В очікуванні повернення акцизу на гурти оптовики знизять активність торгів

Фото: Вepositphotos

Постачання палива в Україну продовжує зростати, а ціни падати. Однак після того, як Кабмін ініціював повернення акцизів на паливо, обсяг поставок може знизитися, а падіння цін зупинитися. З іншого боку оптовики, можуть спробувати завезти якнайбільше безакцизного ресурсу "про запас" і таким чином обвалити ринок.

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

За словами аналітика галузевого видання "НафтоРинок" Олександра Сиренка, минулого тижня (8-14 серпня) постачання палива в Україні продовжували зростати, що сприяло падінню цін на всі види палива як в опті, так і в роздріб.

При цьому експерт зазначає, що ринок починає реагувати на новини про те, що Кабмін ініціював запровадження акцизу в 100 євро на всі види палива.

"Трейдери зараз можуть спробувати завести багато палива на користь до введення ціни, очікуючи додатково заробити на різниці акцизу в 100 євро. Однак ринок і так у профіциті, і в сукупності такий тренд може призвести до того, що палива завезуть занадто багато і ціна на тонну палива впаде нижче ніж 100. Тому чим швидше парламент проголосує за введення акцизу, тим краще буде для ринку», — каже Сіренко.

При цьому Сіренко вважає, що падіння цін на ринку призупинитись поки не стане дата введення акцизів.

У свою чергу, засновник групи "Прайм" Дмитро Леушкін каже, що інформація про введення акцизів спонукає трейдерів призупинити торги, оскільки в умовах можливого підвищення ціни вигідніше тримати ресурс, а не продавати його.

"Ринок очікує, що акциз введуть з 1 вересня і багато хто вирішив притримати ресурс, оскільки акциз додасть до ціни 4,5 грн/л, а це близько 10% до рентабельності. Тому гравці ринку зменшуватимуть пропозицію, а це потягне за собою ціни в опті". "Я думаю, що до підвищення ціни на 4,5 грн/л ми йтимемо поетапно", - каже Леушкін.

При цьому він зазначає, що ті імпортери, які не мають АЗС, продовжуватимуть постачати паливо в країну і зливати його на АЗС. Решта у кого є ресурс зберігання у вигляді власних АЗС максимум робити запаси.

"Однак зараз далеко не у всіх є можливість завезти багато палива на користь. Зберігати паливо на нафтобазах, як і раніше, не можна, а кредитне плече є тільки у великих національних операторів АЗС", - говорить бізнесмен.

Нагадаємо, Прем'єр-міністр Денис Шмігаль 14 серпня зареєстрував у Верховній Раді законопроект "Про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку .

Законопроектом Кабмін пропонує замість нульової ставки акцизу встановити акциз "100 євро за 1000 літрів" для всіх видів палива: на бензини моторні, важкі дистиляти та інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан.