НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Нові умови ринку праці: як Nestlé створює можливості працевлаштування для українців

Компанія Nestlé працює в Україні вже 30 років. А у світі – майже півтора століття. Але як і для кожного бізнесу повномасштабне вторгнення в Україну стало великим викликом. Ми вийшли на новий рівень відповідальності за понад 5500 українських співробітників. Крім того, виробництво потребувало розширення найму або тимчасової заміни тих, хто вступив до лав ЗСУ.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

HR-команда Nestlé в Україні оперативно сформувала відповідь на потреби тисяч наявних та сотень потенційних співробітників. За понад два роки наші HR-ініціативи допомогли зберегти фізичне та ментальне здоров’я команди та інвестувати у створення нових робочих місць, повернути до цивільного життя ветеранів ЗСУ та отримати перші робочі навички українській молоді. За ці досягнення ми отримали нагороду в номінації "Найкращий антикризовий HR-менеджмент" на цьогорічному HR Wisdom Summit. Зараз уже можна стверджувати, що наші ідеї спрацювали. Але у 2022 році ми лише починали прокладати цей шлях. Тож, як Nestlé відповіла на виклики українського ринку праці під час війни?

Оперативна адаптація до нових умов

Основна складність на початку повномасштабної війни була очевидною: ми мали надати безпеку та підтримку нашим працівникам по всій Україні. Для цього ми запустили окрему програму "Ukraine, WeCare", яка складається з трьох етапів. Перш за все Nestlé організувала евакуацію працівників з небезпечних зон та релокацію. Далі ми розуміли, що людям необхідно почуватися також фінансово захищеними. Тому компанія авансовано виплатила заробітну плату та річну премію, а також надала спеціальні виплати для облаштування побуту і комфортної роботи. Заробітну плату було збережено і для співробітників, що доєднались до лав ЗСУ. Третім етапом разом з платформою "Розумію" ми організували психологічну підтримку. Понад 3 тисячі працівників вже скористалися цією можливістю. Від початку війни Nestlé інвестувала у програму "Ukraine, WeCare" понад 450 млн грн.

Реінтеграція ветеранів

Дуже швидко стало зрозуміло, що ландшафт ринку праці в Україні значно змінився. І на це також потрібно було реагувати. З фронту почали повертатися перші ветерани та ветеранки, які відчували деякі складнощі із поверненням до цивільного життя. Відповіддю нашої компанії на цю ситуацію стала програма інклюзивності на робочому місці. Ініціатива передбачає підтримку ветеранів, ветеранок та членів їх сімей. Так, для співробітників Nestlé в Україні проводяться вебінари та тренінги, присвячені ветеранському досвіду. Це допомагає зрозуміти виклики та процес адаптації ветеранів, збудувати коректне спілкування та командну роботу. Разом із ветеранами та ветеранками ми розробили Протоколи спілкування та реакцій на стресові ситуації при взаємодіях з ветеранами. Це конкретний набір рекомендацій та прикладів продуктивної поведінки, а також кроки для реагування на певні виклики та стресові фактори. Частиною програми інклюзивності також є найм нових працівників з досвідом служби у ЗСУ. Для них доступні можливості навчання, перекваліфікації та менторства. Ветерани та ветеранки отримують додаткові дні відпустки та розширене медичне страхування.

Іншим аспектом нового ринку праці України став брак компетенцій при спілкуванні з ветеранами. Як рішення Nestlé запустила програму "Лідерство у воєнний час". Програма надає керівникам усіх рівнів необхідні навички для ефективного управління командами під час війни та післявоєнного періоду. Перший етап навчання завершився у квітні 2024 року, випускниками програми стали 300 керівників.

Пошук молодих талантів

Але ми опікувались не тільки ветеранами. HR-команда Nestlé в Україні досить швидко побачила ще одну нагальну потребу – нестачу робочих місць для української молоді. Вже понад 10 років ми реалізовуємо соціальну ініціативу Nestlé Needs YOUth, яка спрямована на розширення економічних можливостей для молоді. І ми продовжили це робити під час війни. Компанія зобов’язалась працевлаштувати та взяти на стажування 630 молодих українців до кінця наступного року. Також Nestlé оновила програму підтримки української молоді за кордоном, забезпечуючи можливості для першого робочого досвіду та набуття професійних навичок. У 2022 і 2023 роках було реалізовано 34 стажування в 22 країнах, і 12 стажерів вже приєдналися до міжнародних команд. Ми справді пишаємось цим результатом.

Хочу відзначити, що під час війни Nestlé в Україні не припиняла працевлаштовувати людей. З початку вторгнення ми взяли на роботу понад 1200 людей. Також, Nestlé будує нову фабрику на Волині, де також зможе працевлаштувати сотні українців. Тож, робота не припиняється, а наші кроки щодо адаптації до сучасного ринку праці в Україні дають результати.

Що далі?

Далі – масштабування ініціатив. У найближчій перспективі ми плануємо продовжувати залучення нових працівників з досвідом служби в Збройних Силах та їхній професійний розвиток. Вже почалась робота над новим, більш стратегічним напрямком програми, який виходить за межі компанії Nestlé. Він має на меті об’єднати різні компанії для створення альянсу підтримки ветеранів.

Програма "Лідерство у воєнний час" також масштабується. Наша ціль – навчити 1000 керівників всіх рівнів та локацій Nestlé в Україні та всього об’єднаного ринку Південно-Східної Європи. Це значно спростить співпрацю з ветеранами і ветеранками, а ще надасть інструменти для адаптивного лідерства у новому робочому середовищі.

На завершення хочу сказати, що весь цей шлях було пройдено не за один день. На початку жодних думок про те, що наша команда отримає відзнаку за антикризовий HR-менеджмент, не було. Були люди, яким потрібна була допомога. І були люди, які могли допомогти і зробили це.