"Укрпошта" прокоментувала використання себе у шахрайській схемі з "OLX Доставкою"

Фото: Dniprograd.org
Фото: Dniprograd.org

"Укрпошта" попереджає своїх співробітників, що видача відправлення одержувачу без перевірки його документів, зокрема під час відправлення товарів через сервіс "OLX Доставка", є серйозним порушенням, за яке працівники відділень несуть адміністративну відповідальність. Як наголошується в повідомленні держкомпанії, до будь-яких правопорушень вона "виявляє нульову толерантність".

Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронювати участь

"Керівники відділень та персонал, що безпосередньо працюють в операційних залах, попереджені та отримали роз'яснення щодо того, як діяти у випадках, коли за отриманням відправлення звертаються треті особи. "Укрпошта" також тісно взаємодіє з партнером послуги, компанією "OLX Україна", для швидкого реагування та вжиття заходів безпеки у разі порушень", - йдеться у ньому.

В "Укрпошті" запевняють, що системно проводять інформування персоналу про правила видачі та прийому відправлень, навчаючи працівників та поширюючи навчально-інформаційні матеріали внутрішніми каналами.

Також у відділеннях державної пошти діє програма "Таємний покупець", одне із завдань якої - виявити порушення, зокрема у процесі видачі відправлень, щоб надалі вжити заходів щодо їх усунення.

"Кожен випадок грубого порушення правил, особливо тих, що можуть мати негативні наслідки для клієнтів, розглядається службою безпеки АТ "Укрпошта", - наголошує компанія.

Зазначимо, що напередодні в соцмережі Facebook широко розійшлася розповідь одесита Сергія Кравця, який випадково наткнувся на шахрайську схему при відправленні товарів "OLX Доставкою" через "Укрпошту", але не зазнав шкоди, оскільки виявився спритнішим за самих зловмисників.

За його словами, він знайшов на OLX оголошення про продаж смартфона iPhone 12 mini за ціною близько 11 тисяч грн і поспішив замовити його. При цьому продавець погодився надіслати смартфон лише через "Укрпошту". При покупці використовувалася "OLX Доставка", за якою гроші за замовлення продавець отримує не одразу, а лише після отримання відправлення покупцем.

Проте невдовзі чоловік виявив, що на сайті з'явилася аналогічна вигідна пропозиція щодо продажу такого ж телефону, що його насторожило. Покупець про всяк випадок став стежити, коли саме до його відділення "Укрпошти" прийде посилка, і прийшов туди якраз до її прибуття.

Під час огляду виявилося, що замість iPhone у ній були сік, батончик Snickers та шоколадка. Від посилки Кравець передбачувано відмовився, а заморожені гроші повернулися до нього на карту.

Однак через кілька днів він випадково зустрів співробітницю пошти, яка видавала йому посилку. Та розповіла, що після нього до відділення прийшла інша людина з тим самим номером відправлення, і хотіла отримати ту саму посилку. Проте дізнавшись, що за замовленням уже приходили, той чоловік повівся дивно – мовчки розвернувся і пішов.

Одесит припустив, що у схемі шахраї використовують випадкових людей, яких приваблюють невеликою винагородою за отримання ними посилки раніше, ніж це зробить справжній клієнт: у такому разі фактичному одержувачу дістається не лише оплата за нескладну "роботу", а й сама посилка з умовного "соку та шоколадки", а шахраї отримують списані з рахунку клієнта гроші за фейкову покупку товару.

Відправлення ж через "Укрпошту" зловмисники, за словами чоловіка, використовують, очевидно, через те, що її співробітники дуже часто не запитують документів у отримувачів.

Сама ж держкомпанія запевняє, що хоча цей клієнт і не постраждав, вона сповістила про цей випадок свій персонал, а служба її безпеки вже розпочала відповідну перевірку.

Також пошта просить усіх клієнтів, якщо вони стануть свідками порушення операторами правил видачі відправлень, або залишати звернення в найближчому відділенні зв'язку, або звернутися безпосередньо до керівника відділення, або зателефонувати до контакт-центру за номером 0-800-300-545, або ж написати електронний лист за адресою [email protected].