НБУ курс:

USD

41,29

+0,03

EUR

43,47

--0,10

Наличный курс:

USD

41,65

41,58

EUR

43,85

43,55

Які існують інкубатори та бізнес-акселератори для підтримки соціальних підприємців

Які школи, інкубатори і бізнес-акселератори пропонують професійний супровід і підтримку свідомим бізнесменам з інноваційними рішеннями нагальних проблем у соціальному секторі, та на яких умовах проходить навчання
Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронировать участие

Нові нестандартні підходи, які пропонують молоді підприємці, здатні збільшити та поглибити зміни у соціальному секторі. На сьогоднішній день кількість свідомих бізнесменів з інноваційними рішеннями нагальних проблем невпинно зростає. Водночас зростає і потреба у професійному супроводі та підтримці, як на етапі формування бізнес-моделі, так і у процесі масштабування, розширення вже існуючого підприємства.

Соціальне підприємництво — це вид діяльності, спрямований на вирішення соціальних, екологічних та інших суспільно-корисних завдань за допомогою бізнес-інструментів. Так само як бізнесмен націлений на отримання максимального прибутку, соціальний підприємець відповідає на глобальні виклики сучасності, вирішуючи проблеми на локальному рівні.

 Він прагне генерувати позитивний вплив. Він займається переробкою відходів, створює якісні робочі місця для людей з обмеженими можливостями, допомагає соціально інтегруватися колишнім в'язням, жертвам насильства, людям похилого віку та біженцям, проводить тренінги, акції по впровадженню екологічних інновацій і просуває цінності сталого розвитку.

При цьому соціальний підприємець спирається на стійку бізнес-модель, а частину свого прибутку спрямовує на розвиток підприємства та інфраструктури з метою підвищення соціального впливу.

 Наприклад, у німецькій компанії Auticon, яка надає послуги у сфері IT-консалтинга, дві треті співробітників складають люди з розладами аутистичного спектру, а команда компанії mimycri переробляє пошкоджені човни біженців на сумки.

 Існують і приклади успішних соціальних бізнесів в Україні. Так, анімаційна студія NEED на гроші, отримані з комерційної співпраці, створює безкоштовні освітні відео. У Івано-Франківську громадський ресторан Urban Space 100 було засновано завдяки інвестиціям ста соціально-активних українців. Левову частку прибутку компанія спрямовує на реалізацію громадських некомерційних проектів з розвитку міста. (А недавно в Києві відкрили Urban Space 500 — delo.ua). У Львові кафе-пекарня "Горіховий Дім" 40% прибутку спрямовує до Центру інтегральної опіки для жінок, які опинилися у кризових ситуаціях.

Для того щоб модель соціального підприємства була комерційно життєстійкою, щоб проект був привабливим для "бізнес-янголів" та зайняв свою нішу на глобальному ринку, недостатньо бути теоретично обізнаним. Підприємцям важливо мати доступ до тривалої, безкоштовної підтримки з боку практикуючих спеціалістів.

Останнім часом найбільш популярними формами допомоги та взаємодії з соціальними підприємцями стали школи, інкубатори і бізнес-акселератори, які регулярно збільшують процент вдало реалізованих соціальних підприємств.

 SDG Accelerator (Німеччина)

  • Програма проходить в рамках Лабораторії сталого розвитку Берлінської школи соціальних інновацій (SOIN) з ініціативи німецької неурядової організації Dekabristen e.V. у співпраці з мінським офісом ODB Brussels, Ecovisio Молдова, Impact Hub Moscow і Impact Hub Odessa при фінансовій підтримці Міністерства закордонних справ Німеччини.

 Діяльність акселератора спрямована не тільки на популяризацію соціальних змін серед німецьких підприємців, а й серед представників зі Східної Європи (Білорусі, Молдови, Росії та України).

 Допомогти учасникам створити бізнес-модель, протестувати її, знайти партнера та фінансування для реалізації проекту — ось головні завдання, які ставить перед собою команда проекту.

Серед критеріїв відбору потенційних кандидатів — досвід продажів або проведення міжрегіональних проектів від одного року, а також знання англійської мови (не менше B2), адже вся комунікація та навчання здійснюються англійською.

 Навчання триває 9 місяців, протягом яких учасники з інших країн здійснюють навчальну поїздку до Німеччини, відвідують семінари зі сталого розвитку, отримують консультації лідерів думок.  У фіналі програми відбувається пітчінг на спеціалізованих подіях (конференціях по всій Європі) та на Саміті соціальних інновацій в Штуттгарті.

 SELab Accelerator (Україна)

  • Проект є спільною ініціативою компанії Chasopys Creative Family, громадської організації "Silab Ukraine" та Українського форуму благодійників. Він реалізується в рамках проекту "Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою "знизу"" за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Акселератор триває чотири місяці. Програма побудована за принципом "learning by doing". Отримані теоретичні знання учасники одразу відпрацьовують на своїх ідеях  під чітким контролем менторів. Додатково для відібраних кандидатів проводяться експертні спіддейтінги, зустрічі з засновниками соціальних бізнесів в Україні. Після завершення навчального блоку протягом двох місяців відбуваються статус-зустрічі з менторами, які здійснюють перевірку реалізації проекту та допомагають учасникам вирішувати реальні бізнесові проблеми.

 Навчальна програма "Акселератор соціального підприємництва" (Україна)

  •  Освітня програма запущена Українською соціальною академією у партнерстві з Social Impact Award.

Програма розроблена за методологією курсу з соціального підприємництва Miller Center, який діє при Університеті Санта-Клари у Силіконовій Долині. Курс складається з двох етапів — попереднє навчання в онлайн-режимі та сам акселератор у класичному розумінні разом з навчальними модулями та менторською підтримкою.

Протягом дев'яти місяців  учасники мають змогу співпрацювати з українськими та іноземними експертами у сфері маркетингу, фінансових та юридичних аспектів функціонування соціального бізнесу, обмінюватися досвідом з однодумцями.  Програма розрахована на студентів, активістів, представників громадських та благодійних організацій, підприємців-початківців, які мають інноваційні ідеї з вирішення глобальних проблем суспільства.

New Do(o)r (Латвія)

  • Міжнародний акселератор функціонує більше п'яти років.

Команда у співпраці з Радою міністрів північних країн допомагає молодим соціальним проектам трансформуватися в стійкі бізнеси, надавши теоретичні та практичні знання, можливість регулярної комунікації з практикуючими локальними, міжнародними експертами та консультування з лідерами думок.

До навчання допускається не більше 12 команд, які протягом п'яти місяців активно працюють над втіленням свого проекту у реальність.

Impact Accelerator (Австралія)

  • Флагманський проект Impact Academy.

20-тижнева програма спрямована на підтримку соціальних бізнесів з усіх куточків світу, які знаходяться на ранніх стадіях розвитку. Взяти участь у акселераторі можуть як молоді соціальні підприємці, які лише починають виходити на ринок і мають тільки ідею, так і досвідчені стартапери, які бажають масштабувати вже існуючий бізнес. Під час акселератора учасники співпрацюють з експертами-координаторами, які акцентують увагу на розвитку ділових навичок та готовністю презентувати модель перед інвесторами. Навчання орієнтоване на стратегічне планування, дистрибуцію продукції, доступ до реального ринку, а також на відпрацювання лідерських якостей учасників. 

Civic Accelerator (США)

Програма триває 10 тижнів, і у цей період зустрічається від 10 до 15 команд. Учасники працюють у двох форматах — онлайн та офлайн-режимах. Мета акселератору — щоб кожна молода компанія отримала інвестиції та мала можливість масштабувати своє підприємство для глобального поширення соціальних інновацій.

10-тижневе навчання ділиться на три сесії, які включають лекції, нетворкінг та активну співпрацю з менторами. Програма акселератора базується на принципах "ощадливого стартапу" (lean start-up) та дизайн-мисленні. У перерві між навчанням команди відпрацьовують отримані інструменти та канали, тестують, перевіряють визначену категорію клієнтів та можливість реалізації продукту серед обраного сегменту.

Проект робить акцент на розробку стратегій фінансування, створення унікальної пропозиції для цільової аудиторії та клієнтської бази. Дві найбільш перспективні бізнес-моделі отримують фінансову підтримку у розмірі $50 000 на кожного.