Під час війни майже третина українських підприємств працює на закордонних ринках - дослідження

Під час війни майже третина українських підприємств працює на закордонних ринках - дослідження

Під час повномасштабної війни 28% працюючих підприємців в Україні реалізують свою продукцію на зовнішніх ринках. З них 16% розпочали закордонні продажі до війни, 12% – після її початку. 21% працюючих МСБ планують розширювати географію продажів у майбутньому. 

Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронювати участь

Про це свідчать дані дослідження платіжної системи Mastercard.

З'ясувалося, що українські підприємці найбільше продають свої товари та послуги на ринках США (30%), Польщі (27%), Німеччини (13%), Великої Британії (10%), Литви (10%) та Канади (10%). Серед найбільш пріоритетних ринків, які український бізнес розглядає для подальшого розширення географії продажів, – Польща (61%), Болгарія (13%), Велика Британія (13%), Італія (11%) та Молдова (11%).

Найчастіше малому та середньому бізнесу заважають вийти на іноземні ринки такі фактори: нестача фінансових ресурсів (29%), профільних знань (27%) та брак виробничих потужностей (12%).

У рамках дослідження Mastercar, підприємці виділили IT-послуги (49%) як найбільш перспективний "бестселер" України у світі, що матиме найбільший попит на міжнародній арені. Попитом також буде користуватися український дизайнерський одяг (28%), крафтові продукти (26%) та прикраси, у тому числі ювелірні (23%).

Зазначимо, що в середині країни з 24 лютого компанії розпочали активно переносити роботу в західні регіон країни. Для цього Кабмін розпочав відповідну програму релокації. Більшість компаній перемістили свої потужності до Львівської (24,6% релокованих підприємств), Закарпатської (16,1%) та Чернівецької (11,4%) областей.