- Тип
- PR
- Категория
- IT и Телеком
- Дата публикации
Smart City неможливо побудувати без Smart-citizen — співзасновник Greencubator
Вже другий рік поспіль технологіям та рішенням "розумного" міста на iForum присвячена окрема секція. Роман Зінченко, співзасновник і голова правління Greencubator, що координує напрям iCity | Smart Cities Forum в рамках конференції iForum, розказує про причини переосмислення та розширення його концепції, про основні тематичні нововведення та зіркові доповіді, що відбудуться на iForum.
В чому полягають основні ідеї та завдання потоку Smart Cities Forum?
В цьому році ми переосмислили концепцію потоку з метою охопити якомога можна більше питань. Якщо в минулому році ми дивились на цю проблематику з муніципальної точки зору, то потім зробили висновок, що "розумне" місто — Smart City — неможливе без такого явища як smart-citizen. Тож ми продовжуємо тему управління містами, які базуються на даних, та тему технологічних рішень. Разом з тим ми додамо декілька нових тематичних напрямків, наприклад енергетику — тут ми чекаємо представників американської Opower, компанії, яка економить теравати електроенергії, використовуючи big data та поведінкову економіку.
Крім того, ми очікуємо спікерів напрямку e-health — інформаційні технології для охорони здоров"я. Також у нас буде блок, що називається smart-living: де ми будемо розказувати, яким чином можна ефективніше організовувати своє життя та використати свою енергію, взаємодіючи з містом, його системами та іншими людьми.
Справа в тому, що за останні століття міста дуже змінилися. Якщо в старі часи центром міста був ринок і пульс міста бився саме там, то тепер пульс міста б"ється в датацентрах та креативних просторах. Мова іде не тільки про керування світлофорами, громадським транспортом, бюджетом та комунальною інфраструктурою, але й про технології розвитку підприємництва, забезпечення здоров"я, роботи з даними, і сучасну культуру прийняття рішень, що базується на аналітиці. Адже сьогодні необхідна модель прийняття рішень як на основі перевірених даних, так і інформації, отриманої з непрямих джерел, таких як хмара та дані про мобільні переміщення (від операторів). На базі цього можна створювати багато цікавого.
Також у нас на потоці буде присутній напрямок транспорт, логістики та мобільність — доповіді стосовно електротранспорту, інфраструктури та новацій в логістиці і транспортному сполучення. З моєї точки зору, саме електротранспорт допомагає зробити міську екосистему більш ефективною та привабливою.
Чи є там новинки? Адже автопром поки не може похизуватися великими досягнення в сфері електромобілів?
Справа в тому, що зараз відбувається зміна парадигми. Разом з появою електромобілів, безпілотних авто від Google та сервісу Uber відбувається модернізація всього транспорту.
Іншими словами, технології переміщення вантажів та людей сильно зміняться. І наше завдання полягає в тому, щоб подивитися на технології розумного міста не лише з точки зору адміністраторів міста, але й з позиції громадян, роблячи основний акцентом на тому, чого громадяни можуть добитися і як рухати прогрес в цій сфері. Тобто головна відмінність цього року буде не лише в тому, що ми будемо порівнювати і аналізувати концепції розумних міст, але й дивитися, які є глобальні тренди в цій сфері.
Адже саме ІТ-інструменти дозволяють скорочувати затори, забезпечувати ефективну логістику сміття, прогнозувати навантаження на мережу, передбачати іноді навіть аварії чи планувати розташування систем екстреної допомоги. Це дуже цікаво та перспективно, тут є перетин дуже багатьох технологій. Наприклад, ми будемо говорити про сучасні методи обстеження, сканування інформації, про дрони та квадрокоптери.
Які саме види електричних транспортних засобів ви розглядаєте? Тільки акумуляторні, чи також і водневі?
В мене наразі немає на радарі експертів з водневого транспорту, але точно є фахівці по громадському транспорту, що рухається на суперконденсаторах. Суть його в тому, що автобус підзаряджається на кожній зупинці за той час, поки пасажири заходять та виходять. Зарядка займає 10-15 секунд, і цього запасу електрики вистачає на 5 км. Причому для запуску такого транспорту можна скористатися існуючою інфраструктурою. Це практичні інструменти, які вже виготовляються і успішно застосовуються в світі.
Хто є аудиторією вашого потоку? Це представники малого бізнесу, влади, стартапи, розробники?
Наша аудиторія — міські управлінці, які зацікавлені в конкурентоспроможності та розвитку міст, урбаністи, громадські активісти і бізнесмени, які шукають можливостей зробити міста зручнішими, ефективнішими, привабливішими для громадянин, бізнесу та туристів. Адже не секрет: ми увійшли в ту епоху, де конкурують міста, і українські міста зовсім не виключаються з цієї конкуренції.
Яку кількість відвідувачів ви очікуєте?
В минулому році в нас була переповнена зала: більше 400 чоловік, люди навіть стояли в проходах. В цьому році очікуємо більше 500.
Що винесуть слухачі вашого потоку?
Вони дізнаються про основні методики того, яким чином інформаційні системи та технології допомагають виводити на новий рівень управління містами: як на цьому можна створювати нові рішення та сервіси, вирішувати гострі проблеми та запобігати кризам, відкривати нові бізнеси, і в кінці кінців — заробляти.
З вашої точки зору, які міста в Україні найбільш просунулися з точки зору смарт-сіті?
Гадаю, що інформацію про це ми почуємо саме на iForum. Є багато цікавих проектів, що розвиваються та рухаються вперед. Ми проведемо обговорення різних стратегій розвитку "розумних" міст і побачимо основні відмінності між Львовом, Дніпропетровськом, Вінницею, Києвом та іншими.
Якщо глянути на проблематику більш глобально, то які міста в світі є найбільш прогресивними з точки зору "розумності"?
Серед найбільш просунутих — Барселона, Копенгаген, Берлін, Лондон, Мальмо, є декілька дуже прогресивних польських міст. Але Барселона є реально чемпіоном. Що стосується Азії — дуже помітний прогрес спостерігається в Шанхаї, крім того, ведеться активна робота ще в декількох мегаполісах Китаю.
На перший погляд, Барселона чи Копенгаген мало чим відрізняються від інших міст. З цього можна зробити висновок, що функції смарт-сіті не дуже кидаються в очі, але саме вони роблять життя містян більш комфортним, чи не так?
Так, всі ці речі — вони всередині. І чим вони менше помітні, тим ефективніше працюють.
Які найбільш цікаві та зіркові доповіді ви можете відзначити на потоку Smart Cities Forum?
Раджу послухати Юрія Назарова, який курує проекти Smart City в мерії Києва, лідера IT-команди Львівської міськради Тимофія Олександронця, big-data експерта з компанії Opower Вадима Кузьменка, експерта з електротранспорту Олександра Кравцова, Даніела Тонкопія, який робить революцію в доставці на електровелосипедах, одного з творців стартапу LifeTracker Михайла Нестора та спеціаліста з e-health, CEO компанії Vitech Віктора Сарапіна. Також будуть ще кілька нових імен — тому stay tuned.