу прив"язувати це питання до грошей, тому що хочеться, щоб компанії керувались human-based approach, коли кожна людина і її благополуччя — важлива. А оскільки саме компаніям довіряють більше 70% співробітників/ць ( і це — найвищий показник серед всіх інституцій) , то це і є стимулом для компаній розпочати впровадження моделі 4В.
Інфографіка: дослідження"Гендерна рівність та відповідь на домашнє насильство в приватному секторі: заклик до дії"