НБУ курс:

USD

41,29

+0,03

EUR

43,47

--0,10

Наличный курс:

USD

41,60

41,55

EUR

44,05

43,81

Як відбувається повернення глобального бізнесу до офлайн-подій?

2021 рік став роком повернення топових світових подій в режим оффлайн. Для бізнесу події - стратегічно важливі, адже це гарна можливість для якісного бізнес-нетворкінгу, пошуку партнерів та презентації компанії. Цього року ми відвідали лише кілька конференцій, але вони були особливими - першими офлайн-подіями після майже двох років пандемії.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронировать участие

Поділюся своїми спостереженнями - як події повертаються до життя і як бізнес нарешті починає відновлювати свої in person sales стратегії. Зокрема, розповім про останні події - Gitex Technology Week в Дубаї та Web Summit в Лісабоні.

Повернення офлайну

Конференції, презентації, експо, хакатони, семінари, воркшопи, нетворкінг івенти - події є одним з ключових шляхів пошуку клієнтів для бізнесів і, зокрема, технологічного також. Згідно з нашою корпоративною статистикою, lead cycle клієнтів з подій значно довший, ніж клієнтів, які прийшли з діджитал-маркетинг активностей чи з допомогою sales-вертикалі. В середньому - від часу першого конекту та знайомства до підписання контракту може пройти 6-18 місяців. Проте, воно цього варте - клієнтами, яких залучаємо на подіях, часто є великі та відомі бренди, а з ними - багатомільйонні контракти.

У 2019 році, SoftServe взяв участь у більше ніж 100 заходах, всі з яких були офлайновими. З настанням пандемії кількість подій, в яких ми беремо участь, які самі організовуємо або підтримуємо зменшилась до 75, але всі перейшли повністю в онлайн. Також, ми спостерігаємо, що люди втомилися від онлайн заходів під час пандемії.

Цього року, події нарешті почали повертатись в звичний режим, зокрема з третього кварталу. У 2021 році, у календарі SoftServe - 120 подій, проте, лише 20 з них офлайнові, серед них - великі світові виставки та конференції. Першими великими подіями, на яких ми були присутні стали HIMMS у Лас-Вегасі у серпні та AI&Big Data Expo в Лондоні на початку вересня. А останні події, які ми відвідали - Gitex Technology Week в Дубаї, яка пройшла в жовтні та Web Summit в Лісабоні, який завершився нещодавно.

Не зважаючи на те, що обидві події відбулись в значно менших масштабах, ніж зазвичай - до прикладу, Web Summit зменшився вдвічі - подію відвідали 43 000 людей, порівняно із 70 000 до пандемії, саме на них я б хотів зупинитись.

Про що говорить технологічний світ сьогодні?

Що дають нам події ще? Неймовірне середовище для спілкування та роздумів, обговорення технологічних трендів на найближчі роки. На цьогорічному Web Summit лейтмотивом була тема екології та екологічних технологій. Про це велися розмови і за кулісами конференції - я, зокрема, брав участь в додатковому івенті для топ-менеджерів - Corporate Innovation Summit.

Технології мають зіграти важливу роль в екологічному відновленні планети, дух прориву та змін, неймовірні високотехнологічні ідеї мають всі шанси змусити задуматись кожного - від малого бізнесу до індустріальних монополістів. Наприклад, вже зараз понад 160 супутників вимірюють різні показники глобального потепління, за даними Міжнародного економічного форуму.

Мене неймовірно вразила команда підлітків з Канади - The Knowledge Society, які розвивають спільноту молодих активістів, бізнесменів та стартаперів і сміливо заявляють, що немає часу дорослішати - змінювати світ можна і в 14-15 років. Досягти результатів вони планують через спеціальну програму навчання для підлітків. Як це сміливо і як це правильно на сьогодні.

Фінтех-стартапи та переосмислення банківської сфери, смарт-контрактів та блокчейн - інші ключові теми події цього року.

Також окремо виділю метаверс та омніверс - попереду нас чекають великі трансформації соцмереж у додаткові світи, побудова та наповнення цих світів відбуваються вже сьогодні, про це також багато говорили.

Якщо говорити про Gitex Technology Week, то на заході було представлено понад 26 секторів економіки, зокрема, державні стенди. Найбільшим з них був стенд ОАЕ, де презентували різні рішення для цифровізації міст, як управління відходами, трафіком. Нещодавно ми відкрили офіс в Дубаї, тому нам особливо цікавий цей регіон. Конференції та експо дають можливість зрозуміти куди рухається ОАЕ, які теми обговорюють, які технологічні рішення є найактуальнішими, тощо.

Багато цього року на події говорили про розумні міста, звісно, що для ОАЕ та самого міста Дубай це дуже актуальна тема - кожен має змогу побачити технологічні рішення, які вже імплементовані в життя. Також - робототехніка, електромобілі, криптовалюти. Не можу не згадати про електромобіль від Etisalat, який може літати. Це був захоплюючий експонат, коли можеш доторкнутись до майбутнього.

Як показує себе Україна на міжнародній арені?

Вперше за історію події, на головній сцені Web Summit пітчив український еко-стартап Effa - вони презентували першу паперову бритву для гоління. До цього, стартап займався виготовленням екологічних паперових зубних щіток. Я був дуже радий бачити як українська ідея завойовує прихильність. В якому б куточку світу не виникла ідея - вона має шанси змагатись та стати кращою на головних глобальних майданчиках світу технологій. Загалом, Україна вперше цього року була представлена на події окремим павільйоном, де багато українських компаній та інституцій презентували свої розробки, серед них були і ми. На конференцію ми привезли нашу розробку Touch my Heart - відвідувачі могли доторкнутись до віртуальної голограми серця з допомогою особливої тактильної технології та пристрою, який дозує повітря.

Олексій Реутов, наш Data Science Engineering Manager, мав свою панель на конференції Gitex Technology Week, де він розповів про те, як стартувати АІ проєкти на прикладі передбачення та оцінки залишків складських запасів з допомогою даних та аналітики.

Загалом, Україні варто збільшувати присутність на міжнародних конференціях. Саме це ми обговорювали нещодавно з послом України в ОАЕ — про можливість створити стенд України наступного року. Так, іноземні партнери та потенційні клієнти краще розуміють, що Україна має експертизу в ІТ, вміє створювати рішення та продукти світового масштабу. Зацікавленість Україною на Web Summit також є доказом, що це треба робити - Педді Косгрейв, засновник та СЕО Web Summit, відкрив подію запитанням - Хто тут є з Португалії? А потім першою країною про яку спитав була Україна. Це дуже приємно, що Україна є помітною на такій відомій події. Також ажіотаж спостерігався на українській вечірці в межах конференції - 600 реєстрацій на подію при 200 місцях.

Готуємось до 2022

Єдиним, що нагадувало цього року про пандемію, були нові правила проведення подій, масковий режим та черги через постійну перевірку сертифікатів вакцинації. Але загалом, вперше на подіях я пережив абсолютно нове відчуття - того, наскільки всі хочуть повернутись до попереднього життя, а це і відвідувачі, і компанії, і клієнти, які легко йдуть на контакт. У мене в межах 4х днів Web Summit відбулось 37 бізнес-зустрічей тривалістю від 15 до 30 хвилин. І це мій рекорд. Особистий контакт, жива розмова та презентація - знову в бізнес-трендах.

Думаю, що події у 2022 відбуватимуться в значно більших масштабах, можливо, навіть більших, ніж до пандемії. За прогнозами American Express Meetings & Events, 81% заходів у 2022 році матимуть in-person складову, навіть попри можливий гібридний формат.