НБУ курс:

USD

41,45

+0,04

EUR

46,11

--0,01

Готівковий курс:

USD

41,75

41,65

EUR

46,63

46,45

Як отримувати продажі з кожного відправленого email: 5 кроків для бізнесу

Багато компаній зіштовхується з серйозним викликом: як утримати увагу потенційних клієнтів та перетворити їх на реальних покупців? Статистика показує, що 80% відвідувачів залишають сайт без здійснення цільової дії, часто переходячи до конкурентів, що означає втрату великої кількості потенційних клієнтів та прибутку для бізнесу. У цій статті пропоную разом розглянути, як автоматизація email-маркетингу може стати надійним союзником у боротьбі за увагу клієнта та збільшення конверсії.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

Автоматизація як рішення для зменшення навантаження на кол-центр

Дослідження компанії Omnist показує, що 34% споживачів, які клікнули на автоматизований лист, обов'язково здійснять покупку, порівняно з 7%, які просто перейшли за рекламним повідомленням, що надійшло як масове сповіщення. Тому можна стверджувати, що автоматизація дозволяє не лише повернути частину втрачених користувачів, а й ефективно довести їх до бажаної цільової дії. Залежно від типу бізнесу, можна повернути до 20-30% користувачів, а також закрити етапи воронки продажів, на яких користувачі відмовляються від подальших дій, допомагаючи їх "дотиснути" до цільової дії.

Один із прикладів зменшення навантаження на кол-центри. Наприклад, ви працюєте у сфері страхування. Зазвичай адміністратор телефонує клієнтам для нагадування про закінчення терміну страхування. Це підходить не всім, адже деякі клієнти не відповідають на дзвінки або не люблять телефонні розмови. У цьому випадку може допомогти автоматизація: тригерне повідомлення нагадає про закінчення терміну страхування та запропонує варіанти продовження, зокрема зі знижкою для постійних клієнтів. Це дозволить знизити навантаження на кол-центри й підвищити ефективність роботи.

Цікавим є ще одне дослідження від компанії Ascent, яке показало, що близько 75% customer journey тією чи іншою мірою автоматизовані. Навіть якщо це не класична автоматизація, то це може бути дзвінок клієнту через кол-центр або надсилання сповіщення з CRM-системи. Проте, як показує практика, люди краще реагують на брендовані листи або сповіщення, нагадування у Viber, мобільному додатку чи в особистому кабінеті, ніж на стандартні CRM-сповіщення. Тому якщо говорити про те, які проблеми може вирішити автоматизація та чому бізнесу варто перетворювати буденну комунікацію з клієнтами на автоматизовану, більш динамічну й швидку, то можу виділити такі основні поінти:

  • Покращення споживчого досвіду. Автоматизація email-розсилок забезпечує отримання більш якісних даних про користувачів для прийняття обґрунтованих рішень. Вона не лише повертає користувача до цільової дії, а й сприяє розвитку сегмента потенційних клієнтів, а також покращує конверсію потенційного клієнта у реального.
  • Ефективне використання бюджету. За даними досліджень, на кожен долар, вкладений в email-маркетинг, повертається $45, що робить цей канал одним з найдешевших і найефективніших. Viber є дорожчим, але у комплексі автоматизація дозволяє оптимізувати бюджет.
  • Застосування персоналізованого підходу. Завдяки автоматизації можна надсилати точкові пропозиції для кожного окремого клієнта, базуючись на його поведінці на сайті. Це не лише покращує користувацький досвід, але й дозволяє зібрати більше даних про клієнтів, які можуть бути використані для подальшої автоматизації та вимірювання різних KPI. А також завдяки персоналізації збільшується і лояльність, оскільки знижується кількість незадоволених користувачів.

5 кроків для покращення показників вашого бізнесу у середовищі, яке швидко змінюється

Крок № 1. Налаштуйте зручні форми для збору даних. Встановіть такі форми на різних частинах сайту для збору контактної інформації (email, телефон). Це дозволить краще розуміти вашу аудиторію, її потреби та уподобання, зберігати cookie, надсилати листи користувачам після їх відвідування й нагадування, якщо користувач не завершив дію на сайті.

Крок № 2. Запропонуйте додаткові плюшки, зробивши збір даних більш захопливим. Традиційний збір email-адрес під час підписки на розсилку, безумовно, має своє місце. Але чому б не зробити цей процес більш привабливим та захопливим для користувачів, запропонувавши їм щось цінне натомість? Тут вашому креативу немає меж, пропонуйте щось дійсно ексклюзивне під тематику вашого бізнесу. 

Крок № 3. Не нехтуйте можливістю “розбудити” ваших клієнтів за допомогою тригерних розсилок. Наприклад, для e-commerce бізнесу раджу налаштувати тригери для покинутих кошиків, переглядів, додавання товарів у вибране, повідомлення про наявність товарів. Якщо казати про сферу послуг, то класно працюють тригери для залучення клієнтів, наприклад, нагадування про закінчення терміну дії послуги, а для SaaS бізнесу найкраще налаштувати тригери для покинутих заявок й "дотискання” від пробної версії до покупки повної версії.

Крок № 4. Розподіляйте бюджет з розумом. Починати з найдешевших каналів звучить наче і зрозуміло, але на практиці багато компаній бажають одразу охопити всі канали й всюди створити привабливі розсилки. Email є одним з найдешевших каналів, тож тут автоматизація дозволить ефективно розподілити ваш бюджет та відбити вкладення вже після запуску.

Крок № 5. Занурюйтесь в аналітику для отримання додаткового бусту. Щоб отримати максимум користі від зібраних даних, важливо не зупинятися на першому кроці, а піти далі й аналізувати всі дані, які можливо, включно з складнішими за базові показники. Це може бути час, проведений на сторінці, глибина перегляду, кліки по елементах, повторні відвідування, джерела трафіку, конверсії, демографічні дані та багато іншого. Використовуйте ці дані для подальшої автоматизації та вимірювання ваших KPI.

Проте, як і будь-який новий процес, автоматизація має свої нюанси. Щоб допомогти бізнесу уникнути поширених помилок та зробити процес налаштування максимально ефективним, поділюсь з вами деякими “не”, ґрунтуючись на нашому досвіді.

  1. Не залишайте записи аутентифікації без налаштування. Багато хто вважає, що якщо використовуються лише автоматизовані тригери, налаштування таких записів, як DKIM/SPF/DMARC (технології аутентифікації електронної пошти, які допомагають захистити домен від спаму, фішингу та інших зловмисних дій), не потрібне. Однак це може призвести до блокування домену поштовими сервісами і навіть тригерні розсилки потраплятимуть в спам. У гіршому випадку, від імені бренду можуть почати надсилати фішингові листи.
  2. Не використовуйте загальні імена відправників. Деякі компанії підписуються, наприклад, як "Аня з якоїсь компанії". В тригерах, при підтвердженні замовлення, краще використовувати ім'я компанії. 
  3. Не забувайте про налаштування передачі даних з сайту або CRM-системи на платформу. Листи можуть приходити без товарів, з некоректними цінами або назвами. Щоб уникнути цього, ретельно перевіряйте код, який передається. Перед запуском тригера на активну базу аудиторії відправте тестові листи собі або команді, щоб переконатися у правильності відображення даних й верстки.
  4. Не ігноруйте контроль за тригерами. Система може дати збій, платформа або сценарій можуть також збитися. Тригери потрібно регулярно моніторити та перевіряти чи все відправляється коректно, хоча б раз на місяць. Їх запуск повинен приносити позитивні результати не лише в грошах, а й у маркетингових показниках. Якщо щось йде не так, необхідно переглянути дизайн, проаналізувати причини і внести зміни, а потім знову відстежувати результат.

Незалежно від розміру бізнесу, автоматизація email-розсилок може принести значні результати, особливо при наявності достатнього трафіку та високого середнього чека. Це важливий крок для бізнесу, який прагне залишатися ефективним.

Проте слід пам'ятати, що місце у поштовій скриньці обмежене і цінність вашого контенту може знизитися через нав'язливість. Тому продумуйте концепт ваших розсилок творчо, приділяючи особливу увагу вашій аудиторії, щоб забезпечити її максимальну залученість.