НБУ курс:

USD

41,48

--0,01

EUR

44,75

+0,00

Наличный курс:

USD

41,49

41,39

EUR

45,20

45,00

Файлы Cookie

Я разрешаю DELO.UA использовать файлы cookie.

Политика конфиденциальности

Поза партою і робочим місцем: чому варто звернути увагу на модель навчання 70:20:10

Засновниця і очільниця Тренінгового центру "Сертифіковані українські технології освіти" Тетяна Ухіна розповіла, чому у корпоративному навчанні часто не спрацьовує класичний теоретичний підхід та як за допомогою формули 70:20:10 зробити цей процес набагато ефективнішим та швидким.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронировать участие

Корпоративне навчання персоналу — вже давно об'єктивна і вкрай важлива необхідність. Згідно з опитуванням, проведеним соцмережею LinkedIn, 94% співробітників не звільнялися б з попередньої роботи, якби компанія інвестувала в їхній розвиток та освіту.

Світ стрімко змінюється, з'являються нові підходи до засвоєння та вивчення інформації. Тож для співробітників важливо сприймати нові дані й навички максимально швидко. Один з варіантів для цього — формула Моргана Макколея, більше відома як 70:20:10.

Вчений Морган Макколей розробив цю систему у співпраці з Центром творчого лідерства ще у 80-тих роках минулого століття. Для цього спершу провели дослідження:— опитали топменеджерів найрізноманітніших фірм, які вміння та знання допомогли їм досягти успіху та зайняти високі позиції у бізнесі. 

Виявилося, що 70% необхідних навичок і знань вони отримали з власного практичного досвіду. 20% — у процесі соціального навчання або взаємонавчання. І лише 10% під час так званого формального навчання. То ж суть формули 70:20:10 у наступному:

  • 70% — власний досвід працівника. Знання, які він отримує під час практичних завдань,  коли робить та виправляє свої помилки;
  • 20% — соціальне навчання. І його основа — досвід інших. У ході досліджень Морган Макколей  з'ясував, що ми навчаємось, коли обмінюємося знаннями, спостерігаємо за поведінкою інших та, власне, коли радимося зі своїми наставниками, колегами чи друзями;
  • 10% — формальне класичне навчання. Сюди належать курси, семінари, конференції, онлайн-освіта. 

Одна з незаперечних переваг формули в тому, що вона допомагає змінити мислення й припинити розглядати навчання як підготовку до роботи, натомість  побачити в ньому дієвий інструмент для змін та власного розвитку. Саме тому компанії сьогодні досить часто використовують цю модель, оскільки вона змінює вектор уваги з самого процесу навчання на продуктивність. 

Наприклад, її вбудували в систему навчання працівників National Health Service (NHS) — Національної служби охорони здоров'я Великої Британії, Deloitte — групи компаній у сфері аудиторських та консалтингових послуг, Corporate eLearning Consortium та Docebo.

У цих та інших компаніях існує навіть практика, коли для співробітників виділяють один день, наприклад, це середа, коли вони займаються винятково самоосвітою та власними проєктами (70%). Потім раз на місяць проводять неформальні зустрічі, на яких діляться враженнями та досвідом (20%), та дають джерела або посилання, які їм допомогли знайти конкретну інформацію (10%). 

Спрацювала формула і в моєму випадку. Я вчителька з понад 20-річним стажем. Але також я працювала у видавництві, а згодом стала ФОПом. Але скільки б я не читала, скільки б вебінарів не проходила, як втілювати ті чи інші речі в життя, я зрозуміла лише тоді, коли спробувала пройти весь шлях по кожному з моїх проєктів самостійно.

Наприклад, коли в мене постала потреба зробити зручними банківські перекази коштів для учасників семінарів з інших країн, почала ознайомлюватися з варіантами представництва мого бізнесу за кордоном. Річ у тім, що проплата з-за кордону — складний квест. Тому ідеальним варіантом стало електронне резидентство в Естонії, що має багато переваг для стартапів чи компаній, які хочуть масштабуватися, як у моєму випадку. 

Я досить багато прочитала інформації на різних ресурсах, проглянула відео та послухала відгуки про відкриття e-Residency. Але лише на практиці побачила, які існують нюанси та як їх вирішити. Для мене це були мої 70% процесу навчання, які я опанувала самостійно. 

Звичайно, були моменти, коли я потребувала поради від людей, які вже пройшли цей шлях. Вони підказували подальші кроки, підтримували на певних етапах та розповідали про власний досвід. Наприклад, блогер Орест Зуб уже мав е-резидентство, тож я могла в нього уточнити практичні деталі. Це стало моїми 20% соціального навчання. І насамкінець інструкції, методички, книги, інші вебінари стали для мене завершальними 10%. 

 Насправді схожий підхід зі своїми нюансами, звісно, вже використовують в освіті. Наприклад, STEAM-методика. В її основі не лише поєднання і "перетікання" предметів між собою, але й регулярна практична робота на уроках. 

За схожою до формули 70:20:10 працює й модель перевернутого навчання у школярів: вчителі дають тему до того, як будуть її вивчати. Учень має час самостійно переглянути цікаві йому матеріали, сформувати власну думку та підготувати запитання, які цікавлять саме його. Пізніше, вже у класі, проговорити тему з однокласниками, поділитися думками. Вчитель у такий спосіб аналізує загальну "картину знань", доповнює її і скеровує навчальний процес.

Але скільки б схожих на 70:20:10 моделей навчання на існувало, у класичній освіті досі акцентується увага саме на теоретичних знаннях. Однак, вони не засвоюються без практичної роботи. Тому сьогодні важливо розуміти: навчання не обмежується лише стінами класу, а нові навички працівники часто набувають далеко за межами офісу.