Експортний e-com: як зручно продавати товари з України

Експортний e-com: як зручно продавати товари з України
Як вийти на найбільший онлайн-майданчик торгівлі хендмейдом і не набити багато гуль, розповідає Катерина Витковська, засновник сайту про Etsy та handmade бізнес Cbiz.club
Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронировать участие

Мода на унікальні товари зроблені вручну, що виготовлені обмеженою партією чи за персональным замовленням, залишаються світовим трендом протягом декількох останніх років. Їх особливо охоче купують в США та Європі. Найбільші рітейлери включають в свій асортимент все більше хенд-мейд товарів. Українські майстри почали активно продавати ці товари, деякі дуже успішно — одягають зірок Голлівуду у вишиванки чи доставляють унікальні закладки для книжок в сотню країн світу. Як почати продавати свої товари на міжнародних ринках, щоб товари купували? З чого почати, який майданчик найкращий для продажу?

Якщо ваша мета продаж товарів зроблених власноруч за кордон, то найпростіший спосіб — створити магазин на одному із інтернет-майданчиків. Це може бути Etsy, ArtFire чи Craft Is Art. Серед них найбільшим та найпопулярнішим майданчиком товарів ручної роботи є Etsy. Він ідеальний для старту міжнародних продажів, бо ви працюєте за 100% передплатою, і для старту не потрібні инвестиції. Тут ви можете виставити на продаж будь-який виготовлений власноруч товар — прикраси, гаманці, одяг, декор, вінтаж та інше або товари для творчості (матеріали, інструменти, майстер класи тощо).

Шанси знайти покупців на цій платформі високі, але й конкуренція також величезна. Та раджу вам все ж спробувати зареєструвати тут магазин, і не лякайтеся збільшення кількості продавців на Etsy.

Українці вже давно і активно продають на цій платформі. Серед найуспішніших — BeautySpot із Кривого Рогу, які мають 34 тисячі проданих жіночих прикрас із епоксидної смоли, Ebooba, магазин із Харкова, що має більше 21 тисяч продажів та MyBookMark, що роблять закладки для книг,  і продають не тільки на Etsy (більше 13 тисяч продажів), а й на Amazon та інших майданчиках. Із тих, хто недавно відкрився — ChaltonStore, що робить друк на емальованих кружках та Bark&Go, що шиє одяг для тварин та має клієнтів в Азії та Австралії. На кожного майстра знайдеться свій покупець, головне правильно і гарно презентувати всій товар.

Зараз цей майданчик нараховує понад 50 млн товарів, близько 2 млн активних продавців, 33 млн активних покупців, кількість яких за минулий рік зросла на 16,8%. Обсяг продаж $3,25 млрд, і 70% покупців із США, більшість жінки. Для порівняння весь ринок України складає лише $2 млрд. Тобто це великий шматок пирога, до якого ми можемо приєднатися. Пропоную покрокову інструкцію, як оформити інтернет-магазин та почати старт продажів на цьому маркетплейсі.

Чому я обрала Etsy і які були помилки?

Як і більшість дівчат, під час декретної відпустки я почала творити, а саме шити аксесуари із тканини — косметички,  клатчі, гаманці,  спочатку дарувала друзям, потім стала продавала на різних ярмарках. Під час Революції  Гідності попит на ці товари упав, на ярмарках в Україні продажів майже не було, і я вирішила продавати на Etsy і відкрила магазин в середині 2014 року й в жовтні був перший продаж. Зараз, коли я знаю як там працювати, не розумію яким дивом мені це вдалося. Бо всі помилки, які можна було зробити, я зробила: відкрила магазин російською, неправильно описувала товар, ставила не ті теги. Хочу розказати про свій досвід і досвід моїх колег, які кроки потрібно зробити, щоб продавати на Etsy, і чого не робити та як зробити так, щоб ваш магазин знайшла американська аудиторія.

Особливості продажу на Etsy

Якщо випродаєте хендмейд, потрібно створити певну атмосферу в магазині через фото, яскравий великий банер. Має бути не тільки технічний опис товару — колір, розмір та інше, тут краще працює опис, що продає через емоцію. І ще, чим більше товарів у вашому магазині, тим кращі продажі. Для початку потрібно викластияк мінімум 10 товарів і кожного дня додавати по 1-2 товари, бо Etsy вивчає магазини і краще реагує, коли в магазині є активність. Із досвіду досвідчених майстрів — гарні продажі починаються, коли товарів буде більше 100, але це залежить від виду товарів.

Як підготоватися до запуску магазину?

На Etsy більш успішні вузькоспеціалізовані магазини під певну аудиторію. Визначіться, які товари ви будете продавати, підготуйте якісні фото (краще 10 фото на кожен товар) та зробіть фото майстра та творчого процесу для розділу про магазин. Не рекомендую реєструвати магазин без товарів. Його можуть заблокувати, підозрюючи вас у шахрайстві. Із досвіду, ця платформа дає фору новим магазинам, просуває товари вище в пошуку, звичайно, якщо в магазині заповнені всі розділи, і є товари. Якщо все правильно зроблено, то відразу починаються продажі.

Умови роботи

Etsy — це однин із майданчиків, на якій не потрібні кошти для старту магазину. Якщо зареєструвати магазин по реферальному посиланню, то перші 40 товарів ви зможете виставити безкоштовно. В подальшому розміщення однієї одиниці товару на цьому сайті коштує 0.2$. Крім цього, продавець платить маркетплейсу 3,5% від продажу кожної речі, доставка не входить у вартість товару і не враховується при нарахуванні комісії. Можна також замовити додаткові послуги — рекламу і просування своїх товарів.

Як зареєструвати магазин та чи варто відновлювати раніше зареєстрований магазин?

  1. Зареєструвати особистий акаунт (не рекомендую через facebook і google, краще через e-mail), обов'язково підтвердити реєстрацію через посилання, що прийшло на пошту (це буде підтвердження, що ви з України).
  2. Реєструємо магазин — спочатку обираємо його назву (рекомендую: назва вашого бренду+ назва товару, що продається в магазині).
  3. Заповнюємо товар – зазвичай пропонує заповнити 10 товарів, рекомендую зробити хоча б один з фото.
  4. Вибрати спосіб прийому оплат за свої товари. Для України це має бути PayPal, та прописати e-mail адресу фінансової компанії, яка співпрацює з PayPal , і через послуги якої ви будете отримувати оплату за товар.  
  5. Внести реквізити платіжної картки для розрахунків із платформою Еtsy.

Відтепер технічно магазин відкритий.

Якщо ви давно зареєстрували магазин, ним не користуєтеся та не маєте продажів, краще його закрити, бо він викликає недовіру у покупців через відсутність активності тривалий час.

Що потрібно заповнити на сторінці магазину?

  1. У Shop title вписати ключові фрази, за якими сторінку можна знайти. Це важливо для пошукової оптимізації.
  2. Секції в магазині, які при пошуку товарів сприймаються як ключові слова.

    4. Shop members – учасники команди магазину.

  1. Політика магазину.

Далі заповнити всі інші розділи. Також є можливість додати акаунти в соцмережах, посилання на сайт магазину, блог.

Прийом оплати

Це 100% передплата і додатково оплачується вартість доставки. Важлива особливість — для майстрів з України на самій платформі Etsy доступний тільки один спосіб прийому оплати PayPal. Країною оплати краще не ставити іншу країну, бо в правилах цієї платформи має співпадати країна реєстрації товару, країна відправки і країна отримання платежу. За порушення цієї норми ваш магазин можуть заблокувати. Це може відбутися і в разі, якщо не оплатити вчасно рахунки за послуги Etsy. За місяць платформа консолідує всі платежі, що ви повинні сплатити Etsy, і на початку наступного потрібно внести плату за ці послуги.

Особливості роботи з PayPal

Через те, що PayPal не пераховує напряму кошти українським продавцям в Україні, українські майстри можуть отримати оплату тільки через фінансової компанії, які співпрацюють з PayPal. Ми працюємо із двома офіційними представниками  - Seller-online та WesternBid.

Доставка

Переважна більшість наших клієнтів не готові платити великі кошти за доставку, і серед служб доставки ми переважно надсилаємо свої вироби через пошту. Вона має широку географію відправлень — надсилає посилки в усі країни світу. Як правило, якщо товар вагою до 2 кг (враховується фізична вага),  всі експортери використовують економічну доставку — дрібний пакет.  Зараз вона почала давати для українських підприємців додаткові знижки та бонуси за кількість відправлених дрібних пакетів через зручний особистий кабінет . Інколи все ж доставляємо товари службами експрес-доставки DHL, EMS, FedEx, коли клієнту потрібно у короткі строки отримати посилку, і йому не важлива вартість доставки.