НБУ курс:

USD

41,34

+0,03

EUR

45,85

+1,22

Наличный курс:

USD

41,00

40,90

EUR

45,42

45,16

Файлы Cookie

Я разрешаю DELO.UA использовать файлы cookie.

Политика конфиденциальности

Директор компанії «Екопродукт» СергІй ПолІщук: «Сегмент трав’яного і фруктового чаю складає 4-8% загального ринку чаїв України»

Директор компанІЇ «Екопродукт» СергІй ПолІщук.
Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронировать участие

– Сергію Петровичу, компанія «Екопродукт» вийшла на ринок чаю України ще в 1999 році, коли конкурентів серед вітчизняних виробників у компанії практично не було. Наскільки змінилась ситуація сьогодні? Чи завжди усі гравці цього ринку дотримуються встановлених на ньому правил?

– Дійсно, ситуація 9 років тому була зовсім інакшою. Нам доводилося роз’яснювати українцям корисність фіточаю, до того ж виникали постійні проблеми з відсутністю регулярного постачаня якісної сировини.

Сьогодні на ринку працює достатньо компаній, які виготовляють фіточай, проте всіх їх ми поважаємо і ніколи не вдаємося до недобросовісної конкуренції зі свого боку, хоча знаємо всі слабкі і сильні сторони наших конкурентів.

– Важко повірити, що ніяких конфліктів з конкурентами не було...

– Звичайно, були деякі непорозуміння, як, наприклад, цінові війни у великих містах. Та їх вдалося залагодити за столом переговорів.

– Які компанії ви вважаєте своїми найбільшими конкурентами?

– Для «Карпатського чаю» це продукція під торговими марками «Галка чай» і «Домашній чай». У сегменті лікувальних трав — марки «Доктор Селезнев», «Житомирські трави».

– Яку частку ви займаєте на ринку чаю України?

– Сегмент трав’яного і фруктового чаю складає 4-8% загального ринку чаїв України. Доля ж нашої продукції у цьому сегменті перевищує 40%. У сегменті традиційного зеленого та чорного чаїв це зовсім незначний показник.

– Вартість фіточаю в Україні є вищою, ніж традиційного чорного або зеленого. Але ж обсяги його споживання щороку збільшуються?

– Звичайно, збільшуються. Побоювання щодо низьких продажів фіточаю серед українців ми пережили, коли тільки виходили на ринок. Тоді багато хто висловлював сумніви, що люди будуть платити по 3-3,5 гривні за пачку нашого чаю замість традиційної ціни в одну-дві гривні за такий самий пакунок чорного чаю. Тепер нікому не треба пояснювати, що саме трав`яний чай є корисним для здоров`я, і його вживання є однією з умов для ведення здорового стилю життя.

– У скільки в грошовому виразі ви оцінюєте український ринок чаю?

– В Україні продається чаю більш ніж на 120 мільйонів доларів на рік.

– За рахунок яких коштів розвивається компанія «Екопродукт»?

– Ми залучаємо банківські кредити, реінвестуємо свої доходи.

– Імпортований трав’яний чай сильно впливає на конкуренцію на ринку?

– Ні, в основному цей чай надходить із Західної Європи та Росії і за ціною на порядок вище за вітчизняний фіточай. Тож особливої конкуренції ми не відчуваємо.

– Свою продукцію ви експортуєте за кордон?

– Близько 25-30% нашого чаю йде на експорт. Починаючи з 2002 року ми постійно розширюємо географію своїх продажів. На сьогодні продукцію «Карпатського чаю» і «Карпатської лічниці» можна зустріти на полицях магазинів США, Канади, Ізраїлю, Китаю, країн СНД.

– Але ж за кордоном і своїх виробників фіточаю вистачає...

– Так. Але, як правило, перевагою нашої продукції є нижча, ніж у місцевих виробників, ціна. До того ж наш чай активно купує українська діаспора.

– Вашій компанії належить підприємство з підготовки, переробки сировини та її фасування. Чому ви не наважились створити повний цикл виробництва, тобто власноруч не вирощуєте трави та ягоди?

– Це дійсно на сьогодні актуальне питання, бо ми не повністю задоволені роботою наших постачальників сировини. Але незабаром у нас буде своя сировинна база. Сьогодні «Екопродукт» веде перемовини щодо придбання земельних ділянок, на яких ми плануємо вирощувати продукцію самостійно.

– А зараз із скількома господарствами ви співпрацюєте? Це переважно приватні чи державні підприємства?

– Ми налагодили відносини з багатьма постачальниками сировини. В основному, звичайно, це приватні підприємства. З ними ми тісно взаємодіємо: спільно працюємо над підвищенням якості сировини на етапах її вирощування, збору, зберігання і підготовки до виробництва.

– А як щодо планів відкриття свого офісу у Києві, адже саме тут ваша продукція повинна проходити контроль на якість?

– Така необхідність відпала з позаминулого року, коли ми відкрили свою лабораторію у Івано-Франківську. Тепер у ній ми можемо контролювати якість своєї сировини. До того ж ми отримали сертифікат ISO 9001 та Європейський сертифікат СУБП (система управління безпеки продуктів), який гарантує якість виробленої продукції і є необхідною умовою для виходу нашого чаю на більшість ринків країн Європейського Союзу.

– «Екопродукт» продає чай як ваговий, так і пакетований. Чи є різниця у рентабельності продажів цих видів чаю?

– Нам більш вигідно виготовляти і продавати фасований чай, на продаж якого ми в основному і орієнтуємося. Проте для різноманітних презентацій, рекламних акцій компанія випускає ваговий чай, адже саме так можна роздивитися його склад.