- Категорія
- Банки
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Технологія, яка змінить ринок, або Як вітчизняні банки випередили Європу
Як діджиталізація фінтех ринку України впливає на ринок банківських послуг для бізнесу та чи зможе функція онлайн реєстрації першого рахунку для юридичних осіб замістити класичну процедуру налагодження відносин між бізнесом та банком
Світ фінансів та бізнесу стає дедалі віртуальнішим. Суспільство несеться з шаленою швидкістю назустріч прогресу. Якщо, приміром, десять років тому для реєстрації бізнесу треба було пройти крізь бюрократичне пекло, то сьогодні достатньо мати ноутбук, смартфон та інтернет. Розвиток діджиталізації на фінтех ринку України дозволяє сьогодні повністю дистанційне відкриття рахунку у банку для юридичних осіб. Поговоримо про особливості цієї технології та як вона вплине на ринок банківських послуг для бізнесу.
Об’єктивно так склалося, що банки дуже бюрократизовані по своїй суті. А надто у наш час, коли мільйони та мільярди доларів вирують у світі. І далеко не завжди ці статки заробляються у законний спосіб. Тому фінансові установи, як суб’єкти первинного фінансового моніторингу, вдаються до різноманітних перевірок, моніторингів та збору даних про клієнтів та його рід діяльності. І тут винятків не може бути, звісно якщо банк хоче працювати у правовому полі та не порушувати закон. Ці та багато інших причин привели систему відкриття першого рахунку у банку для юридичних осіб у точку максимального накопичення паперів та довідок.
Уявіть собі, що для отримання рахунку компанії керівник мав зібрати, в середньому, понад 15 (!) документів і довідок та особисто прибути з ними до відділення. Це, щонайменше, на пів дня призупиняло роботу бізнесу, а середній строк від початку процедури до її завершення міг сягати декількох днів. Ця послуга просто вимагала спрощення та перенесення у більш зручний формат.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaТо чому ж відкриття рахунку юридичної особи онлайн стало такою подією на ринку банківських послуг? Головна перевага вітчизняного продукту лежить саме у сукупності факторів які присутні у нашій державі. Тобто, якщо у інших державах онлайн відкриття рахунку для юридичних осіб – це по суті функціонал для онлайн заповнення анкети чи передачі документів, то у випадку з українським продуктом ми маємо «чистий» на 100% для клієнта продукт. Можна констатувати, що сьогодні на світовому ринку саме наш, вітчизняний, процес відкриття першого рахунку у банку для юридичних осіб є фактично кращим серед всіх інших альтернатив.
Варто зазначити, що умови, в яких опинився ринок фінансових послуг України починаючи з 2020 року, коли всесвітня пандемія COVID-19 прискорила процес діджиталізації банкінгу, спонукали ринок неухильно рухатись до перенесення в онлайн максимальної кількості банківських послуг. Локдаун та повномасштабне вторгнення стали рішучими драйверами максимальної клієнтоорієнтованості банківського сектору в Україні.
Розвинена банківська сфера, в першу чергу мобільний та інтернет-банкінг, разом з цифровізацією держави дозволяє фінустановам отримувати переважну більшість необхідної інформації з відкритих джерел не залучаючи при цьому клієнта. Наприклад витяг про реєстрацію юридичної особи, статут, структура власності та податкова інформація міститься на державних ресурсах у відкритому доступі тому отримати її майже автоматичним чином, а всі перевірки проводяться автоматично. Завдяки зазначеним процесам клієнту залишається тільки перевірити та доповнити анкетні дані, додати відсутні документи та підписати анкету-договір.
Станом на сьогодні середній відсоток онлайн реєстрації першого рахунку, на прикладі Sense Bank, становить близько 40% щотижня. Тобто як мінімум кожен четвертий український бізнес вже переходить в онлайн при первинній взаємодії з банками.
Чи зможе функція онлайн реєстрації першого рахунку для юридичних осіб замістити класичну процедуру налагодження відносин між бізнесом та банком? У майбутньому – безумовно так, проте, цей процес не буде швидким.
Перш за все варто враховувати, що завжди будуть прихильники «паперового» методу відкриття рахунку. Крім того, ця процедура доволі важка у процесі її імплементації. Наразі така послуга доступна лише у кількох банках в нашій країні Щоб вибудувати цей процес якісно та зробити його максимально зручним для клієнта, адже саме це головне в кінці – кінців, всім учасникам ринку потрібно звертатись до поглиблення IT-процесів та систематично впроваджувати нові, діджитальні рішення.
В епоху боротьби за клієнта конкуренція спонукає до поліпшення сервісу та впровадження нових, якісних, рішень у співпраці клієнт – банк. Тому інноваційний та унікальний для європейського ринку банківських послуг сервіс онлайн реєстрації першого рахунку для юридичних осіб у майбутньому здатен зробити Україну банківським центром Європи.