Як ефективно використовувати соцмережі для пошуку співробітників

Маріанна Гринишин, керівник AboutHR, назвала декілька інструментів, за допомогою яких можна почати активний рекрутинг через соцмережі

За даними дослідження Global Recruiting Survey, проведеного компанією SocialTalent, 97% працедавців в США користуються linkedin.com для підбору персоналу, 35% працедавців у США користуються facebook.com для цих цілей. За даними цього ж дослідження, для 64% кандидатів має значення бренд роботодавця.

На жаль, по Україні досліджень небагато. Знайдені цифри -  19-30%, за різними даними, працедавців в Україні користуються linkedin.com, як ресурсом для пошуку кандидатів.

Навесні 2018 року в Україні ресурсом djinni.co було проведене дослідження про те, якими ж є найпопулярніші ресурси для пошуку кандидатів у сфері ІТ серед українських рекрутерів. В результаті опитування, перше місце посіла мережа linkedin, друга (як не дивно) djinni.co і на третьому місці опинились інші ресурси, серед яких традиційні сайти з пошуку роботи.

З власної практики також зазначаємо зміни в результативності ресурсів для закриття вакансій.

За нашою статистикою, у 2017 році порівняно з 2016 частка закритих вакансій за допомогою linkedin.com зросла більше, ніж в 2,5 рази — з 12,5% до 32%. Крім того, у 2017 році facebook.com почав фігурувати, як окремий ресурс для закриття вакансій, чого в 2016 році не було.

Частка ж традиційних джоб-сайтів скоротилась в більш, ніж двічі з 68% до 32%.

Загалом, спостерігаємо тенденцію на все більше використання соціальних мереж для рекрутингу, яка йде з ІТ сфери. Незважаючи на яскраво виражений тренд, за нашими спостереженнями, не так багато компаній з інших індустрій в Україні наважуються дійсно інвестувати свій час та гроші у ці ресурси. До прикладу можу навести опитування, яке ми провели для учасників вебінару  на тему використання соц. мереж для рекрутингу в рамках проекту Рекрутерія від hh.ua.  При тому, що аудиторія зібралась така, яка соцмережами для підбору цікавилась — зареєструвалось понад 300 учасників, відповіді здивували: враховуючи, що 88% учасників розглядають соцмережі як інструмент для підбору, для 62% респондентів частка соцмереж в сукупності реальних інструментів для підбору складає менше 10%, і 80% учасників закрили менше 10% вакансій за допомогою соц. мереж в 2017 році. В опитуванні взяло близько 135 учасників, серед яких HR-менеджери, рекрутери, керівники компаній.

Ось декілька аргументів на користь соціальних мереж. В Україні близько 10 млн користувачів facebook, тобто 25% населення країни зареєстровані та користуються цією соціальною мережею! Тут і керівники, і ІТ спеціалісти, і маркетологи, і юристи, і інженери, і будівельники і т.д. В linkedin.com орієнтовно 2 млн українців. В linkedin ми можемо розраховувати зустріти висококваліфікованих спеціалістів, як правило із знанням англійської мови, а також керівників середньої та вищої ланки.

А ось кілька конкретних інструментів, які кожен може використати для того, щоб почати свій активний рекрутинг через соцмережі:

  • Розміщення вакансій від імені активного рекрутера в linkedin.com, як поста. Якщо коло контактів в мережі від 5 000, можна розраховувати на рекомендації та відгуки цільових кандидатів. Їх може не бути багато, але навіть одного якісного кандидата може бути достатньо для закриття вакансії.
  • Розсилки кандидатам. Якщо у вас вже є бази і ви вмієте писати короткі, легкі і водночас інформативні тексти, розсилка може стати незамінним інструментом для роботи з кандидатами. Якщо ви отримаєте з десяток відгуків з розсилки на 500 кандидатів, економія часу очевидна порівняно з "ручним" опрацюванням кожного з тих 500-ста.
  • Таргетована реклама в facebook.com. Не потрібно закінчувати МВА з маркетингу, щоб налаштувати потрібну нам аудиторію та створити інфографіку до вакансії. Facebook покаже нашу вакансію людям, що відповідають заданим параметрам — вік, стать, професія, місто. За відносно невеликий бюджет отримуємо відгуки потрібних нам кандидатів.
  • Конкурси та акції в facebook. Люди не міняються і їм, як завжди, потрібно хліба і видовищ. Створюємо конкурс, пропонуємо переможцю книжку в подарунок, а у всіх, хто бере участь в конкурсі, збираємо контакти і знову ж таки далі працюють наші комунікативні навички.
  • Канал з вакансіями в Telegram — черговий тренд. Дуже зручно, коли тобі прямо на телефон приходять вакансії. Головне тут не засипати десятками вакансій в день. Є ризик того, що учасники будуть відписуватись. Для успішного запуску телеграмм каналу потрібні деякі інвестиції для реклами каналу в інших ресурсах — соцмережі, розсилки.

Використовуючи ці інструменти варто пам"ятати про кілька простих правил, які гарантують вам успіх у роботі з соцмережами:

  • Представляти бренд компанії в соцмережах повинна саме людина, а не сторінка компанії. Не має значення чи це буде керівник, чи рекрутер, чи фінансовий директор.
  • Профіль представника бренду повинен бути чіткий, зрозумілий, інформативний. Особливо, якщо йдеться про linkedin.com Люди цінують відкритість і потребують інформації про того, з ким спілкуються.
  • Наявність стратегії та аналітика. Ми повинні мати розуміння хто є нашою аудиторію, в яких соц. мережах вона "сидить", як з нею можна зв"язатись. Крім того, ми повинні відслідковувати результати наших кампаній. Інвестувати у найуспішніші і уникати провальних кейсів в майбутньому.
  • Дотримуємось правила Двох П — ПОСТІЙНЕ залучення нових контактів через ПОСТІЙНУ взаємодію з аудиторією. Правило, що коли нам треба, ми постимо вакансію і всі починають відгукуватись, не працює. Аудиторія потребує постійного залучення, потребує, щоб ви викликали в неї довіру, лише тоді люди будуть готові йти на контакт з вами.
  • Різноманітність контенту, використання широкого функціоналу соц. мережі. Люди втомлюються від одноманітності, тому нам потрібно проявляти креативність і пропонувати нашій аудиторії і статті, і візуальні матеріали, і вакансії, а також щось для відпочинку і релаксу.
  • У всьому повинна бути міра. Намагаючись догодити аудиторії різноманітністю, не треба переборщити — кілька постів на тиждень буде абсолютно достатнім для спілкування і нарощування аудиторії. В певний момент, на фб в районі 800-та і на лн в районі 3-4 тис контактів, люди починають додавати вас самі. І чим далі, тим більше запитів ви отримуватимете.