- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Яку практичну користь отримує бізнес від розвитку особистого бренду його власника
До 48 років мене не було в соціальних мережах. Тоді я був глибоко занурений в операційне управління моєю машинобудівною компанією Pet Technologies та щиро вважав, що соціальні мережі – це безглузда втрата часу.
Зараз мені 53 роки, на мою сторінку в Instagram підписано майже 55 000 людей, а деякі відео в TikTok набирають понад мільйон переглядів. Напевне, не проходить і дня, щоб я не публікував новий контент в соцмережах, та місяця без офлайн виступів перед аудиторією підприємців.
Що сталося за ці п’ять років?
Я вийшов з операційки, і щоб не втрачати тонус та мотивацію, зайнявся творчістю і розвитком особистого бренду. Якщо спочатку мені, олдскульному підприємцю-виробничнику, це заняття здавалося тимчасовою забавкою, то десь за рік-два я добре усвідомив, яку користь воно дає і мені, і моєму бізнесу. Тепер я ставлюся до розвитку особистого бренду, як до повноцінного проєкту.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaНа сьогодні особистий бренд — це моя основна зайнятість. На неї я витрачаю від двох до шести годин щоденно. З чого вона складається? Особистий бренд — це виступи та підготовка до виступів, робота з командою, фотосесії, написання книг та колонок. До того ж багато часу витрачається на те, щоб тримати руку на пульсі трендів в соціальних мережах.
Як оцінити його ефективність? Уподобайки, підписники та перегляди для мене – все це важливо для мене. Але не менш важливою є і практична користь. У чому вона полягає? Поясню.
Публічна активність робить тебе цікавим для тих, хто цікавий тобі
Навіщо нам бізнес? Перш за все, звичайно, для досягнення матеріального добробуту та бажаного способу життя. Однак гроші – це лише одна сторона медалі. Важливим є оточення, до якого ми прагнемо свідомо чи несвідомо, та в якому опиняємося, досягнувши певного рівня добробуту. Зрештою, гроші стають лише «базовою комплектацією», пропуском у бажане коло людей. Основна ж мотивація до руху та розвитку — прийняття, визнання тебе цими людьми, і якість вашого спілкування.
Оточення, на моє переконання, відображає рівень та динаміку розвитку людини. Якщо вона застрягає надовго у певному колі, значить руху немає, значить людина не цікава оточенню іншого рівня.
Що таке оточення іншого рівня? В першу чергу – це інші горизонти, якість ідей, цілей, інший масштаб мислення. Завдяки трансформації мого оточення за останні роки я під іншим кутом подивився на свій бізнес та побачив багато нових можливостей для розвитку всередині компанії, які раніше були для мене неочевидними.
Оточення віддзеркалює те, що людина транслює у світ. Якщо вона не транслює нічого нового, тоді, природно, тупцює на місці. Розвиток особистого бренду передбачає дуже глибоку і складну роботу над собою. Це безперервне самовдосконалення – як зовнішнє, так і внутрішнє. Яким би успішним не був мій завод, сидіння в операційці, проходження день у день цехами та пережовування цифр на нарадах не дозволили б мені розширити власні ментальні кордони так, як це зробили творчість і публічність.
Для того, щоб «прочитати» і прийняти нову людину, оточенню потрібен певний час. Наявність активних соціальних мереж та розвинутого особистого бренду пришвидшує процес, адже достатньо пару хвилин переглянути соцмережі, щоб зрозуміти, наскільки цікава ця людина та близька за цінностями та світоглядом.
Підвищується якість внутрішньої комунікації з командою
До того, як вийти в публічність, у мене був страх виступати перед аудиторією, в тому числі – перед співробітниками заводу. Втім для керівника, лідера це дуже важливо: комунікувати з командою, надихати людей не лише словами, але й своєю енергією. Особливо під час кризи, в турбулентні часи. Чим легше та вдаліше він може донести інформацію, тим ефективніше його управління. Я розумів все це, проте кожна промова давалася мені через муки, довгу підготовку з дихальними практиками та присіданнями.
Постійна публічна активність протягом останніх п’яти років, практика щоденного запису відео для соцмереж, виступи зі сцени роблять свою справу. Від страху не залишилося і сліду. Зараз я спілкуюся з працівниками моєї компанії легко, природно, щиро і, кажуть, вмію надихати. Для того, щоб мати гарний вигляд на сцені чи в кадрі, я багато працював над голосом, дикцією, паузами та іншими складниками ораторського мистецтва. Зараз це допомагає мені надихати та підтримувати моїх людей, краще і переконливіше доносити свої думки, об’єднувати людей довкола бізнес-цілей.
Зростає ефективність зовнішньої комунікації
Той же принцип працює й у зовнішній комунікації – з постачальниками, покупцями, партнерами, кредиторами. Досвід та навички, прокачані в соціальних мережах, допомагають бути більш розслабленим та переконливим під час переговорів. Разом з твоїм брендом росте і бренд компанії, ти підтягуєш його за собою. Завдяки моїй публічній активності, компанія, яка раніше була мало відомою загалу, стала частіше звучати, в тому числі серед потенційних покупців і кредиторів. Я часто повторюю: за особою юридичною завжди стоїть особа фізична. Це особливо актуально для наших реалій. Цінності, переконання та репутація власника безпосередньо відображаються на компанії. У свідомості людей власник та його компанія нероздільні, це єдине ціле.
На розвиток особистого бренду я витрачаю кілька мільйонів гривень на рік. Можу сказати, що мої інвестиції в особистий бренд вже окупилися, якщо тільки порахувати вартість контрактів на покупку нашого обладнання, де у прийнятті рішення сила мого бренду зіграла ключову роль.
Ще я помітив, що майже всі серйозні інституції, наприклад, банки, паралельно з вивченням інформації про компанію, вивчають мої сторінки в соцмережах. Кілька разів на переговорах в банку була цікава ситуація. Приходжу, починаю щось розповідати, а мені відповідають: Олександре, ми про вас знаємо, б на вас підписані. Особисто мені це дуже полегшує комунікацію.
Залучення нових закордонних контрактів
Мій досвід побудови особистого бренду підсвіти мені важливу річ: головне — показувати просте, реальне життя, без фільтрів та реклами. Не потрібно створювати видимість успіху, важливо показувати звичайні моменти: ось ти встав, пройшовся, щось записав. Просте життя викликає довіру, адже люди бачать не лише свята, але й будні.
Я переніс цей підхід на компанію: закликав наших комунікаційників показувати буденне життя компанії. Тут хлопці крутять щось в цеху, тут у них перекур, а тут ми відвантажуємо готовий виріб. Ми почали публікувати такі матеріали в соцмережах, в LinkedIn та Facebook. Через три місяці у нас з'явився клієнт з Перу. Він був здивований: "Так ви справді працюєте? У вас же війна!". Він купив у нас машину – її продала правда без прикрас. Зараз вона виявилася важливішою, за красу та естетику.
Я б не зрозумів цієї глибинної суті, якби не почав розвивати свій особистий бренд. Раніше все зводилося до стандартних шаблонів: красивий ролик, звіти про досягнення, показний успіх. А тепер ми просто показуємо будні. Просте життя заводу викликає довіру.
Особистий бренд дозволяє краще зрозуміти себе та свої цілі
Особистий бренд — це не лише про створення публічного образу, але й про глибоке дослідження себе. Коли ти починаєш розвивати свій бренд, розкриваєш свої різні сторони своєї натури та демонструєш їх світу. І далеко не завжди те, що тобі здається важливим чи цікавим у собі, приваблює інших. Часто виходить навпаки: ти можеш вважати своєю фішкою те, що ти глибокий і розумний, а людям більше подобається твоя відкритість або легкість.
Розвиток особистого бренду допомагає зосередитися на собі, краще зрозуміти, хто ти насправді. Це можна порівняти з духовним розвитком. Особистий бренд — це постійна робота над собою, яка вимагає зусиль і саморефлексії. І я можу точно сказати, що ніколи не працював над собою так багато, як протягом цих п’яти років. Жартома я часто повторюю: так багато, як тепер, я не працював навіть тоді, коли працював.