Зниження викидів від автотранспорту: Черкаський "Азот" випускатиме добавки для двигунів AdBlue

Черкаський «Азот» запускає проєкт з виробництва AdBlue
Черкаський «Азот» запускає проєкт з виробництва AdBlue

Черкаський "Азот", що входить до групи підприємств азотного бізнесу Group DF, розпочав проект із запуску виробництва AdBlue. AdBlue – спеціальна добавка для дизельних двигунів, що використовується для зниження викидів NO (оксид азоту) автомобілями.

Про це повідомляє пресс-служба Group DF.

Очікуваний обсяг виробництва реагенту для підприємства – 10 тисяч тонн на рік.

На даний момент на Черкаському "Азоті" проведено підготовчі роботи для встановлення, монтажу та налагодження обладнання. Виробництво реагенту буде організовано з урахуванням цеху К-4 (раніше випускав кристалічний капролактам).

Обсяг інвестицій буде оголошений після запуску проєкту та включатиме всі необхідні сертифікаційні процедури.

"Ми заходимо на зростаючий, маржинальний, але дуже конкурентний ринок. Завершення всіх підготовчих робіт для запуску проєкту очікується в першій половині 2022 року. Ми націлені на виробництво якісного реагенту відповідно до міжнародних стандартів. Ведуться переговори з Асоціацією автомобільної промисловості Німеччини (VDA), яка розробила цю технологію, про проведення аудиту та видачу ліцензії на використання бренду Ad Blue. По мірі збільшення збуту ми збільшуватимемо обсяг виробництва", – каже голова правління Черкаського "Азоту" Віталій Скляров.

За його словами, збут цієї продукції планується як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.

За оцінками Group DF, обсяг ринку AdBlue та його аналогів в Україні становить близько 35-45 тисяч тонн на рік, при цьому сьогодні понад 60% українського ринку займає імпорт. Черкаський "Азот" згодом зможе забезпечити потреби України в якісному сертифікованому реагенті та поступово витіснить імпортну продукцію.

"AdBlue – це, по суті, водний розчин карбаміду, відповідно його найбільшими виробниками в усьому світі є азотні заводи. Логічно, що в Україні ми матимемо цінову перевагу перед конкурентами. Ми самі є виробниками основної сировини. Також цінова перевага у нас буде на європейському ринку", – каже Віталій Скляров.

Черкаський "Азот" входить до азотного холдингу Ostchem, який є виробником мінеральних добрив в Україні. Основними споживачами реагенту, що виробляється на заводі, стануть власники сільськогосподарського транспорту та спецтехніки, а також вантажних та легкових авто.

"Перед Україною стоїть глобальне завдання зниження викидів від автотранспорту. Поки на наших дорогах ще їздять дизельні автомобілі, ми повинні подбати про зменшення їхнього впливу на екологію та захистити довкілля від шкідливих викидів", – наголошує Віталій Скляров.

AdBlue (інші назви DEF, Diesel Exhaust Fluid, AUS32) – це 32,5% водний розчин карбаміду, що випускається під брендом VDA. Основними споживачами реагенту є автомобілі, спец- та сільськогосподарська техніка. За допомогою спеціального обладнання, вбудованого всередині дизельних автомобілів, реагент упорскують у вихлопну систему для того, щоб скоротити викиди шкідливих речовин в атмосферу. Оснащення автомобільних вихлопних систем екологічним спеціальним обладнанням, в якому використовуються присадки для зменшення вихлопів, передбачено стандартами Євро-5 та Євро-6, що регулюють норми викидів. У вантажні та легкові автомобілі реагент, як правило, доливають під час планового ТО. Автомобілі, що використовують AdBlue, оснащені електронною системою, що не дозволяє працювати без цієї рідини, що унеможливлює обхід норм викидів.

Виробництво AdBlue у світі стандартизоване асоціацією автомобільної промисловості (VDA), яка розробила цю технологію та видає виробникам ліцензії на виробництво реагенту. Наприкінці минулого року Асоціація заявила про нестачу AdBlue у світі через різке зростання цін на газ.

ДОВІДКА

ПрАТ Черкаський "Азот" (Черкаси, Україна) – одне з найбільших українських хімічних підприємств, яке з 2011 року входить до групи підприємств азотного бізнесу Group DF. Основний напрямок роботи підприємства – виробництво мінеральних добрив.

Group DF – диверсифікована міжнародна група компаній, бізнес якої представлений у низці країн Європи та Азії. Зокрема, Group DF – один із найбільших на території Східної Європи інвесторів у газорозподільну, хімічну, титанову та портову галузі. Група також розвиває бізнеси у сферах сільського господарства, медіа. Засновник та власник Group DF – відомий український бізнесмен Дмитро Фірташ.