Як створити незвичайний тревел-сервіс — досвід засновниці бюро подорожей Secret Ticket

Як знайти свою нішу на туристичному ринку і заробляти на незвичайній бізнес-моделі
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

Сервіс із організації секретних подорожей Secret Ticket влаштовує для мандрівників нестандартні тури по Україні. За півтора роки мандрівки "під ключ", де пункт призначення тримається в таємниці до останнього моменту, придбали понад 500 людей. Співзасновниця сервісу Тетяна Косянчук поділилася своїм досвідом із Delo.UA та розповіла про організацію секретних мандрівок по Україні. 

Як народилася ідея створення туристичного бізнесу?

Наш бізнес не зовсім туристичний, адже для мене це більше соціальний проект, ніж комерційний. Мандрівники відкривають для себе українські міста, знайомляться з ними, з новими людьми. 2 дні у подорожі замість 2 днів на дивані — це відновлення, натхнення і перезавантаження. Те, що люди подорожують Україною — наша соціальна місія. Крім того, 10% прибутку ми витрачаємо на організацію поїздок-екскурсій для дітей з дитячих будинків.

Я більше 5 років працювала в туризмі — гідом в гірських та вело-походах, тому ця сфера була мені близькою. Ідея народилася півтора року тому, коли я прочитала в новинах про іспанський сервіс, який організовує подорожі-сюрпризи, і подумала, що це дуже цікава ідея, і класно було б зробити таке в Україні. Я поділилася ідеєю зі своїм другом, і ми вирішили, що будемо надавати не тільки переїзд потягом та бронювання в готелі, а й карту міста, рекомендації, де можна поїсти та що цікавого подивитися. Багато де ми були самі, також розпитували у друзів з різних міст України, шукали інформацію в мережі. 

Раніше я працювала у новинній редакції, і щодня стикалася з великою кількістю негативних новин. Сьогодні ти переймаєшся через одне, завтра — через інше, і це емоційно виснажує.

Хочеться дати людям більше приємних вражень, і Secret Ticket — саме про це: ти відкриваєш конверт і їдеш кудись на відпочинок, а це завжди радісно.

В Україні 30% населення ніколи не виїжджало за межі своєї області, і це прикро. Коли уявляєш цю картину, то стає трохи страшно.

Як функціонує ваш бізнес?

По-перше, ми не називаємо замовників клієнтами, вони для нас мандрівники. Ми допомагаємо їм відкривати для себе Україну, бачити нові місця, спілкуватися з новими людьми.

Зазвичай, людина, яка захотіла скористатись сервісом, заповнює заявку у нас на сайті заздалегідь. Бажано це зробити за кілька тижнів до дати виїзду, проте буває і таке, що нам дзвонять і просять оформити подорож на наступний день після дзвінка. Якщо є вільні місця в готелі та потязі, ми організовуємо тур. Він включає в себе квитки на потяг або автобус у місце призначення й назад, бронювання готелю, а також карту з цікавими місцями для відвідування. У карті пишемо, як дістатись готелю — він буде або біля вокзалу, або, найчастіше, у центрі. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як заробляти на хендмейд доріжках — досвід майстрині Надії Прекрасної

Людина заповнює анкету, вказує бажані дати подорожі, кількість людей, міста, куди вони точно не хочуть потрапити, а також обирає тип секретної подорожі. Найдешевший наш пакет — "Економ" — вартістю 1090 грн. за 1 особу плюс 790 грн. за кожного наступного мандрівника. Пакет "Преміум"  коштує 14 980 грн. за двох. Пакети відрізняються типом проїзду і проживання: плацкарт, купе або "Інтерсіті", хостел або готель. 

Також я завжди переглядаю сторінки потенційного мандрівника у соціальних мережах, дивлюся, чим він цікавиться. Інколи в анкеті нам залишають коментарі, де вказують, у яке місто більше хотілося б потрапити — велике і галасливе, чи маленьке і затишне.

Чи існують аналогічні сервіси на українському туристичному ринку? Яка їх цінова політика?

Ми перші в Україні, хто почав організовувати таємні подорожі. Я знаю, що через рік, після того, як ми заснувалися, інше туристичне агентство запустило схожий сервіс.

Скільки ви вже працюєте і скільки клієнтів у вас було? Яка загалом картина по замовленням подібних турів?

Ми запустилися у квітні 2017 року, працюємо вже рік і чотири місяці. За цей час відправили в подорожі понад 500 людей.

Зазвичай, влітку у нас трохи більше замовлень. А восени, взимку та навесні якраз зручно замовити подорож на 2 дні, адже в цей час рідко хто бере велику відпустку. Найпопулярнішими турами є "Стандарт" (2880 грн) і "Комфорт" (4980 грн). Найчастіше до нас звертаються пари, які хочуть зробити сюрприз одне для одного на день народження, річницю або інші свята. Часто тури замовляють діти, які роблять подарунки батькам та друзі, які просто хочуть добре провести час разом. Біля 70% відсотків замовлень надходять з Києва, а пункт призначення вже обираємо ми. 

Скільки складали перші інвестиції? На що ви їх витратили?

Ми працюємо за 100% передплатою, тому нам не потрібні були фізичні гроші для того, аби вкладатися в бізнес. Зараз нас двоє, і ми працюємо з коворкінгу або з дому, тому і на офіс не витрачаємо грошей. 

Ми отримуємо гроші від мандрівника, з них купуємо квитки, бронюємо та оплачуємо готель, а також несемо адміністративні витрати, тобто зарплати. Собівартість турів складає 60-80% від їх ціни.

Для того щоб оформити цей проект, зробити якісний контент на сайті та сторінці у Facebook, потрібно наймати професійного дизайнера, і це коштувало б дорого. Мені дуже пощастило, адже я покликала у партнери свого колишнього колегу, хорошого дизайнера, який вже 10 років у професії. У мене значний досвід у журналістиці, написанні текстів та подачі матеріалів. Тому головною нашою інвестицією був багаторічний досвід, а єдиним фінансовим вкладенням на початку — $800 на розробку сайту, який нам зробило агентство ION Digital. 

Як виникла назва проекту?

Коли я тільки розповіла Сергію, своєму тодішньому партнеру, який наразі повернувся до дизайнерської діяльності, про ідею проекту, він пойменував його секретним квитком, адже звертаючись до нас, мандрівники не знають, куди саме вони поїдуть. А потім, коли ми зібралися разом й думали, яку б назву придумати для "секретного квитка", зрозуміли, що власне Secret Ticket — це і є ідеальна назва для нашого проекту. 

Скільки людей в цілому працює над сервісом? Чи були якісь проблеми пошуком співробітників?

В різні часи по-різному. Максимальним наш штат був, коли нас було четверо — я, Сергій та ще двоє менеджерів, які нам допомагали. Через рік Сергій вийшов з проекту та повернувся до дизайнерської роботи, тому зараз за все відповідаю я, і мені допомагає мій хлопець. У вересні з'явиться ще один менеджер, який буде допомагати з бронюванням квитків та готелів.

Як ви просуваєте свій бізнес?

Найкраще наше просування  – це відгуки мандрівників, які до нас звертаються. Зараз ми нічого не платимо за рекламу, тільки робимо пости на сторінці у Facebook, де публікуємо відгуки тих, хто вже скористався нашими послугами. Через Facebook люди знаходять нас, хтось давно слідкує за сторінкою, багато хто за рекомендацією друзів чи інших мандрівників. Хтось сам поїхав, потім по кілька сертифікатів придбав для друзів.

Крім цього, я дуже часто відвідую різноманітні семінари та конференції, де завжди розповідаю про Secret Ticket. Ми представляли наш проект і були спікерами на Туристичному форумі-2017 у Запоріжжі, Туристичному хакатоні у Чернівцях, читали лекції про туристичний бізнес у Києві. Будь-який захід, конференція або тренінг — це, насамперед, люди, з якими знайомишся, зав'язуєш контакти, а потім робиш спільні проекти. І, звісно, на таких подіях дізнаєшся більше про українські міста, що для нас дуже корисно.

Наскільки ваш проект зараз є прибутковим?

З точки зору вкладеного досвіду, проект поки що не окупився. Але відчуття того, що ти даєш людям можливість подорожувати, відкривати для себе Україну та нові міста, якось переключатись та перезавантажуватись, для мене повністю окупає витрачені гроші та час. Для мене це важливіше, аніж матеріальний прибуток. У Secret Ticket немає надприбутків, адже це не бізнес лише про гроші.

Чи були випадки, коли мандрівнику не подобалась "секретна поїздка"? Не влаштовувала локація або готель? Як ви вирішуєте такі питання?

Звісно, таке буває. Була ситуація, коли мандрівник заселявся у готель, а там стався якийсь форс-мажор і не було гарячої води. Людина зателефонувала нам, і ми оперативно знайшли інший готель. Ми завжди намагаємося максимально швидко вирішити труднощі наших мандрівників. Надвитрати, пов'язані з такими ситуаціями, ми покриваємо з власних коштів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як відкрити майстерню святкового декору: досвід українського бренду Mak Deco

Найбільшим своїм провалом я вважаю випадок, коли мандрівники мали поїхати на вихідні, я їм мала купити квитки зі Львова в секретне місто і назад. Вони приїхали на вокзал, але з'ясувалося, що я купила квитки з секретного міста до Львова, а не навпаки. Ми шукали інші трансфери: автобуси, маршрутки — все що завгодно, проте нічого не знайшли. Клієнти дуже засмутилися, якщо не сказати більше, проте ми їм запропонували повну компенсацію або організацію поїздки на інші вихідні з якимось подарунком. Це диво, що вони ще раз довірилися нам, і ми влаштували їм іншу подорож, де все пройшло добре.

Що є найскладнішим  у вашій роботі?

Коли ти займаєшся власним проектом, ти постійно емоційно включений, і це надзвичайно виснажує. Я дуже багато про це читала, але поки не відчуєш цього на собі, не зрозумієш. За час, коли я займаюся цим бізнесом, зрозуміла, що така справа не для всіх. Але основна складність полягає в тому, що я не можу припинити думати про роботу у свій вільний час. Тільки зараз я починаю потроху відпускати справу і простіше ставитися до деяких ситуацій.

Які у вас плани на майбутнє? Чи плануєте розширяти географію, робити подібні тури по Європі?

Зараз я на етапі вибору, куди саме потрібно рухатись. Єдине що, мені хочеться, — завести власний блог, де я буду писати більше про подорожі. Мені хотілося б, щоб більше людей подорожувало, більше місць відкривалося для наших секретних подорожей. Наприклад, ми організовуємо поїздки для людей з інвалідністю, що стали можливими за сприяння наших друзів з Доступно.ЮА. Почитати про них можна у Facebook за тегами #доступна_секретна_подорож #доступні_секретні_подорожі. Чіткий план, куди Secret Ticket рухатиметься далі, вибудуємо восени — після закінчення літнього сезону. 

Не пропустіть найважливіші новини і цікаву аналітику. Підпишіться на Delo.ua в Telegram