- Категорія
- Експерти
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Цифровізація в ритейлі як стратегія, а не тренд
За наших реалій, де бізнеси щодня на шальках між “режимом виживання” та “розвитком попри все”, чи доцільно говорити про інвестиції у цифровізацію, якщо ви гравець ритейл-ринку? Відповідь — так, і, можливо, як ніколи раніше. Далі розглянемо цифри і приклади тенденцій “за”, а також — передумови у споживацькій поведінці, орієнтири у гонитві за трендами та, до яких перспективних векторів цифровізації слід придивитись.
Три чинники, що посилюють передумови цифровізації
- Суперкористувачі. Серед споживачів укорінюється сегмент так званих суперкористувачів, що витрачають на технології та медіа 18,5 годин на добу (у той час як інші юзери всього 9,5 годин). Дослідження станом на зараз проводили у США, де суперкористувачів виявилось 24% населення.
- Менше гуглимо — більше делегуємо ШІ. На прикладі США — 10+ млн дорослих шукають в інтернеті за допомоги Gen AI. Прогноз до 2027: аішитимуть 90+ млн дорослих у США; Gen AI підвищить продуктивність споживачів в медіа, роботі та повсякденні; змінить парадигму створення нового та власне пошуку. 60% користувачів вже довіряють рекомендаціям Gen AI щодо сервісів та продуктів.
-
2,6 млрд геймерів у світі. Відеоігри — один із найпоширеніших видів цифрової поведінки. Масові FMCG та інші бренди все частіше розглядають геймерські майданчики як актуальні для просування, адже ігнорувати значну платоспроможну аудиторію як мінімум некорисно.
Технології як спосіб вирішення проблем, а не необхідність слідувати трендам
Тренд на вивчення та опанування ШІ став новим колом, на яке зайшли бізнеси у безперервному процесі цифровізаціі. Хтось чітко побачив, які операційні чи продуктові задачі зможе легше вирішити, когось драйвило бажання долучитись до числа інноваторів чи як мінімум ранніх послідовників. І сам по собі синдром FOMO (з англ. "fear of missing out") — класний рушій не засидітись на місці.
Виходить, що тренд ШІ — розминка, на якій ми навчимось не стерегтися супертехнологій
У цьогорічному дослідженні технологічних трендів, Future Today Institute розподілив всі інновації за шкалою короткострокової та довгострокової перспективи опанування відповідно до галузі.
Очевидно, що кожну нову технологію ми опановуватимемо значно швидше, адже маємо досвід та заручаємось підтримкою попередньо засвоєних новацій. До прикладу, всього через 30 років після появи першого концепту смартфону ми входимо в еру, де екрани гаджетів перестануть бути виключно сенсорними, а сягнуть просторової підтримки. Роль геймченджера пророкують Apple, чиї інвестиції та масове виробництво гаджету з технологією змішаної реальності стануть каталізатором розвитку екосистеми розробників та конкуренції за створення операційних систем з просторовим обчисленням.
Ми ж в Havas Village сповідуємо філософію Meaningful Brands, численні дослідження у рамках якої констатують — 77% брендів можуть завтра зникнути, а користувачі і не помітять. А от бізнеси та бренди, що створюють значимий для споживача досвід — мають значно більші шанси на успіх у висококонкурентному середовищі. Тому далі розглянемо три вектори цифровізації якраз з точки зору підвищення вартісності бренду у житті споживачів.
Створюйте цифрові продукти для вирішення історично проблемних IT-процесів
Зазвичай потужні B2B-рішення розробляють представники великих ентерпрайзів, хто давно виношував велике функціональне бізнес-завдання та дуже розуміє роль своєї інновації в життєдіяльності клієнта.
Серед прикладів, Amazon, що допоміг продавцям своєї платформи закрити один з найбільших болей — якісне зображення у картці товару без професійної фотосесії. Amazon запартнерився з Hexa і надав своїм продавцям доступ до платформи 3D-візуалізації, яка використовує ШІ та допомагає створювати якісне цифрове продуктове зображення в ситуації споживання, 360 огляд товару, віртуальну примірку, контент доповненої реальності.
Або ж Walmart, який вирішив якісно покращити досвід своїх рекламодавців.
Такі цифрові рішення потребують чималих зусиль, але зазвичай значно поліпшують позицію своїх авторів з-поміж конкурентів.
Приборкуйте e-commerce і всі його можливі і неможливі форми
До 2027 року світовий e-commerce сягне $10 трлн, зростаючи вдвічі швидше, ніж фізична роздрібна торгівля. Тому, хоч інтеграція ШІ у додатки з доставкою продуктів, хоч продаж яєць через чат-бот стануть класними MVP для освоєння каналів продажу онлайн. Якщо продукт не можна купити онлайн, для шаленої кількості аудиторії його просто не існує.
Дивимось на космос — Walmart у колаборації з Unity (кросплатформовий розробник відеоігор) інтегрують продажі продуктів з супермаркету у більш ніж 20 ігрових платформ, що точно сприятиме тіснішій зв’язці віртуального і фізичного способів життя споживачів, а також створенню нових каналів монетизації в іграх.
Інтегруйте R&D цифрових продуктів у свою стратегію
R&D підхід може бути капітальним, як наприклад, впровадила його мережа американських супермаркетів Wakefern. Компанія відкрила автономний магазин у бізнес-центрі головного офісу Wakefern. У ньому на співробітниках компанії тестуватимуться технології, нові варіанти обслуговування, апаратного забезпечення та алгоритмів, якими потім компанія збагачуватиме досвід своїх користувачів безпосередньо у супермаркетах.
Ми періодично практикуємо R&D стратегічні сесії з бізнесами, з якими співпрацюємо. Їхня суть у пошуку напрямків розвитку продукту клієнта чи неочевидних ніш розширення бізнесу, щонайперше через користь і закриття досі актуальних чи зовсім свіжих потреб споживачів, що виникли впродовж останніх 2-х років. До таких сесій ми запрошуємо окрім команди зі сторони бізнесу — топ-менеджерів геть інших неконкурентних галузей. По суті — це про залучення різного вартісного досвіду без надінвестицій, на базі якого можуть народитись в тому числі і цифрові рішення.
Цифровізація як така робить будь-який бізнес значно інклюзивнішим та за замовчуванням дозволяє охопити більшість груп населення. Тому навіть за умов економії, стратегічно осмислені цифрові рішення можуть значно підтримати бізнес та відкрити його споживачам.