НБУ курс:

USD

41,53

--0,01

EUR

44,98

--0,02

Наличный курс:

USD

41,65

41,55

EUR

45,35

45,16

ЛавГав: без собачого лайна на вулицях та в голові

Дмитро Федоренко засновник проекту «ЛавГав». Фото: Алена Владико
Дмитро Федоренко засновник проекту «ЛавГав». Фото: Алена Владико
Одна з ознак цивілізованого суспільства — сміливість поводитися відповідально навіть у неприємних ситуаціях. Органічні відходи від тварин у містах для Європи більше не проблема. У нас "ЛавГав" узяв курс на Європу через чисті українські подвір’я.
Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронировать участие

І зійшов сніг…

"А Діма займається лайном собачим", — так можна сказати про Дмитра Федоренка, соціального підприємця, засновника агенції Seventeam, проекту "Мурахи" та онлайн-медіа "Наш Київ". У 2015 році він нетривіально переосмислив здобутки Революції Гідності: одного весняного дня, коли сніг танув під теплим сонцем, Дмитро вийшов на подвір"я багатоповерхового будинку, у якому жив, і подумав: як же тут засрано. "Я зрозумів, що поки ми стоїмо по коліна у лайні, ні про яку Європу не варто й думати", — ділиться Дмитро.  

Тоді він примотав до стовпа звичайний пластиковий пакет, який заповнив іншими пакетами, з повідомленням, що їх можна використовувати для прибирання за собаками. До кінця дня пакети закінчилися, а наступного ранку там з"явилися нові, а поклав їх туди вже не Дмитро. "Тоді я усвідомив, що це можна розвивати, це буде моїм проектом. Хтось поклав ті пакети, а отже, у мене з"явилися однодумці — це дуже драйвило", — розповідає Дмитро про старт проекту "ЛавГав", який розвиває у містах культуру прибирання за собаками.

У чому сталість бізнес-рішення? Створення для широкого ринку високорентабельного продукту (смітники "Собача вбиральня" і біопакети для прибирання за собаками), що просуває соціальний аспект через основний інтерес власників собак — бути красивими власниками. Є можливість створити додатковий напрям бізнесу, пов"язаний із переробленням відходів життєдіяльності тварин.

Про цю натхненну історію Дмитро написав у Facebook, однак зіткнувся з нерозумінням та негативом. У коментарях писали, мовляв невідомо, що засмічує середовище гірше — лайно чи пластикові пакети. Це мотивувало Дмитра діяти рішуче: він знайшов однодумців, які працюють над проектом і досі. Першими "співробітниками" стали його друг Андрій Пікалов та голова ГО "Наш Київ" Катерина Алимова. Разом вони вивчили аналогічні проекти у США та Польщі і почали розробляти перші смітники "Собача вбиральня". Виготовити саму конструкцію допоміг однокласник Дмитра, якого той зустрів випадково і який займався металоконструкціями. У межах експерименту першу партію з п"яти "вбиралень" розташували по Києву. Дозволу на це не питали.

"Мені було плювати, тому що ми діяли в інтересах міста. Якби адміністрації щось не сподобалося і вона наказала б їх демонтувати, ми через партнерські медіа зробили б цей факт відомим, а це створило б для влади більшу проблему. Звісно, зараз ми працюємо масштабніше і намагаємося домовлятися", — розказую Дмитро. У місцях, де встановили перші "вбиральні", кількість власників, які прибирали за своїми собаками, збільшилася з майже нуля до 50%.   

   

Видео: Диана Коложяжная  

Від класичних "Собачих вбиралень" до відповідальної поведінки

Ці перші конструкції ще можна зустріти у Києві, але вони вже раритет. Відтоді дизайн змінювався кілька разів, а портфель продукції збільшився. Окрім класичних "Собачих вбиралень" з контейнером для сміття, розробили спеціальну конструкцію без смітника для місць, у яких не можна викидати відходи, та "прищіпку" з пакетами, яку підвішують у під"їздах. Також є індивідуальний контейнер з пакетами, що виглядає як брелок.

І, звісно, самі пакети. Уже під час виготовлення другої партії "вбиралень" у "ЛавГав" зрозуміли, що проект не лише про чисті подвір"я, але й про екологічний спосіб життя. Нові пакети почали виготовляти з біодеградуючого полімеру, який за три роки у природі розкладається на полімерний пил. Наразі це оптимальне співвідношення ціни та альтернативності звичайним пакетам.

Читайте про переможців конкурсу СТАЛО і голосуйте за кращих на сторінці рейтингу 

Щороку компанія продає 300+ конструкцій і 150 тис. пакетів щомісяця. Виробництва розташовані у Дніпропетровській та Київській областях на приватних підприємствах. Клієнти — це забудовники та управляючі компанії, які одразу дбають про весь спектр послуг у новому житловому комплексі, комунальні підприємства та приватні особи. Найактивніше прибирають лайно за собаками в Одесі, Львові та Києві, збільшилася кількість замовлень із Харкова та Дніпра. Як оцінюють у "ЛавГав", у Києві сьогодні прибирають 15-20% власників собак, у межах України — приблизно 5%. 

Органічне зростання та зміни

На початковому етапі проекту думали і про перероблення продуктів життєдіяльності собак в органічні добрива. За три роки ідея не втратила своєї актуальності, у ній зацікавлені і комунальники. Головні перешкоди — недостатні для промислового масштабу об"єми відходів та потреба у сортувальній станції, адже містяни сприймають "Собачі вбиральні" як смітники і викидають туди не лише органічні відходи.

Зараз у планах "ЛавГав" кілька задумів. Стратегічний бізнесовий — залучити до партнерства дистрибуційні компанії, що допомогло б швидше масштабуватися у межах України. Стратегічний соціальний — передати проект державі, адже саме вона мала б займатися благоустроєм міста. Тактичний — випустити до президентських виборів два типи пакетів для прибирання із зображеннями агіток основних кандидатів і влаштувати справжнє народне голосування.

  Не пропустите самые важные новости и интересную аналитику. Подпишитесь на Delo.ua в Telegram