- Тип
- Эксклюзив
- Категория
- Экономика
- Дата публикации
Як розпочати експорт: крок перший — від Офісу з просування експорту
Вихід бізнесу на зовнішні ринки — це проект, що передбачає певну підготовчу роботу. Якщо підприємство планує сталий розвиток своєї експортної діяльності, не варто розраховувати на ситуативні альянси із партнерами за кордоном. Тим більше не варто замислюватись про зовнішньоекономічну діяльність без попередньо виконаного домашнього завдання, адже експорт починається вдома.
Умовно, типовий (і саме про такий зараз піде мова) процес виходу на зовнішній ринок можна поділити на 4 етапи.
Перший — критичне оцінювання готовності підприємства до експортної діяльності.
Подписывайтесь на Youtube-канал delo.uaДругий — визначення ринків збуту продукції на підставі аналітичних даних.
Третій — поглиблене планування виходу на конкретний ринок на підставі аналітичних даних, що має в своєму розпорядженні підприємство.
Четвертий — реалізація плану освоєння обраного ринку збуту.
Пропонуємо розглянути більш детально перший етап. Отже, яким чином оцінити готовність підприємства, що планує налагодити сталу експортну діяльність?
В сучасному бізнесі майже неможливо зустріти компанію, що виготовляє або надає лише один конкретний вид продукції чи послуг. Проте не завжди підготовка усього асортименту продукції/послуг на експорт є доцільною. Україна, наприклад, також має достатньо великий внутрішній ринок споживання, який варто взяти до уваги. Від визначення продукту на експорт залежать подальші кроки компанії: обрання країни збуту товару, профіль партнера, який його закуповуватиме та інше.
Визначившись із експортною номенклатурою, постає наступне важливе питання: чи розуміє компанія, яким чином конкурувати на зовнішніх ринках із обраним продуктом? Адже розповсюджена думка про ціну як абсолютну конкурентну перевагу є хибною. Чи виникне у вас бажання придбати продукцію або послуги маловідомого підприємства за низькою ціною? Відповідь як у кінцевого споживача, так і у імпортера–дистриб`ютора буде передбачувано однаковою. Натомість, маючи документальне підтвердження якості продукції, компанія може розраховувати на зацікавленість потенційних партнерів у придбанні і розповсюдженні експортного продукту.
Незважаючи на те, що з практики роботи Офісу з просування експорту нехтування саме цими згаданими базовими питаннями виводять українські підприємства на хибний шлях розвитку експортного потенціалу, визначення продукту на експорт та розуміння потреби документального підтвердження якості є лише частиною процесу підготовки підприємства до експорту. Так само важливими є наявність достатніх виробничих можливостей, операційного досвіду, базового розуміння конкуренції, ціноутворення та інше.
Враховуючи регулярні звернення компаній з проханням оцінити, "чи готове моє підприємство до експорту", Офіс розробив послугу під назвою "Оцінка експортної готовності", в рамках якої кожне підприємство може проаналізувати доцільність експортної експансії, виходячи із поточного стану розвитку власної операційної діяльності.
Для цього ми пропонуємо компаніям пройти інтерактивний тест, спеціально розроблений фахівцями Офісу, по завершенню якого компанія отримує автоматично згенеровані результати та поради.
За результатами тесту консультанти Офісу можуть надати розширені поради під час індивідуальної зустрічі. Згаданою послугою можуть безкоштовно скористатися абсолютно всі зацікавлені підприємства.
Більшість українських компаній нехтують можливістю перевірити свою готовність до експортної діяльності. Натомість така перевірка буде корисною як малому та середньому, так і великому бізнесу. Послуга "Оцінка експортної готовності" має на меті систематизувати і зробити методологічно правильним підхід національного бізнесу до експорту шляхом ознайомлення з основними питаннями, на які так чи інакше відповідатиме кожен успішний експортер із будь-якої країни світу.