НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Платне паркування біля будинку: чому на нього у сімейному бюджеті варто закласти окрему статтю видатків

Сьогодні в робочий день знайти в центрі Києва місце для стоянки – складне завдання. Одні водії приїжджають на роботу до сьомої ранку, щоб поставити машину, інші пересідають на громадський транспорт, намагаючись уникнути заторів у пікові години.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

У дворах житлових масивів ситуація ще гірша. Машини ставлять на дитячих майданчиках біля електрощитових, виходу з під'їзду, на газонах, тротуарах, що заважає пішоходам. Тільки за минулий рік маємо кілька випадків, коли через хаотично припарковані автомобілі пожежна машина не могла заїхати у двір і швидко загасити вогонь.

Альтернатива паркуванню у дворах – ставити машини вздовж дороги. Але це призводить до заторів і потенційно небезпечних ситуацій, коли на перехрестях автомобілі закривають огляд для водія та пішохода.

В результаті хаотична та непродумана парковка безпосередньо впливає на безпеку мешканців будинків.

Нещодавній рейтинг на ЛУН Місто показує, що частина забудовників продумують питання паркування заздалегідь – будують підземні, наземні. Але часто ДБНи по паркомісцях просто не дотримуються. Медіанний паркувальний показник для новобудов Києва становить 0,2 паркомісця на квартиру. Водночас у старих нормах зазначено, що розміщення автостоянок та гаражів планується з розрахунку одне машиномісце на одну квартиру для нового будівництва та одне машиномісце для двох квартир під час реконструкції. За новими нормами кількість місць для стоянки залежить від розташування будинку і площі квартири. У центрі міста на однокімнатну квартиру виділяється 0,5 місця, на дво- чи трикімнатну по 1 місцю. На околиці міста на дво- чи трикімнатну – 0,5 місця для паркування.

Додамо до інфраструктурних проблем ще й деякі звички паркування киян. Серед водіїв популярний стереотип: я купив машину, а місто має забезпечити мені паркувальне місце. З таким підходом людина кидає машину на перехресті глибоко переконана у своїй правоті.

Для вирішення проблеми паркувань у Києві потрібен системний підхід. Але вже зараз кожен із нас може сприяти покращенню ситуації.

Крок перший – заплатіть за стоянку

Ви звертали увагу, що підземні паркінги у центрі міста стоять напівпорожні? Проблема не так у ціні паркомісця, як у бажанні заплатити за стоянку. Більшість водіїв ставлять машини з порушенням правил дорожнього руху, сподіваючись, що пощастить і їх не оштрафують. Але, по-перше, простіше заплатити за стоянку, ніж шукати машину на штрафмайданчику. По-друге, платити за паркування – це нормально.

Крок другий – плануйте витрати на паркування

Купити паркомісце в ЖК - це дорого, але це того варте. Так ви зможете на багато років забути про проблему де поставити машину на ніч.

Третє – обирайте ЖК із продуманою інфраструктурою

Ще років п'ять тому при виборі житла покупці переважно дивилися на площу квартири, її розташування, вид з вікна. Наразі йде еволюція купівельного попиту. Потенційні інвестори звертають увагу на благоустрій та активно цікавляться, як вирішується проблема стоянки біля будинку. Купуючи ЖК із продуманою паркувальною інфраструктурою, ви власним гаманцем голосуєте за комфортніше місто. І підвищуєте свої шанси на відсутність сусідського автомобіля на газоні під вікном.

Міжнародний досвід

Чому ж платити за паркування біля будинку – це норма? Наприклад можемо взяти правила паркування в Стокгольмі, Швеція. Там вони складні, і їх не так вже й легко дотримуватися. Але те, чи буде запаркована вулиця абияк чи за правилами, багато в чому залежить від жителів міста. У Стокгольмі переважна більшість водіїв правил дотримуються. Як мінімум, ніхто не хоче платити від 900 крон (понад 2800 грн) за неправильне паркування.

Як і Київ, це скандинавське місто поділено на зони, так звані Taxa, всього їх 5 видів. Залежно від порядкового номера зони – 1, 2, 3, 4 або 5 – ціна за годину паркування буде різною. У Taxa 5 – це 5 крон (15,5 грн) за годину та безкоштовний паркінг уночі та по неділях, у Taxa 1 – 50 крон (155 грн) на годину незалежно від дня та часу паркування. Для туристів знаки паркування у Швеції – справжнє пекло. Це в середньому по 3-4 таблички пояснень та винятків. Наприклад, знаки на фото нижче означають (згори донизу).

Шведське паркування

Знак "Паркінг" - вказує, що оплата за тарифом Taxa 4 – 10 крон (31 грн) за годину – стягується з понеділка до п'ятниці з 7:00 до 19:00, у суботу з 11:00 до 17:00, у неділю або на національні свята – безкоштовно. Нижче вказано, що з 1 листопада по 15 травня щосереди з 8:00 до 16:00 парковка заборонена зовсім, тому що в цей час цю вулицю чистять від снігу.

Третя табличка на знаку вказує, що для мешканців з офіційною реєстрацією діятиме спеціальний прайс на паркування – 35 крон (109 грн) на день або 500 крон (1555 грн) на місяць. І останнє оголошення сповіщує про те, що оплату можна здійснити через програму для паркування або скориставшись паркоматом.

До речі, з додатками теж все не так просто. Міський додаток Betala P (на кшталт нашого "Київ Цифровий") працює вкрай погано і не у всьому місті. Тому мешканці вважають за краще використовувати аналог – Easy Park, який працює практично у всій країні. І платять.