- Категория
- Новости компаний
- Дата публикации
Збитки АТ "Волиньгаз" зросли на 40% і наприкінці року сягнуть 231,5 млн грн
За час дії збиткового тарифусума збитків компанії сягнула 452,7 млн грн. Спровокована НКРЕКП фінансова криза призвела до того, що у Волинській області нараховується більше 300 газорегуляторних пунктів, які вичерпали свій технічний ресурс, а довжина повністю зношених газопроводів складає майже 500 км. Основна проблема нового опалювального періоду — зношеність газорозподільних мереж і зростаюча загроза їх аварійності. На 2020 рік кількість зношених ГРП/ШРП зросте у 2 рази, протяжність газопроводів — у 1,5 рази у порівнянні з 2015 роком. Через збитковий тариф зарплати у "Волиньгаз" суттєво нижчі ринкових, заморожені на рівні 2016 року. Це спричиняє значному відтоку кадрів АТ "Волиньгаз". Забезпечення кваліфікованими працівниками становить на 83 % від фактичної потреби. Цього року коефіцієнт плинності кадрів сягнув 9,4%. З початку 2019 року з компанії звільнилися 111 працівників. У 2018 році — 148 особи. Особливо гостро проблема втрати кваліфікованих кадрів стосується аварійно-диспетчерської служби, працівники якої 24/7 пильнують за безпечністю мереж газопостачання, виявляють та усувають аварії на газопроводах. Діючі тарифи на розподіл газу з року в рік поглиблюють кризу в газовій галузі. Тарифний колапс — головна загроза нового опалювального сезону. "Збиткові тарифи на розподіл газу та відповідна недостатність фінансування призводять до критичного стану мереж, створюють ризики для безпечного та стабільного газопостачання. За 3 роки їх дії збитки компанії склали 452,7 млн грн., а всього по галузі — 20 млрд грн," — говорить директор фінансовий АТ "Волиньгаз" Андрій Тимчишак. Вихід — один: усунути дискримінаційні тарифи, які вже втричі нижче необхідного рівня. Середній місячний платіж за газорозподіл у 2018 році на Волині становить 72 грн, що нижче витрат на мобільний зв'язок та інтернет. Отримані кошти скрупульозно розподіляються за статтями витрат. У зв'язку з цим "Волиньгаз" наголошує на необхідності таких кроків з боку НКРЕКП: - довести розмір тарифу до економічно обґрунтованого рівня; - компенсувати операторам ГРМ понесені збитки; - затвердити нову модель тарифу на розподіл, яка передбачає рівномірну оплату послуг операторів ГРМ упродовж всього року. Чекають на новий тариф і споживачі природного газу. Це підтверджено результатами дослідження Київського міжнародного інституту соціології. Абсолютна більшість опитаних споживачів відзначили, що для них важливо розуміти, скільки саме вони сплачують за спожитий енергоресурс, а скільки — за послугу його доставки до оселі. У більшості споживачі зацікавлені у тому, щоб одержувати деталізовану інформацію про складові вартості послуг енергопостачання.