НБУ курс:

USD

41,18

--0,02

EUR

45,24

+0,02

Готівковий курс:

USD

41,45

41,40

EUR

45,70

45,56

Міжнародне страхування "Зелена картка": які зміни чекають на водіїв з 2025 року

Міжнародне страхування "Зелена картка": які зміни чекають на водіїв з 2025 року
Зображення: freepik.com

З початком 2025 року на українських водіїв чекають деякі важливі зміни, що стосуються умов міжнародного страхування.

Про це повідомляє Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ).

Ключові нововведення, на які варто звернути увагу водію

1. Вільне ціноутворення за договорами міжнародного страхування "Зелена картка".

Починаючи з 2025 року страхові компанії в Україні отримають можливість самостійно визначати розмір страхової премії за договорами міжнародного страхування "Зелена картка", базуючись на внутрішніх критеріях оцінки ризиків та інших ринкових факторах.

В бюро наголошують, що на сьогодні розмір страхових платежів за договорами міжнародного страхування  є регульованим, але після ухвалення нового закону про автоцивілку (ЗУ про ОСЦПВВНТЗ, прийнятий від 17 червня 2024 року), страхові компанії отримають право самостійно встановлювати вартість цієї послуги.

"Ціноутворення стане конкурентним. Для водіїв це відкриває можливість порівнювати ціни та вибирати найбільш вигідні пропозиції", - йдеться в повідомленні МТСБУ.

2. Дія договорів міжнародного страхування починатиметься не раніше наступного дня після їх укладання.

З 1 січня 2025 року водіям необхідно бути обачними під час планування своєї подорожі за кордон та оформити "Зелену картку" завчасно.

Це пояснюється тим, що відповідно до вимог нового закону, міжнародний договір страхування набирає чинності з 00:00 годин дати початку строку його дії, визначеної таким договором, але не раніше початку доби, наступної після внесення запису про такий договір до Єдиної централізованої бази даних (тобто дати укладання такого договору).

Якщо інформація про укладений договорів страхування не відображається у  Єдиній централізованій базі даних – страховий сертифікат "Зелена картка" може бути визнаний недійсним й, відповідно, транспортний засіб матиме статус незабезпеченого страховим захистом. В такому випадку водій не зможе перетнути кордон без чинного страхового сертифікату.

В МТСБУ нагадують, що раніше у водіїв була можливість оформити страховий сертифікат, який розпочинав свою дію у день його оформлення, безпосередньо перед перетином державного кордону. З 2025 року страхові компанії не зможуть укладати договори міжнародного страхування з початком дії у день їх укладання.

3. Перехід на електронний формат "Зеленої картки".

Також повідомляється, що однією з важливих змін є впровадження електронного формату страхового сертифіката "Зелена картка".

З початку 2025 року всі країни-члени системи повинні будуть визнавати електронні сертифікати (відповідно до Рішення Генеральної Асамблеї). Водії зможуть пред’являти страховий сертифікат у цифровому вигляді, зберігаючи його, наприклад, у PDF-файлі на мобільному пристрої.

Після впровадження цієї ініціативи поступово планується відмова від друкованих версій сертифікатів. Це значно спростить процедуру перевірки та зменшить ризики підробки страхових документів.

В МТСБУ зауважують, що вищеперераховані зміни не лише спростять життя водіям, але й зроблять систему міжнародного страхування більш прозорою, сучасною та захищеною від шахрайства.

Нагадаємо, у липні МТСБУ підвищило ціни на договори міжнародного страхування "Зелена картка". З новими цінами можна ознайомитись у матеріалі Delo.ua.

Що таке "Зелена картка"

Зауважимо, що "Зелена картка" – це міжнародний страховий поліс автоцивільної відповідальності, який забезпечує відшкодування збитків, заподіяних життю, здоров’ю та/або майну третіх осіб унаслідок ДТП.

Водій, забезпечений сертифікатом "Зелена картка", має право на:

  • відшкодування шкоди, завданої постраждалим у ДТП з його вини, яке відбулося в країні-члені системи;
  • отримання компенсації у випадку ДТП з вини водія-іноземця від іноземного страховика відповідальності такого водія;
  • отримання компенсації у випадку ДТП з вини водія незастрахованого транспорту (виплати відбуваються національним бюро чи гарантійним фондом країни, де сталося ДТП).