НБУ курс:

USD

41,88

--0,05

EUR

43,51

--0,07

Готівковий курс:

USD

42,31

42,23

EUR

44,40

44,15

Аналітика ринку інвестицій сьогодні. Куди українці вкладають гроші та чому паливний сектор цікавий для інвестицій

Ціни на пальне в Україні продовжують рости через зростання податкового навантаження, проте попит залишається високим. В умовах, коли країна втратила всі свої нафтопереробні потужності, а імпорт став єдиним ресурсом постачання пального, паливний ринок стає дедалі привабливішим для інвесторів.

З 1 вересня українським водіям варто готуватися до підвищення цін на пальне. Попри всі чутки на ринку, на минулому тижні парламент розблокував закон 11256-2, який передбачає поступове підвищення акцизів на усі види палива до рівня європейських. І швидше за все до кінця тижня цей закон буде підписаний Президентом. Крім цього Кабінет міністрів готує зміни до податкового законодавства, які стосуватимуться також ринку пального. Тож через зростання податкового навантаження ціна на пальне в Україні буде лише рости.

Звісно стрімке подорожчання палива може стримати частину водіїв заправити повний бак, але головним сегментом на ринку є так званий “комерційний сегмент” тобто бізнес. Здебільшого це аграрії, продукція яких є драйвером українського експорту, а також перевізники що в принципі забезпечують нормальне функціонування економіки воюючої країни. До того ж коли країна готується до зими в умовах відключень. Тому бізнес та населення придбали генератори, які також споживатимуть велику кількість пального.

Ціна літра дизельного пального формується від моменту закупівлі за кордоном до продажу кінцевому споживачу. Вона включає вартість закупівлі, логістику, акцизи, податки й націнку, яка покриває витрати та забезпечує прибуток компанії. Наведу приклад, як формується ціна літра пального в нашій групі компаній TFC Group, яке ми імпортуємо з Європи:

  • купуємо дизель в Європі за ціною €0,590/л; 
  • додаємо український акциз у розмірі  €0,1395/л;
  • додаємо український ПДВ 20% — €0,1215 євро за 1 літр;
  • додаємо вартість доставки 3 грн/л;
  • отримуємо собівартість на базі у Львові 42,07 грн за 1 літр дизпалива (за курсом НБУ 45,92 грн за €1);
  • отримуємо прибуток з одного рейсу бензовоза - 6,51 %;

Ці розрахунки поки не включають нових акцизів. Крім цього, варто розуміти, що ціна пального є волатильною, оскільки залежить від ціни на нафту. Але попри це імпорт пального в Україні залишається досить маржинальним, що відкриває вікно можливостей для інвестицій у цей ринок.

Пальне, як інструмент для інвестицій

Попит на інвестування та пасивний дохід на сьогодні є досить високим в Україні. Традиційно українці інвестували у нерухомість, ціна на яку стабільно росте і яку до того ж можна здавати в оренду та заробляти на цьому. Також все більше українців відкривають для себе цифрові інвестиції, включаючи криптовалюти та онлайн-платформи для інвестування.

Аналізуючи ситуацію за останні два роки, паливний ринок стає більш привабливим сегментом для інвестування. Країна залежить від імпорту енергоносіїв, а попит на паливо залишається високим всупереч зростанню цін. Цей сектор має перспективи, оскільки є потреба в диверсифікації постачання палива в Україну та зменшенні енергозалежності. Саме тому під час паливної кризи, яка відбулася навесні 2022 року, кількість імпортерів палива в Україну зросла в десятки разів. 

Група компаній TFC group, якою я керую, була створена на ринку з метою інтеграції та оптимізації імпорту пального в Україну. Наша компанія купує пальне у європейських дистриб'юторів корпорації ORLEN та ввозить його на територію України приблизно 1000 тонн дизпалива, а ще близько 1500 тонн ми беремо у трейдерів в Ізмаїлі, Рені й Ковелі. Після цього ми постачаємо його підприємствам з різних секторів, зокрема це сільськогосподарські підприємства, аграрні фірми, фермерські господарства, автобази, автобусні парки, заправки, будівельні компанії, виробничі підприємства тощо.

Наша бізнес-модель дає можливість залучати до інвестицій звичайних громадян, які можуть отримувати доходи від бізнесу в енергетичному секторі без необхідності безпосереднього володіння паливними ресурсами через просте підписання договору позики. 

Наведу приклад на одному із наших останніх постачань: якщо прибуток від рейсу бензовоза складає 6,51 %, а за місяць бензовоз робить три рейси, то в місяць ми отримуємо 19,53% прибутку, з яких 4,4% йдуть інвесторам. За час роботи на ринку нам вдалося залучити вже півтисячі клієнтів і це свідчить про те, що інтерес до інвестицій в паливну галузь серед українців зростає. Мінімальна сума таких інвестицій складає 50 тис. гривень, що є доступнішим ніж купівля нерухомості, і менш непередбачуваним ніж інвестиції в криптовалюти.

Звісно приймаючи рішення про інвестиції варто виділити час на аналіз інвестиційних пропозицій на українському ринку, зосередьтеся на окупності, процентних ставках та потенційних ризиках. Вибір інвестиційних можливостей в Україні широкий, тому ви з легкістю зможете вибрати оптимальний варіант. Перед інвестуванням треба ретельно ознайомитись з усіма документами та ставити уточнюючі питання, щоб зрозуміти всі деталі проєкту. Це ваше право знати всі деталі перед прийняттям інвестиційного рішення.