Как будет проходить техосмотр по новым правилам

Министерство инфраструктуры Украины разработало единую форму требований к проверке технического состояния автотранспорта и форму протокола осуществления такой проверки
Побудуйте ефективну HR-стратегію вашого бізнесу HR Wisdom Summit від Delo.ua та Ekonomika+
17 липня HR-лідери OLX Робота, Shell, ArcelorMittal та ще понад 30 великих компаній поділяться найкращими практиками адаптації ветеранів у робоче середовище, підтримання ментального здоров’я команди, наймання в умовах кадрового голоду та використання інновацій в HR
Забронировать участие

Соответствующий проект приказа Министерства "Об утверждении Образца протокола проверки технического состояния колесного транспортного средства во время государственного технического осмотра" согласовал Государственный комитет Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства.

Протоколом установлены минимальные объемы проверки технического состояния автотранспортных средств для всех категорий и назначения.

"Установление единой для всех формы протокола позволяет точно и однозначно трактовать результаты техосмотра, создает условия для механизированной статистической обработки результатов проверки технического состояния, полученных во время государственного технического осмотра", - говорится в сообщении пресс-службы министерства. 

 Кроме того, такой подход создаст одинаковую конкурентную среду для исполнителей - предприятий (предпринимателей) автосервиса, которые предоставляют услуги по проверке технического состояния транспортных средств; автотранспортных предприятий, которые выполняют проверки технического состояния. Также указывают, что это позволит контролировать их деятельность путем анализа протоколов -  то есть, без любого вмешательства в хозяйственную деятельность.

Зразок протоколу перевірки технічного стану колісного транспортного засобу під час державного технічного огляду

Протокол № ХХ-ХХХХХ-ХХХХХ-ХХ

перевірки технічного стану колісного транспортного засобу

Дати: подання КТЗ на перевірку ________, оформлення протоколу ____ .

Місце перевіряння технічного стану КТЗ: ________________________.

1. Ідентифікаційні дані

1.1. Ідентифікаційні дані суб’єкта господарювання, який перевірив КТЗ

Номер у реєстрі суб’єктів господарювання, уповноважених перевіряти технічний стан КТЗ _________________________________________________.

1.2. Ідентифікаційні дані власника КТЗ

Назва юридичної особи / прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи [1]

___________________________________________________________________.

1.3. Ідентифікаційні дані КТЗ

№ позначки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

VIN

(№ рами)

Познака затвердження типу², познака технічних умов на виготовлення:______________________________________________________.

Категорія, марка, модель: ___________________________; державний реєстраційний № _______________; № кузова/рами 2 ___________; робочий об’єм двигуна _____ куб. см, рік (дата) виготовлення  [2]______; держава та дата першої реєстрації 3 ___________________; дата державної реєстрації в Україні (за реєстраційним документом) _________________; дата і номер документів щодо узгодження останнього переобладнання3  ________________________ ___________________________________________________________________ .

Суть переобладнання/переобладнань: ______________________________.

Екологічний рівень щодо забруднення довкілля викидами  3 ,   [3]________.

Призначення КТЗ: ___________________________________________________.

Висновок щодо ідентифікаційних даних КТЗ[4]:

*

5. Перевірка КТЗ загального призначення

5.1. Загальні характеристики технічного стану КТЗ та його складників

5.1.1. Маса КТЗ під час випробувань (зазначити), кг

5.1.2. Пасажировмісність (кількість пасажирських місць для сидіння, загальна)

*

5.1.3. Розміщення, конструкція, закріплення сидінь (водія та пасажирів)

*

5.1.4. Аварійні виходи автобусів (кількість та конструкція)

*

5.1.5. Ремені безпеки водія та пасажира (-ів)

*

5.1.6. Підголівники водія та пасажира (-ів)

*

5.1.7. Замок кабіни, кузова

*

5.1.8. Протизасліпний пристрій водія (козирок, штора), пристрої обігріву/обдуву вітрового скла

*

5.1.9. Пристрої перешкоджання викиданню з-під коліс твердих предметів, бруду

*

5.1.10. Передній та задній бампери

*

5.1.11. Складники, що передбачені/(не передбачені) виробником (за потреби зазначити у примітці)

*

5.2. Пневматичні шини

Установлені на осях 1-47

1

2

3

4

Характеристики

щодо шин[5], [6]

невідновлених (нових)

*

*

*

*

відновлених накладанням нового протектора

5.3. Колеса

Кількість, технічний стан коліс на осях 1-47

1

2

3

4

*

*

*

*

5.4. Захисні пристрої

5.4.1. Задній

*

5.4.2. Боковий лівий

*

5.4.3. Боковий правий

*

5.5. Стекла

5.5.1. Вітрове скло

*

5.5.2. Скло, розташоване ліворуч водія

*

5.5.3. Скло, розташоване праворуч водія

*

5.5.4. Інші стекла

*

5.6. Дзеркала заднього огляду

5.6.1. Дзеркало, розташоване ліворуч водія

*

5.6.2. Дзеркало (-а), розташоване (-і) праворуч водія

*

5.7. Склоочисник та склозмивач

5.7.1. Склоочисник вітрового скла

*

5.7.2. Склоочисники інших стекол

*

5.7.3. Склоочисники фар

*

5.8. Зовнішні світлові прилади

5.8.1. Установка

призначення

кількість, колір світлової дії, місце установки, марковання, режим функціювання

(навести найменування кожного типу приладу)

*

5.8.2. Світлорозподіл та нахил променів фар ближнього світла

*

5.8.3. Сигналізатори і органи управління (зовнішніми світловими приладами, внутрішньою сигналізацією)

*

     

5.9. Двигун та його системи

5.9.1. Вид (види) палива (бензин, дизельне, СПГ, ЗНГ, спирто-бензинове паливо, інше (зазначити)

основне

резервне

5.9.2. Система живлення повітрям

без наддуву

з наддувом

*

*

5.9.3. Система живлення паливом

*

5.9.4. Система рециркуляції газів

*

5.9.5. Система випуску та нейтралізації газів

*

5.9.6. OBD

*

5.9.7. Коефіцієнт лямбда (λ)

норма ___________ /фактично _________

*

5.9.8. Система поглинання пари палива із паливного бака

*

           

5.10. Чинники/характеристики негативного впливу на довкілля

5.10.1. а) вміст оксиду вуглецю та вуглеводнів (для двигуна з іскровим запалюванням)

Вид палива

Частота обертання [7],

хв-1

Значення частоти обертання, хв-1

Вміст

CO, % об’єму

СmHn, млн-1

норма

фактично

норма

фактично

норма

фактично

(зазна-чити)

мінімальна

*

*

підвищена

*

*

б) димність (для дизеля, газодизеля)

Вид палива

Режим випробувань

К, м-1

(зазначити)

відповідно до законодавства

норма

фактично

*

в) інші чинники/характеристики (для двигунів інших типів, інших видів палива) визначають згідно з вимогами виробника і законодавства

5.10.2. Рівень звуку

норма, дБА / частота обертання двигуна, хв-1

фактично, дБА / частота обертання двигуна, хв-

технічний стан глушника

*

*

5.10.3. Витоки експлуатаційних рідин

місткості, трубопроводи

двигун та його системи, складники силової передачі

система кермування

гідро- урухомники

система кондиціювання повітря

*

*

*

*

*

                                       

5.11. Гальмові системи

5.11.1. Функціювання гальмових систем[8] та ефективність їхньої дії

а) стендові випробування робочої гальмової системи

питома гальмова

сила

найбільший коефіцієнт нерівномірності гальмових сил однієї осі

найбільша тривалість спрацьовування, с

норма

фактично

норма

фактично

норма

фактично

*

*

*

                 

б) дорожні випробування12[9] робочої гальмової системи за показником гальмового шляху

початкова швидкість гальмування, км/год

гальмовий шлях, м

ширина коридору руху, м

норма

фактично

норма

фактично

норма

фактично

*

*

*

в) дорожні випробування12 робочої гальмової системи за показником сповільнення

усталене сповільнення, м/с

найбільша тривалість спрацьовування, с

ширина коридору руху, м

норма

фактично

норма

фактично

норма

фактично

*

*

*

г) випробування стоянкової гальмової системи (стендові або дорожні випробування)

питома гальмова сила

тривалість утримання 12, хв/похил дороги,%

норма

фактично

норма

фактично

*

*

ґ) інші гальмові системи зазначити згідно з вимогами виробника і законодавства

*

5.11.2. Марковини, технічний стан складників

*

                             

5.12. Система кермування

5.12.1. Керовані колеса (в чисельнику через кому зазначити осі з керованими колесами, в знаменнику зазначити загальну кількість осей)

5.12.2. Складники (кермо, кермова колонка, кермовий механізм, урухомник повороту коліс, підсилювач керма, інше), кутовий/осьовий люфт керма

люфт керма

норма

фактично

*

         

5.13. Складники шасі, кузова, кабіни, силової передачі, систем обігріву/вентилювання, засобів фіксації/блокування рухомих елементів у транспортному і робочому положенні

5.13.1. Рама, інші несівні елементи

5.13.2. Сідельно-зчіпний пристрій, шворінь напівпричепа

5.13.3. Передній буксирувальний пристрій

*

*

*

5.13.4. Задній буксирувальний пристрій

5.13.5. Установка запасного колеса

5.13.6. Вантажне відділення

*

*

*

5.13.7. Кузов пасажирського КТЗ

5.13.8. Кабіна

5.13.9. Силова передача і її механізми управління

*

*

*

5.13.10. Керована вісь, керований міст

5.13.11. Некерована вісь, некерований міст

5.13.12. Засоби обігріву, вентилювання

*

*

*

5.13.13. Засоби фіксації та блокування кабіни від перекидання

5.13.14. Засоби фіксації, блокування та відчиняння дверей

5.13.15. Засоби фіксації та відкривання аварійних виходів (окрім дверей)

*

*

*

5.13.16. Засоби фіксації капота

5.13.17. Засоби фіксації бортів вантажної, зокрема самоскидної, платформи

5.13.18. Засоби фіксації, дублювання зчіпних пристроїв та механізму повороту передньої осі причепа

*

*

*

5.13.19. Засоби фіксації відкидних елементів сидінь

5.13.20. Засоби фіксації в транспортному положенні устатковання спеціалізованих і спеціальних КТЗ

*

*

                     

5.14. Акумуляторна батарея

5.14.1. Установка батареї

*

5.14.2. Відсік батареї

*

5.15. Прилади 

5.15.1. Тахограф

5.15.2. Спідометр

5.15.3. Одометр

5.15.4. Таксометр

5.15.5.

Манометр робочої гальмової системи

цифровий

електромеханічний

*

*

*

*

*

*

5.16. Електрична мережа

5.16.1. Провідники, джгути

*

5.16.2. Установка (прокладення) провідників, джгутів

*

5.17. Інше устатковання

5.17.1. Засоби захисту від несанкціонованого використання

5.17.2. Противідкотні упори

*

*

5.17.3. Звуковий сигнал

5.17.4. Обмежувач швидкості руху (за наявності)

*

*

5.17.5. Аптечка

5.17.6. Вогнегасник (-и)

5.17.7. Опорне обладнання напівпричепа

*

*

*

         


[1] Зазначити потрібне

1 Якщо тип КТЗ затвердженно.

2 Зазначити  за наявності інформації.

4 Зазначити модельний рік виготовлення, якщо дату виготовлення неможливо визначити.

5 Згідно з даними реєстраційних документів.

6 Наводять слова "дані КТЗ відповідають вимогам законодавства" або зазначають коди невідповідностей згідно з додатком 1 до цього Зразка.

7За потреби кількість граф для відображення інформації стосовно багатовісних КТЗ збільшують.

8 Беруть до уваги шину з познакою розміру, що відповідає характеристикам застосованого варіанта двигуна КТЗ.

9 У разі невідповідності вимогам законодавства арабськими цифрами зазначають висоту рисунка протектора, через знак "-" зазначають кожну таку шину однієї осі послідовно зліва направо у напрямку руху КТЗ вперед, через знак дробу зазначають порядковий номер осі, починаючи з передньої. Наприклад, 0,7-2/3 означає висоту рисунка 0,7 мм в другій шині третьої осі.

10 Частота обертання двигуна, що визначена виробником, якщо виробником її не визначено або вона невідома – згідно з національними стандартами.

11 Стосується технічного стану лише застосованих систем гальмування за умови дотримання унормованих зусиль на органах управління, для КТЗ категорій О унормованого тиску в магістралях управління або унормованого штовхального зусилля в інерційних системах гальмування.

12 Стосується дорожніх випробувань, винятково коли технічний стан КТЗ технічно неможливо перевірити методом стендових випробувань, а також КТЗ категорій L2-L7.