НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Наличный курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,77

43,52

Як український виробник іграшок залучив європейські інвестиції

Роксолана Вакуленко
Роксолана Вакуленко
За допомогою програм ЄС, EU4Business з Німецько-Українським Фондом у підприємців є всі необхідні кошти для фінансування проектів розвитку
Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронировать участие

Два роки тому компанія "Віп-Тойс" запустила виробництво дитячих іграшок у Рівному під торговельною маркою Doloni-Toys. Виробництво відразу почало швидко зростати. На старті асортимент товарів був невеликим. Компанія виготовляла і продавала 4 види іграшок, там працювало 15 осіб, було 2 одиниці техніки. А тепер асортимент налічує десятки найменувань, працюють 65 людей і 14 одиниць обладнання. Обсяги виробництва компанії за минулий рік зросли вдвічі, і 80% в структурі продажів припадає на експорт.

Доступні кредити для купівлі нового обладнання

"За минулий рік "Віп-Тойс" отримала кредити для придбання нового обладнання. Це все інвестиційні кредити, тобто позики на купівлю виробничого обладнання, — розповідає директорка компанії Роксолана Вакуленко. — Ми придбали обладнання для виготовлення  пластмасових  іграшок та товарів для дітей, таким чином значно розширивши товарний асортимент та виробничі потужності компанії".

Доступні кредити компанія отримала відразу за двома напрямами. Один кредит компанія має в межах програми EU4Business з Німецько-Українським Фондом, діяльність якого здійснюється зокрема за фінансової підтримки Уряду Німеччини. Ця програма частково компенсувала відсоткову ставку — кредит компанія отримала під 14,85% річних. Таких низьких ставок в Україні зараз взагалі немає. А чотири інших кредити Doloni-Toys отримали в рамках програми EU4Business з Європейським інвестиційним банком. Ця програма надала їм пільгові умови по заставі. Відсоткова ставка ж коливалася від 19 до 20%. Отже, за допомогою програм ЄС у підприємиців є всі необхідні кошти для фінансування проектів розвитку.

Дійсно, часто підприємці не беруть кредити через високі кредитні ставки. Представники малого та середнього бізнесу також не мають достатнього кредитного забезпечення. Ці дві складові і не дозволяють розвиватися, створювати нові продукти, наймати на роботу нових працівників і так далі.

"Часто підприємці, вирішуючи питання розширення свого бізнесу, стикаються з однією і тією ж проблемою — неможливість отримати необхідну суму кредиту по вигідними відсоткам через те, що не можуть забезпечити заставу для банку. І справді, якщо ви плануєте збільшити виробничі потужності, вам потрібні гроші на розвиток. І, бажано, щоб цей кредит не став кабальним", — коментує в.о. керівника Німецько-Українського Фонду Валерій Майборода.

В такому разі саме програма підтримки малого та середнього бізнесу Німецько-Українського Фонду приходить на допомогу і надає пільгові кредити у поєднанні з кредитними гарантіями Європейського інвестиційного банку в рамках ініціативи EU4Business.

Нове обладнання для розширення бізнесу

Здебільшого українські дитячі іграшки торговельної марки Doloni-Toys експортують до країн Європейського Союзу та Білорусі.

"Перший рік нам було складно працювати з європейцями, — каже Роксолана Вакуленко. — Адже у нас був маленький асортимент, і потенційні партнери нам не довіряли. На подолання цих бар'єрів пішло трохи часу. Але зараз ми вийшли на зовнішні ринки. Щоб без проблем працювати з іноземними партнерами, потрібно знати їхні стандарти та вимоги до товарів, пояснює директор компанії. Ми дотримуємося усіх європейських вимог, використовуємо якісну європейську сировину та розробляємо безпечний дизайн. Тож сертифікація для нас не проблема".

Щоправда, європейці тестують іграшки дуже прискіпливо — методики тестувань розписані на декількох сотнях сторінок. Наприклад, компанія тестувала дитячу гірку. Європейські лабораторії чітко визначають, чи відповідають вимогам ширина і довжина східців, кут нахилу, чи витримає гірка вагу дитини тощо. Вимог багато, але вони обов'язкові до виконання.

Директорка українського підприємства додає, що процедури складні, але це репутація компанії: якщо ти сертифікований Європейським Cоюзом виробник, то з тобою не боятимуться співпрацювати, купувати твою продукцію.

Читайте также:  Как построить ферму по выращиванию голубики и чему украинцам стоит поучиться у Чили

"Ми маємо велику амбіцію, — посміхається Роксолана Вакуленко, — щоб нашими іграшками гралася кожна дитина у світі. Ми бачимо, як розвивається така велика компанія, як Lego. Наша мета — бути як вони і кращими".

"Все правильно — приклад варто брати з найкращих в твоєму сегменті. Історія Роксолани та її бізнесу Doloni-Toys досить типова для України, — каже Валерій Майборода з Німецько-Українського Фонду. — Є гарна ідея, вдалий продукт, але не вистачає фінансування для виходу на наступний рівень. Найскладніше кредит отримати саме виробничим малим та середнім підприємствам, оскільки інвестиції у нові промислові рішення вимагають від банків більших витрат на оцінку бізнес-моделі та ризиків. При цьому доходи банків від такого кредитування є нижчими у порівнянні з кредитуванням великих компаній. Тому наш Фонд надає не лише доступне фінансування для своїх клієнтів, але й навчає банки-партнери ефективно оцінювати малих та середніх підприємців, які планують реалізовувати інвестиційні проекти".

За даними Німецько-Українського Фонду, найбільше інвестицій потребують підприємства переробної промисловості для модернізації обладнання. Ці підприємства виробляють національний продукт, який, зі свого боку, сприяє фінансовій стабільності країни.

Читайте также:  Поддержка на миллионы: как бизнесу получить выгоду от европейских программ

Як бачимо, українським підприємцям не варто боятися кредитування. Тим більше що Європейський Союз надає реальні можливості  українському малому та середньому бізнесу для того, щоб інтенсивно розвиватися. Українці мають всі умови для того, щоб конкурувати не тільки на національному ринку, а й виходити за його межі — на міжнародні ринки.