Навіщо вашій компанії HR-система?

Розберемо головні HR-процеси в будь-якій компанії та шляхи їхньої автоматизації
Адаптуйте бізнес-стратегію до сучасних викликів разом з управлінцями «Біосфера», Ajax, Bolt, Prom.ua, Uklon та ще понад 60 топових компаній
13 грудня на GET Business Festival отримайте перевірені стратегії залучення інвестицій для бізнесу, просування продукту онлайн та цифровізації бізнесу.
Забронювати участь

Автоматизація процесів — давно не примха, а необхідність для кожного бізнесу. Купа паперових документів на столах ваших співробітників вже стала рідкістю, тому що світ безповоротно поринув у діджиталізацію.

Навіть Кабмін минулого року оголосив про плани оцифрувати паперовий документообіг. Що ж казати про сучасний бізнес? Тому пропоную поговорити про те, що потрібно автоматизувати кожному бізнесу в першу чергу — HR-відділ. Адже саме з нього починається ефективна діяльність будь-якої компанії.

Чому саме HR-відділ?

HR-відділ охоплює всі найважливіші процеси в компанії — від пошуку, найму та адаптації працівників і до навчання, оцінки та розрахунку заробітних плат. Погодьтеся, це великий пласт роботи, адже працівники компанії — її рушійна сила. Всі відомі та успішні компанії, такі як Google, Facebook чи Netflix, не просто мають розвинені рекрутингові та HR-відділи, вони створюють тенденції роботи з персоналом, які наслідують компанії з усього світу. 

Неналаштованість процесів створює в компанії справжній хаос, в якому не зрозуміло хто і як у вас працює, наскільки ефективно, чому звільняються та як часто.

Які HR-процеси варто автоматизувати в компанії?

Згідно дослідження міжнародної рекрутингової компанії Hays 2019 року, представники компаній виділяють 3 основні області, в яких треба впроваджувати автоматизацію: кадровий облік і адміністрування (72%), облік робочого часу (66%) і HR-аналітика (61%). Лише 1% опитаних дотримується думки, що сфера HR не потребує автоматизації.

Тому, пропоную розібрати головні HR-процеси в будь-якій компанії та шляхи їхньої автоматизації.

Добір персоналу

Здебільшого, процес найму починається зі створення і розміщення вакансії та роботи з відгуками. Далі кандидат може проходити по таким етапам найму: тестове завдання, співбесіда, технічна співбесіда, підписання офферу.

 Автоматизація цього процесу дозволяє не тільки заощадити час рекрутера на рутинних діях, а й проаналізувати процес добору в цілому. Сучасні рекрутингові системи можуть парсити резюме з будь-яких сайтів, створювати воронку рекрутингу, відображати всі дії з кандидатами на Kanban-дошці і навіть надсилати вам повідомлення про відгуки в месенджери. І, найголовніше, ви як керівник, слідкуєте за цим процесом в одній системі та можете отримати статистику по кандидатам в форматі графіків в будь-який час.

Адаптація

Згідно дослідженню OC Tanner, 20% співробітників звільняються з нового місця роботи в перші 45 днів. Чому? Причин може бути багато: непродумана програма адаптації, відсутність навчання або наставника, поганий рівень комунікації з командою. 

 Адаптація — це щось більше, ніж корпоративні чашки та формальне знайомство з офісом і колегами. Новачок хоче розібратися, як тут все влаштовано, вже з перших днів на роботі. Йому цікаво знати про компанію, бізнес-процеси, корпоративну культуру та команду більше. HRM-системи — гарний помічник в адаптації новачків. Адже саме там вони можуть дізнатись історію компанії, заочно познайомитися з колегами, навчатись (якщо інтегрована LMS), швидко та зручно запросити 1:1 або фідбек, відслідковувати в календарі свята компанії, дні народження співробітників та свої зустрічі. За допомогою автоматизації, новачок відчуває свою належність до компанії вже з етапу онбординга. 

Запити та відсутності

Автоматизація запитів та відсутностей дозволяє вам без зайвих дзвінків та листувань бути в курсі — хто з ваших співробітників присутній на робочому місці, хто знаходиться у відпустці, а хто хворіє. До того ж систему можна налаштувати так, що саме ви разом з HR-спеціалістом будете вирішувати, надавати апрув співробітнику на його запит, чи ні. Це заощаджує значний шматок часу, що витрачається на комунікації, зіставлення графіків робіт та таблиці. До того ж сучасні системи мають мобільні версії або інтегровані з месенджерами, тому керувати відсутностями можна просто зі смартфону. 

Performance Management та опитування 

Performance Management — необхідна складова роботи з персоналом в багатьох компаніях, особливо в IT. Performance review зазвичай проводять 1-2 рази на рік. Керівництву надзвичайно важливо слідкувати за розвитком та рівнем ефективності співробітників. Оптимально, щоб ви могли відкрити анкету працівника за минулий період і за поточний для порівняння цілей і досягнень. Плани розвитку теж краще прикріплювати до профілю, щоб і ви, і співробітник мали до них доступ. Автоматизація Performance Management дозволяє комфортно слідкувати за розвитком вашого персоналу. 

Що стосується опитувань, то серед популярних нині інструментів — Google Forms. Проте, для HR-процесів це не дуже вдале рішення, і ось чому: в Google Forms відсутня можливість отримувати статистичні дані, якісно аналізувати динаміку відповідей на основі багатьох опитувань та бути впевненим у безпеці даних. HRM дозволяє конструювати опитування, робити їх анонімними (за потребою), систематизувати дані та статистику, безпечно зберігаючи все це в одній системі. 

OKR

OKR (Objectives and Key Results) — відома в бізнес-сфері методика для постановки цілей і досягнення необхідних результатів. Автоматизація OKR дозволяє ставити цілі командам і співробітникам, бачити історію змін ключових результатів досягнення мети та бути в курсі показників в режимі реального часу

Як автоматизація допоможе вашим працівникам

Рекрутер

Основне завдання рекрутера — шукати кандидатів і закривати вакансії. Рекрутер не тільки залучає кандидата, але і має переконатися, що він підходить для цієї посади та компанії.

 До основних обов'язків рекрутера відносяться:  

  • пошук і добір кандидатів на відкриті вакансії;
  • перший контакт з кандидатом;
  • проведення кандидата через всі етапи найму;
  • комунікація та надання фідбеку;
  • ведення бази кандидатів, розміщення вакансій.

Що можна автоматизувати для рекрутера?

Рекрутеру необхідно публікувати вакансії, вести базу кандидатів і екс-співробітників, вести листування, зберігати особисті дані з резюме та сайтів робіт, моніторити статистику прийнятих і відхилених офферів. Сучасні HRM-системи зберігають дані та історії листувань, дозволяють публікувати вакансії на потрібних job-порталах та отримувати відгуки, інтегруватися з поштовими сервісами та працювати зі статистикою. 

HR-менеджер

Коли кандидат стає співробітником, рекрутер "передає" його в руки HR-менеджера. 

Говорити про конкретні обов'язки HR-менеджера складно, бо вони можуть сильно варіюватися залежно від діяльності компанії або розподілятись на декілька посад. Та все ж, узагальнюючи, можна сказати, що HR-фахівець займається:  

  • онбордингом і адаптацією новачків;
  • роботою з лояльністю та залученістю співробітників;
  • веденням Performance Management; 
  • розрахунком зарплат;
  • веденням усіх видів відсутностей на робочому місці; 
  • проводить опитування;
  • організує корпоративні зустрічі;
  • організує навчання для співробітників;
  • проводить оффбординг.

Що можна автоматизувати для HR-а?

Автоматизація дозволяє істотно спростити запити і підтвердження відсутностей, онбординг, призначення мітингів, проведення опитувань та Performance review. Вона спрощує всі вищеперераховані задачі та залишає купу часу на якісну роботу з персоналом, підвищення бренду роботодавця та HR-стратегію. 

Співробітник

Для співробітника акаунт в системі несе масу переваг. Він може читати новини компанії, отримувати сповіщення, слідкувати за графіком зустрічей та подій. А ще робити запит на фідбек, проходити опитування, залишати коментарі до задач. Як я вище згадував, HRM-система стає в нагоді в період адаптації новачка. Крім того, можливості self management дозволяють створювати запити на роботу з дому, лікарняні, відпустки, відрядження просто в системі або через смартфон. Наприклад, в системі Hurma ми розробили чат-бот. Тому відправляти запити та робити інші дії в акаунті можна просто з Telegram. 

Також в системі, де інтегрований OKR, співробітник може ставити персональні цілі та досягати їх, а також долучатися до виконання цілей компанії.

Навіщо ж вам HR-система?

HRM істотно полегшує життя не тільки HR-менеджерам і рекрутерам, але і кожному співробітнику в офісі. Якщо ви шукаєте софт, який автоматизує рутину, впорядкує HR-процеси та допоможе вести статистику, то автоматизовані рішення —  те, що вам потрібно. Обирайте той продукт, що об'єднує необхідні функції саме для вашої компанії, вміщує якомога більше модулів та інтегрований з потрібними job-порталами.  

Що стосується користі, яка вимірюється в цифрах, то наше внутрішнє дослідження серед клієнтів Hurma показало, що система допомогла заощадити до 43% часу на рутинних операціях, знизила фінансові та трудовитрати, зменшила плинність персоналу на 12% та заощадила 18% бюджету компанії. Непогано, чи не так?