- Категорія
- Транспорт
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Наглядову раду "Укрзалізниці" очолив виходець з Deutsche Bahn, його заступником став Лещенко
Наглядова рада "Укрзалізниці" на першому засіданні у новому складі 2 лютого обрала своїм головою Гепарда Хафера, а заступником голови - Сергія Лещенка.
Про це йдеться у повідомленні Міністерства інфраструктури. На засіданні був присутній і міністр Олександр Кубраков, який зазначив, що початок роботи нової наглядової ради УЗ є важливим етапом реформи корпоративного управління.
"З самого початку наша команда заявляла про необхідність дотримання принципів OECD, налагодження ефективної роботи правління та наглядової ради... Упевнений, що експертиза кожного члена наглядової ради – у залізничній галузі, сфері перевезень, фінансах, реформах допоможе нам налагодити конструктивну роботу та швидше досягти поставлених цілей", - прокоментував він.
За словами голови відомства, пріоритетом для президента, уряду та самого міністерства на сьогодні є трансформація пасажирських перевезень, масштабне оновлення інфраструктури в рамках "Великого будівництва" та забезпечення ефективних вантажних перевезень. Наступного разу, як повідомляє міністерство, наглядова рада залізниці збереться наприкінці лютого.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaНагадаємо, що новий склад наглядової ради УЗ Кабінет міністрів затвердив 29 грудня. Зокрема, незалежними членами було призначено колишнього керівника (2013-2019) Deutsche Bahn Engineering & Consulting Гепарда Хафера; голову наглядової ради Lincoln International та колишнього фіндиректора Deutsche Bahn Александра Долла; колишнього главу "Польських державних залізниць" (2012-2015) Якуба Карновського (він також входить до наглядової ради "Укрпошти") та директора економічних програм "Українського інституту майбутнього" Анатолія Амеліна.
У свою чергу представниками держави в наглядову раду УЗ були затверджені, крім Лещенка, Давид Ломджарія та Сергій Москаленко.
До цього наглядова рада не працювала з кінця вересня 2021 року після звільнення чотирьох своїх членів, включаючи Лещенка, через закінчення терміну дії їхніх контрактів. Зазначимо при цьому, що Лещенко у своїй оновленій декларації про доходи вказав, що заробив у 2021 році на посаді члена наглядової ради УЗ 3,56 млн грн, а всього вказав близько 6 млн грн доходу.
Зазначимо, що колишні представники німецької залізниці потрапили до наглядової ради УЗ не випадково. Нагадаємо, що ще на початку 2020 року тодішній український прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив про намір України передати УЗ в управління Deutsche Bahn на 10 років. У самій УЗ спочатку заявили, що не були в курсі цієї ідеї.
Тим не менш, 5 лютого 2020 року УЗ, Deutsche Bahn та її підрозділ DB Engineering & Consulting підписали меморандум про взаєморозуміння і стратегічне партнерство, в якому йдеться про надання німецькою стороною "управлінської та/або технічної підтримки".
Однак після зміни уряду наприкінці квітня 2020 року міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що "Укрзалізниця" призупинила співпрацю з німецьким залізничним оператором. Наприкінці вересня 2020 року тодішній голова правління українського залізничного монополіста Володимир Жмак заявив, що в УЗ не бачать можливості та сенсу залучати до співпраці будь-яких іноземних фахівців, у тому числі DB.
Проте за нового керівництва УЗ та Мінінфраструктури у 2021 році ситуація знову змінилася. Наприкінці серпня 2021 року УЗ та DB Engineering & Consulting уклали договір про консалтинг у сфері пасажирських перевезень.
В УЗ заявили, що консалтинг є першим етапом співпраці, який буде втілений до кінця 2021 року і після завершення якого буде залучено команду менеджерів Deutsche Bahn для безпосереднього операційного управління пасажирськими перевезеннями.