НБУ курс:

USD

41,50

+0,06

EUR

43,68

+0,21

Готівковий курс:

USD

41,90

41,82

EUR

44,39

44,15

Як логістика може надати бізнесу додаткову цінність

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Кожний третій бізнес працює зі сторонніми операторами для виконання власних логістичних задач. Саме логістичні оператори відповідальні за зменшення витрат для своїх клієнтів, а також покращення процесу перевезень. 

Втім, на цьому це співробітництво не має обмежуватися. З правильними підходами — та особливо партнерами — логістика може не лише задовольняти базові потреби бізнесу, але й відкривати нові можливості, розширяти аудиторію і навіть виступати додатковим джерелом доходу. 

Партнерські відділення

Одним з найефективніших взаємодій бізнесу з  логістичним оператором є партнерські відділення. Це точки отримання та відправлення поштових посилок, що працюють на потужностях іншої компанії — мережевого ритейлера, АЗС, аптеки тощо. 

Мова  не просто про окремий стенд в приміщенні, що працює автономно та майже не перетинається з партнером. Це сервіс, що повністю інтегрований в інший бізнес: точками часто є, власне, каси, а обслуговуванням займається персонал компанії, що пройшов відповідний тренінг. 

В Україні логістичний ринок розвинувся таким чином, що клієнти звикли до автономних окремих відділень, де пропонують виключно поштові сервіси. Втім, в Європі ця галузь побудована саме по партнерській схемі. У Польщі, наприклад, оператор DPD Poland активно розвиває мережу на потужностях ритейлера Żabka, а у Великобританії логістична компанія Hermes відкриває відділення на базі супермаркетів Tesco. 

Для кінцевого споживача перевага такого підходу — у зменшенні цін на послуги та мультисервісності. Завдяки партнерським відділенням поштово-логістичний оператор не несе додаткових витрат на оренду та підтримку приміщень. Крім того, такі точки, як правило, розміщують у найпопулярніших локаціях району. Відповідно, людина може поєднувати одразу декілька справ — заправити автомобіль та відправити посилку чи, наприклад, зайти у супермаркет та заразом забрати інтернет-замовлення. 

З цього випливають і переваги для бізнесу — збільшення кількості відвідувачів, відповідно, й доходів. Наприклад, в Австралії з’ясували, що магазини завдяки поштовим відділенням значно підвищують обізнаність про свій бренд у локальної аудиторії. Опитування показали, що 60% користувачів поштових послуг заходили у такі точки вперше й, зрештою, купували щось і у партнера. 

Ми в Україні бачимо схожу динаміку. Наприклад, третина клієнтів нашого поштового відділення у одного з ритейл-партнерів, поступово стала користуватися і його послугами, значна частина — на постійній основі. 

Ми в Meest Пошта робимо ставку саме на партнерські відділення як альтернативу автономним. Уже зараз по всій країні у нас працюють сотні таких точок у мережах «Сільпо», Rozetka, OKKO та інших великих компаній. І тут ми чітко бачимо переваги мультисервісності: у багатьох магазинах Rozetka, наприклад, встановлені кабінки для переодягання, де одразу можна приміряти замовлену річ. А в «Сільпо» можна скористатися всіма перевагами великого ритейлера і водночас відправити чи отримати посилку.   

Безкоштовна доставка 

Онлайн-комерція в Україні продовжує отримувати все більше поширення. За даними Kantar Ukraine, минулого року її доля в ритейлі становила 11%, а вже цього року ми прогнозуємо зростання показника до 13%. І саме логістика та її інструменти є одним з драйверів росту. 

Наприклад, безкоштовна доставка, яка, згідно з дослідженнями, здатна збільшити конверсію інтернет-магазину щонайменше на 30%. Причина цього проста: покупці банально її люблять. За даними Shopify, кожна третя людина буде купляти офлайн, щоб не переплачувати за перевезення посилки. А згідно з іншими досліджень, більшість користувачів навіть погодяться на збільшення терміну доставки — головне не витрачати більше грошей. 

Відповідно, зараз інтернет-магазинам важливо пропонувати таку опцію клієнтам. І впровадити її можна без значних витрат, якщо зробити це у партнерстві з поштовим оператором. 

Ми в Meest Пошта, наприклад, цього року почали пропонувати безкоштовну доставку для клієнтів декількох великих бізнесів з інтернет-магазинами: Епіцентр, Megasport, Comfy. І також побачили позитивну динаміку. Наприклад, за перший місяць дії цієї акції Comfy збільшив кількість проданих товарів на 11%. А вже на третій цей показник становив майже 25%. 

Для інтернет-користувачів гроші на перевезення видаються додатковими витратами — а психологія людини влаштована так, що негатив від втрати для нас більш відчутний за радість від вигоди. Відповідно, покупці готові докласти додаткових зусиль, щоб отримати послугу безкоштовно — почекати на посилку довше або навіть зробити більшим саме замовлення. 

Повноцінна інтеграція 

Партнерство бізнесу й логістичного партнера можна розвинути далеко за межі партнерських відділень. Наприклад, впровадити перевезення між цими точками у виконанні оператора — іншими словами, віддати логістику повністю на аутсорс. 

Річ у тім, що у перевезеннях є три масштабних етапи: отримання посилки, її транспортування — те, що ми називаємо магістральними перевезеннями — та видача. Перший та третій етап, де відбувається безпосередньо взаємодія з клієнтами, коштують логістичним компаніям не менше — а зазвичай і більше — ніж, власне, трансфер посилки. 

Коли бізнес впроваджує у себе партнерські відділення, то питання з отриманням та видачами посилок закривається автоматично. Відповідно, бізнес значно економить кошти на логістиці повного циклу. Це особливо актуально для маленьких та середніх компаній, що не можуть дозволити собі роботу з оператором у звичному форматі, водночас інвестують значні гроші у власні логістичні потреби. 

Крім того, формат партнерських відділень у поєднанні з логістикою на аутсорсі виводить співробітництво двох компаній на новий рівень. Бізнес зацікавлений, щоб його перевезення проходили ефективно, отже буде відповідно ставитися до своїх задач щодо відділень — і навпаки.