Від початку війни залишаються закритими лише 9,3% торговельних точок по всій Україні, - дослідження

Від початку війни залишаються закритими лише 9,3% торговельних точок по всій Україні, - дослідження
Зруйнований супермаркет у Київській області. Фото: Delo.ua

За даними Асоціації рітейлерів України, торговельна галузь відновила роботу майже на 100%. 

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

Про це свідчать дані дослідження Асоціації рітейлерів України щодо кількості діючих та закритих внаслідок війни магазинів, яке щомісячно проводиться серед більше ніж 90 компаній-членів асоціації.

Так, за останні три місяці цей показник зменшився майже на 3%, а у порівнянні з березнем, коли у зв’язку з повномасштабним вторгненням закрилась майже третина торговельних точок, – на 20,1%.

Результати останнього опитування, проведеного 20 листопада 2022 року, свідчать, що зараз працює 14 892 торговельних точок, або 90,7% від довоєнного періоду, коли загальна кількість торговельних об’єктів рітейлу складала 16 415.

Відповідно, наразі закритих об’єктів – 9,3%. Це на 3% менше, ніж три місяці тому, але порівняно із березнем, коли не працювала майже третина торгових точок (29%), динаміка відновлення склала +20,1%.

Позитивний тренд на відновлення почався вже з квітня 2022 року і продовжується дотепер, хоча зараз цей процес відбувається значно повільніше.

За 9 місяців війни майже до довоєнного рівня відновилась робота аптечного рітейлу (наразі працює 99% торговельних точок), продуктового рітейлу (працюють 92,9% об’єктів торгівлі) та мереж АЗК (працює 92,9% торговельних точок опитуваних компаній).

На кінець листопада 2022 року найменш відновленими сферами є торгівля ювелірними виробами (працює 69% торговельних точок від довоєнного рівня), торгівля побутовою технікою та електронікою (83% діючих торговельних точок) та будівельними матеріалами (відкрито 83% магазинів).

Нагадаємо, що раніше в інтерв'ю Delo.ua Country Manager JYSK в Україні Євген Іваниця розповів про попит та ціни на товари для дому, купівельну спроможність українців під час війни та підтримку вітчизняного виробника