НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Молодь змінює підходи до організації життєвого простору. Як хочуть жити наші діти?

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Теорію поколінь сьогодні часто піддають критиці. Але не секрет ні для кого, що молоде покоління справді дивиться на світ інакше, ніж їхні батьки. Час змінився, а з ним і традиційні підходи до життя - від форм суспільної комунікації до організації життя, роботи та дозвілля. Те саме стосується і житла, а відтак і організації життєвого простору. Можна припустити, що саме ті, кого зараз називають зумерами та міленіалами в майбутньому радикально змінять звичний нам міський простір. Яким він буде? Якому житлу сьогодні віддає перевагу молодь? І до чого тут креативна економіка постіндустріальної епохи? Спробуємо знайти відповіді на ці питання. 

Інший час - інші цінності

Сучасна молодь - це уособлення ідеї про незалежність, свободу та відстоювання особистих кордонів. Нещодавня публікація в The Economist обгрунтовує цю тезу. Зумери не вважають роботу частиною власної ідентичності, а лише інструментом для заробітку грошей. Звідси неприйняття ними багатьох корпоративних цінностей, які наше покоління сприймало. Звідси постійний пошук кращих умов праці, відмова від овертаймів і “тихі звільнення”. Вони не в захваті від офісної культури через її ієрархічність та лицемірство, віддаючи перевагу дистанційній роботі та вільному графіку. Покоління молодих людей, які народились між серединою 90-х та початком нульових, зосереджені на собі, дуже дбають про власну особистість, переймаються проблемами екології та соціальної нерівності, цінують живі емоції. А ось постійний заробіток грошей молоді люди оцінюють вельми скептично: життя, на думку зумерів, не повинно перетворюватися на функцію. Автори вищезгаданого матеріалу в The Economist доречно наводять приклад, як Брітні Спірс у свій час в композиції Work Bitch закликала працювати, щоб досягати результатів, а зараз лірична героїня пісні Бейонсе 2022 року радіє, що звільнилась з роботи, яка не подобається. При цьому зумери далекі від думки, що фінансовий успіх не потрібен. Більше того, вони вміють заробляти, монетизуючи власні таланти і навички. 

Креативна економіка і новий тип людини

Якій роботі віддає перевагу сучасна молодь? Це IT-сектор, стартапи, цифрова і технологічна галузь, творчі професії на кшталт блогерів та інфлюєнсерів. Урбаніст Річард Флорида колись назвав це “креативним класом” - людьми, які просувають “креативну економіку”, побудовану не на ресурсах та важкій промисловості, а на концентрації трьох “Т”: талантів, технологій, толерантності. У своїй книзі “Homo Creativus: як новий клас завойовує світ” він зобразив саме такого “фахівця без краватки” з притаманними йому постіндустріальними маркерами: худі та джинси, високий дохід, вільний графік, часто змінює місця роботи, працює в цифровій чи творчій сфері, турбується про навколишнє середовище, любить сучасне мистецтво та має гарний естетичний смак. Відповідно погляди на життя у зазначеного представника креативної економіки будуть вирізнятися. Відповідно і жити він буде прагнути в комфортному та динамічному місті. Отже, міське середовище має змінюватися, - резюмував автор. 

Ідеї Флориди обґрунтовано критикували з економічного боку його колеги по академічному середовищу (він і сам їх пізніше відкоригував), але мерам багатьох міст вони стали керівництвом до дії. Міські очільники почали масово створювати арт-простори, зелені зони, велодоріжки, культурно-мистецькі центри, зводити житлові новобудови у колишніх промислових районах. Лондон, Ліверпуль, Більбао, Брісбен, Дублін пішли саме таким шляхом.

А якщо міське середовище змінюється під впливом нових поколінь, то ці зміни торкнуться і житлової нерухомості. Тому що будь-який життєвий простір починається з порога власної оселі.  

Де прагне жити молодь?

Згідно дослідження порталу 100realty.ua саме покупці нерухомості віком від 25 до 30 років є найбільш вимогливими в середньому та високому цінових сегментах. Отже, спробуємо узагальнити, на що звертають увагу міленіали та зумери, обираючи для себе житло, які у них орієнтири та пріоритети.

Інновації. Скажу, мабуть, тривіальну річ: для молодих людей актуальні технології. Технології ШІ нещодавно стали новим трендом, задаючи окремий вектор розвитку. І девелоперу слід використовувати досягнення науково-технічного прогресу. Наприклад, окуляри віртуальної та доповненої реальності, які дозволяють побачити як виглядатиме квартира після ремонту. Молоді покупці хочуть бачити, що їм пропонує забудовник тут і зараз, тому традиційні методи завоювання уваги поступилися місцем інноваціям та штучному інтелекту. Сюди ж додаються інші технологічні опції: від автоматизованих систем контролю доступу до різноманітних мобільних сервісів, які спрощують життя в житловому комплексі.  

Естетика. Молоді люди зосереджені на оригінальності, самовираженні та естетичній складовій, тому типова (і тим більше радянська) забудова їх не влаштовує. Сучасні тенденції, прогресивний дизайн, оригінальні планування квартир - ось, що приваблює. Високі стелі, панорамні вікна - must have. Чудовий вид з вікна буде сильною перевагою. 

Функціональність та раціоналізм. Кожен квадратний метр має бути використаний з розумом. Молодь цінить вільний простір, тому їм до душі квартири великої квадратури з вільними плануваннями, де впишеться дизайнерський інтер’єр. 

Інфраструктура. Міленіали та зумери дуже цінують особистий час, тому не хочуть витрачати його марно в метро чи автомобільних заторах. Саме тому вся необхідна інфраструктура має бути або на території житлового комплексу, або зовсім поруч: і кав’ярня, і барбершоп, і спортзал, і зоомагазин. Це саме стосується паркінгу, дитячих майданчиків, зелених зон, велодоріжок та лаунж-простору. 

Безпека та захищеність. Це був важливий аспект до війни, він став ще важливішим зараз. Підземний паркінг, бомбосховища, монолітна-каркасна конструкція будинку, індивідуальна система доступу, безпечний район - те, на що звертають увагу молоді покупці. 

Приватність. Згадайте часи, коли ви знали майже всіх сусідів у вашому під’їзді, хто де працює, хто на чому їздить, хто одружений чи ні, хто де відпочивав у відпустці. Це в минулому, але не тому що молоді люди некомунікабельні чи недружні, а через їх зосередженість на собі - їм просто не цікаве чуже життя. Відповідно, вони не люблять, коли до їх приватного життя хтось проявляє інтерес. Саме тому приватність стала новою цінністю. Для міленіалів цілком нормально, коли вони не знають своїх сусідів по будинку.   

Сервіс. Молодь не хоче багато власного часу присвячувати тому, що їх не цікавить. Саме тому їх влаштовує, що рутинні повсякденні клопоти беруть на себе професіонали - від клінінгу до вирішення побутових проблем. Отже, кваліфікована сервісна служба в будинку - те що треба. 

Плин часу змінює пріоритети, смаки та цінності. Покоління наших дітей дивиться на світ іншими очима, ніж їхні батьки. Тому девелопери і урбаністи мають прислухатися до тих, кому сьогодні 20-25 років, розуміти їх потреби.