НБУ курс:

USD

41,84

+0,05

EUR

48,90

+0,06

Готівковий курс:

USD

41,75

41,67

EUR

49,24

49,05

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

В Раді запропонували обмежити використання теми війни в рекламі

Реклама, символіка війни в рекламі
Користувачів в мережі обурило рішення виробника пива використати Бучанську різанину в своїй рекламній кампанії. Фото: Instagram/Bucha-Kombucha

Народні депутати зареєстрували в Верховній Раді законопроєкт №9128, який передбачає часткову заборону на використання символіки та неймінгів, пов’язаних із війною, в рекламі. 

СПЕЦПРОЄКТ: НАЙКРАЩІ РОБОТОДАВЦІ 2025

Пропонуємо вам 100 найкращих роботодавців України, 35 найсильніших HRD країни, топ компаній з найбільшими інвестиціями в освіту, кейси українських і міжнародних компаній у побудові сильного бренду роботодавця під час війни та аналітичний погляд на тренди і процеси на ринку праці …

Дізнайтесь більше

Про це свідчить інформація на сайті парламенту.

"Російська агресія принесла непоправні втрати для мільйонів українських родин, цілих громад і міст. Водночас, останнім часом спостерігається експлуатація цієї тематики в комерційних цілях. Ідеться не лише про те, що мотивуючий патріотичний контент "копіюється" у сферу роздрібних продажів. Прикро, що в маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань", — підкреслюють автори законопроєкту.

Зокрема, йдеться про ТМ "Героїчна Буча Комбуча" зі смаком цитрусу, насіння редису "Азовсталь" тощо. Нардепи констатують, що у таких випадках виробники нехтують професійною етикою та не встановлюють бар’єри при прийнятті рішень про назви товарів — використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани.

Наразі законодавство не забороняє реєструвати торгівельні марки з використанням назв міст-героїв чи видатних битв, інших символів героїчних чи трагічних подій війни. Законопроєкт №9128 пропонує заборонити використовувати у маркетингу (рекламі):

  • назви, пов'язані з військовими операціями та подіями війни;
  • назви, пов'язані зі знаковими у ході війни населеними пунктами та місцями, які стали символами героїзму українців у відображенні агресії;
  • назви, що відтворюють найменування виробників та типів озброєння;
  • назви військових підрозділів;
  • назви, що відтворюють офіційне вітання ЗСУ (Слава Україні! Героям Слава!).

В пояснювальній записці уточнюється, що заборону не поширюватимуть на книги, відео та кіно, яке присвячені російсько-українській війні.

Нагадаємо, що раніше назви та символи війни в Україні використовували для рекламних кампаній в інших країнах. Зокрема, в США броварня в місті Ноблсвілль почала випускати новий сорт пива під назвою "Азовсталь".