Як зменшити до нуля викиди вуглецю та втрату води на виробництві: кейс Carlsberg Ukraine

Як зменшити до нуля викиди вуглецю та втрату води на виробництві: кейс Carlsberg Ukraine
Від 2017 року Carlsberg Ukraine є учасницею глобальної програми зі сталого розвитку Carlsberg Group "ЦІЛЬ 4НУЛІ: разом заради майбутнього"

Вона ґрунтується на чотирьох цілях: НУЛЬ вуглецевого сліду, НУЛЬ втрат води, НУЛЬ безвідповідального споживання і НУЛЬ нещасних випадків. Ця програма — частина стратегії компанії, яка має чіткі цілі до 2022 та 2030 років.

НУЛЬ вуглецевого сліду

Що таке вуглецевий слід та чому його скорочення таке важливе для планети? Під час виробництва, використання та утилізації продуктів і послуг виділяються парникові гази або CO2. Разом ці викиди утворюють вуглецевий слід, який забруднює атмосферу та у майбутньому може повністю її покрити.

Щоб зменшити викиди вуглецю, Carlsberg Ukraine фокусується на декількох напрямах: упаковці, виробленні біогазу та електроенергії. На пакування продукції припадає найбільший відсоток викидів. У 2020 році компанія повторно використала майже 40% скляних пляшок та оновила один із головних своїх брендів — Carlsberg, який тепер має спеціальне напилення на пляшці, що захищає її від сколювання та дає можливість збільшити кількість повторного використання цієї пляшки. Підприємство збільшило викорис­тання біогазу на 5%, а торік замінило ним 15% природного газу.

НУЛЬ втрат води

На сьогодні заводи в Україні є одними з найефективніших щодо використання води у Carlsberg Group та вже виконали мету Групи 2022 року — зниження споживання води на 25% на пивоварнях. У 2020 році компанії знадобилося 2,42 гл/гл води, щоб виготовити 1 літр пива, що є рекордом, адже мета становила 2,5 гл/гл. Такого результату вдалося досягти завдяки розробленню та впровадженню на кожному виробничому майданчику багатьох проєктів, спрямованих на скорочення споживання води, зокрема через її повторне викорис­тання для технічних потреб.

НУЛЬ безвідповідального споживання

Компанія прагне, аби пиво було у центрі подій, які об’єднують людей, тож спрямовує багато активностей на популяризацію відповідального споживання продукції. Споживати відповідально — це не сідати за кермо навіть після одного келиха; насолоджуватися якістю, а не кількістю; не споживати вагітним; поєднувати пиво з їжею та пам’ятати, що пиво тільки для повнолітніх.

Із року в рік Carlsberg Ukraine розширює асортимент, прагнучи запропонувати безалкогольну альтернативу в кожній точці продажу: безалкогольне пиво, квас та інші напої. Бренд BALTIKA 0, що належить компанії, у 2020 році став лідером безалкогольного ринку пива України, а "Квас Тарас" вкотре довів своє лідерство на ринку квасу, що засвідчує зростаючий інтерес до безалкогольної продукції та її доступність у точках продажу.

НУЛЬ нещасних випадків

Єдиний і безальтернативний результат, якого прагне компанія,  — нуль нещасних випадків серед співробітників. Для цього у компанії проводяться навчання та тренінги, зокрема щодо роботи на висоті та безпечного кермування, використовуються засоби захисту на виробництві, проводиться робота з підрядниками. Також мета реалізується завдяки впровадженню п'ятьох правил зі збереження життя — це п'ять основних напрямів з безпеки, де раніше траплялося більше нещасних випадків. У кожному правилі багато вимог і заборон, які попереджають наступ нещасних випадків. За останні два роки таких прецедентів стало удвічі менше.