У Державіаслужбі вирішили спростити Авіаційні правила України

Оновлення регуляторних норм для малої авіації також передбачено у рамках євроінтеграційних процесів
З прийняттям нової редакції правил пілотам достатньо буде подати лише одну заявку на виконання польоту в Украероцентр. Фото: Pixabay

Державіаслужба (ДАСУ) розробила нову редакцію Авіаційних правил України. Як повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури, нова версія передбачає суттєву лібералізацію умов виконання польотів авіації загального призначення та умов виконання авіаційних робіт.

За інформацією міністерства, згідно з чинною редакцією Авіаційних правил від 2005 року необхідно отримати два дозволи на виконання польотів – від Державіаслужби та Украероцентру.

З прийняттям нової редакції правил пілотам достатньо буде подати лише одну заявку на виконання польоту в Украероцентр. Така можливість матимуть пілоти, які мають відповідну ліцензію, страховку та документ, що підтверджує льотну придатність літака.

У Мінінфраструктурі зазначають, що якісне оновлення регуляторних норм для малої авіації також передбачено у рамках євроінтеграційних процесів.

"Україна повинна імплементувати законодавство Європейського Союзу в галузі малої авіації, зокрема, йдеться про впровадження правил, сертифікатів та Регламенту ЄС", – йдеться у повідомленні.

Нові "Правила надання дозволів на виліт цивільного повітряного судна з аеродрому України, приліт повітряного судна до аеродрому України або на проліт територією України" були розроблені у відповідь на ініціативу ГО "Авіація загального призначення України" – найбільшого в Україні об'єднання пілотів та власників літаків малої авіації.

Під час розробки документа фахівці Державіаслужби врахували побажання активних учасників ринку малої авіації та громадських об'єднань. Над проєктом правил працювали представники Громадської ради при ДАСУ, зокрема відомі авіаконструктори та пілоти.

Проєкт правил опубліковано для громадського обговорення на сайті Державіаслужби у п'ятницю, 28 січня. Усі зацікавлені сторони можуть надсилати свої коментарі, зауваження та пропозиції до проекту правил на адресу ДАСУ.

До авіації загального призначення (або малої авіації) відносяться повітряні судна злітною масою до 5,7 тисячі кг. В Україні зараз налічується 38 аеродромів, 475 літаків та 994 пілотів малої авіації, що є недостатнім показником для держави з такою площею та кількістю населення, як в України.

Проте за останні 2 роки кількість виданих свідоцтв приватного пілота зросла у 3 рази, а кількість польотів у 1,5 раза. Нині в авіашколах навчається понад 500 нових пілотів.

У листопаді 2021 року на форумі "Велике будівництво: Авіація. Туризм" було представлено плани Міністерства розвитку малої авіації. Йдеться про лібералізацію регуляторних процесів, відновлення злітно-посадкових смуг та аеродромів, залучення інвестицій у галузь, зокрема у рамках державно-приватного партнерства.

Нагадаємо, в Україні ухвалили закон, яким удосконалено порядок розробки, прийняття та впровадження авіаційних правил.